Diploma Supplement Ting å huske Ingenting skal fjernes fra standard oppsett Informasjon om DS skal være med på institusjonens.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bologna og Tuning Hvor er vi nå? George W. Francis (Bologna ekspert)
Advertisements

DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Standardisering for å forenkle utveksling av studenter i Europa
Bologna-prosessen og Norges ansvar i forhold til utstedelse av DS. Hva er egentlig et Diploma Supplement – vitnemålstillegg? Seminar om Diploma Supplement.
IMPLEMENTERING AV KVALIFIKASJONSRAMMEVERK I NORSK HØYERE UTDANNING Nasjonal konferanse, Bergen, 25. – 26. januar 2010 Sjur Bergan, Europarådet.
Norwegian Ministry of Local Government and Regional Development Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – norsk.
Norwegian Ministry of the Environment Engelsk mal: StartsideHUSK: krediter fotograf om det brukes bilde Tips bunntekst: For å få bort sidenummer, dato,
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. ÅRETS ARRANGEMENT.
Everyone Print Kalle Snarheim.
Jara NetBusiness Vedlikeholdsrelease , 11. februar 2008.
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
The Trondheim Toll Ring System
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Norwegian national governance of archetypes
Network- based Regional Specialisation in Child and Adolecent Psychiatry Making it Work Tromsø 23 september 2005 Olav Eldøen og Randi Nesje Myhr.
International MSc in Chemical Engineering? Background –Continuing crisis in student recruitment –Desire to provide an international option, more international.
Hjelp, vi har algdat! En liten kickstart på TDT4120 Algoritmer og datastrukturer Åsmund Eldhuset.
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
Konsortiet. Health and Social Education - Unlimited  Kunnskapsoversettelse  Vertikalt og horisontalt  Teori til praksis til teori  Tverrprofesjonelt.
Litt om IEEE LOM Learning Object Metadata standard
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
Welcome Information meeting CEMS- and student exchange at master level 2009/2010.
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Etelka Tamminen Dahl Nasjonalt søkerseminar 4. februar 2011
2 ECTS og DS Label Flesland Frank Moe, SIU.
Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og læringsmål i forskerutdanningen
Mal for norske vitnemål og vitnemålstillegg (ePhorte 2012/835)
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
Council of Europe Common European Framework of Reference: learning, Teaching, Assessment Inger Langseth
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Forskningsetikk og premiering av deltakere i forskning: Hva sier NESHs retningslinjer og hvilke forskningsetiske spørsmål reises? Bergen, 27, februar 2009.
Citation and reference tools for your master thesis
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. TEMA.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
Norwegian Ministry of Labour Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Klikk på utformingsfanen og velg først ikon; DEPMAL – norsk. Eller velg DEPMAL– norsk.
Project Fusion The power of combining resources. L y s b i l d e u t f o r m i n g : ” M / L O G O ” // V e l g b l a n t m a n g e l y s b i l d e o.
IT services and support Information to new employees at UIB.
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Hva skal til for å lykkes med en internasjonal forskningsavtale? Erfaringer fra arbeidet med Japan-avtalen Svein Grandum Teknologiutsending, Tokyo
LMS i et brukerperspektiv Trender i sektoren Stephen Baxter 5th November 2014.
Gründerskolen. What is Gründerskolen? Award winning study programme which aims to develop students’ theoretical and practical knowledge of entrepreneurship,
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
Bachelorstudiet i Kinesisk med Kina-studier Kick-off våren 2016: Hva kan jeg gjøre med en grad i kinesisk?
Citation and reference tools for your master thesis
Citation and reference tools for your master thesis
Samarbeid mellom institusjoner
Using nursery rhymes and songs
Citation and reference tools for your master thesis
Biological quality assurance in Norway– Biological standards
LO2 – Understand Computer Software
Kaveet Patel – Education Officer
Database.
WG Joint Inter-Change Date: Authors: Name Company
Chapter 9 Designing Databases
Advising Freshmen in the Second Semester
ACCG Project Development & Approval Process
TGr Closing Report May 2005 Date: Authors: January 2002
Your Name MKT 113 Marketing Channels Analysis
Norway. A unique student experience
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
Formalities in the final months May 22, 2019
Nottingham City Diabetes Service PLT Tuesday March 2017
Burnaby District Scholarships
Utskrift av presentasjonen:

Diploma Supplement

Ting å huske Ingenting skal fjernes fra standard oppsett Informasjon om DS skal være med på institusjonens egen website (dvs The DS is issued automatically and free of charge to all students on completion of their qualification)

Ting å huske 2 DS skal være på “a widely spoken European language” Kopi av DS med TOR skal være på website til institusjon Unngå enhver form for sammenligning med andre kvalifikasjoner i beskrivelser.

Ting å huske 3 Samle de nødvendige dokumenter for studenter i god tid. Sjekk ”Guidelines for Applicants” før søknaden sendes.

DS 2.2 Main fields of study for the qualification: - liste over hovedfelter (emnegrupper og lignende) - ta med bare store bolker - ta gjerne med studiepoeng

DS 2.3 Name and status of awarding institution (in original language): - Her bør nevnes institusjon(er) som utsteder vitnemålet (NB: joint degrees, osv.)

DS 2.4 Name and status of institution (if different from 2.3) administering studies (in original language): - navn på konsortium bør tas med her for "joint degrees"

DS 2.5 Language(s) of instruction: - liste over språk (e.g. norsk og engelsk) - ta med språk brukt under evt. opphold i utlandet

DS 3.1 Level of qualification: - bruk gjerne first, second or third cycle (short cycle kan brukes for toårige kvalifikasjoner) - unngå Professional oriented degree, Postgraduate degree, Undergraduate degree, osv.

DS 3.2 Official length of the programme: - oppgi normert studietid for graden e.g. 3 years (180 ECTS) for bachelor 2 years (120 ECTS) for master - må svare til TOR for graden, unngå integrering av studiepoeng fra bachelor i master graden

DS 3.3 Access requirement(s) - Higher Education Entrance Qualification (UHR: - General higher education entrance qualification (More Education, AETAT) - Specific entrance requirements (UHR:

DS 4.1 Mode of study: - Full time or part time - Distance learning

DS 4.2 Programme requirements: Students must have passed courses totalling at least 180 ECTS credits, at least 60 of which must have been taken at this institution, in order to achieve a Bachelor’s degree. At least one disciplinary block of 60 credits and one specialisation of 30 credits must be included. Learning outcomes for the programme have been achieved (gjerne liste 5-8 LO)

DS 4.2 Unngå –Opptakskriterier –Uttalelser ang. status av program (satisfies the requirements of the professional body for xxxxxxx) –Sammenligning med andre grader (corresponds to a bachelor of xxxx)

DS 4.3 Programme details: -See enclosed ECTS transcript (TOR) -Kurs som er tatt i utlandet må være med på TOR med sine opprinnelige titler (Når det gjelder andre alfabeter kan emnetitler skrives med romerske bokstaver, men en må ha med en anneks med den opprinnelige bokstavering) -TOR kan inneholde flere enn de obligatoriske studiepoeng

DS 4.4 Grading scheme and, if available, grade distribution guidance: - See under 8. Information on the national higher education system

DS 4.5 Overall classification of the qualification (in original language): - Not applicable - Oppgi regelverk (for konsortia?)

DS 5.1 Access to further study: (e.g.) - The qualification gives access to second cycle degree studies - The qualification gives access to third cycle degree studies

DS 5.2 Professional status: (e.g.) The degree gives access to non-regulated professions. The degree entitles the holder to the legally protected title of

DS 6.1 Additional information: - Ta med evt. opphold i utlandet - Ta med om ”double degree” (evt. med detaljer) - Ta med at TOR inkluderer ekstra studiepoeng - Ta med om graden svarer til krav til en uavhengig organisasjon (The programme satisfies the requirements for a Bachelors degree set by the National Board of Business Administration Education (NRØA) in Norway)

DS 6.2 Further information sources: - Oppgi web til institusjon - Oppgi web til NOKUT

DS 7 Date Date of original qualification Signature Capacity Official stamp or seal Alle punkter skal være med.