N=% Dataing1. år2976 Dataing2. år17100 Digital Media1. år3474 Digital Media2. år2374 Informatikk1. år1894 Informatikk2. år1573 IT og ledelse2.år2483 (Master)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
STUDIEFORBEREDENDE UKE SOM MANGFOLDSPROSJEKT Begrunnelser, innhold og erfaringer Anne M. Skumsnes, PULS
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Foreldreundersøkelsen høsten Kommunikasjon Helt uenigUenigDelvis enigHelt enig 1. Samarbeidet mellom skole og hjem er preget av tillit og gjensidig.
Eksempler, eksperiment
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
1 Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap Guttorm Sindre IDI-symposium 14. oktober 2011.
Undersøkelse om svømmedyktighet 2003
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
NKIs erfaring med Læringspartnere
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
Byutvikling nov Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr.
1. Bjørn Olav Raasok Født: Posisjon: Keeper Høyde: 193
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Storbyene som økonomisk kraftsenter Eirik Vatne Institutt for samfunnøkonomi Norges Handelshøyskole.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Nettbasert Matematikk 2 for Fagseminar i regi av UDIR 13. april 2015 Marianne Maugesten, Vegard Meland og Johan Lie Marianne Maugesten1.
Utskrift av presentasjonen:

N=% Dataing1. år2976 Dataing2. år17100 Digital Media1. år3474 Digital Media2. år2374 Informatikk1. år1894 Informatikk2. år1573 IT og ledelse2.år2483 (Master) Informasjonsteknologi Avd IT EVA

Skala God Undervisning GU3 3 Lærerne mine motiverer meg til å gjøre mitt beste i studiet GU7 7 Lærerne legger ned mye arbeid i å kommentere/gi tilbakemeldinger på oppgavene mine GU15 15 Lærerne legger vekt på å forstå ulike problemer vi måtte ha med studiearbeidet GU17 17 Lærerne gir vanligvis nyttige tilbakemeldinger om hvordan jeg klarer meg / ligger an i studiet GU18 18 Lærerne på studiet er virkelig gode til å forklare tingene for oss GU19 19 Jeg opplever at lærerstaben legger stor vekt på å gjøre lærestoffet interessant Skala Tilbakemeldinger/Feedback (FB) 9Stort sett får vi altfor få tilbakemeldinger på oppgavene (arbeidskravene) i dette studiet 11Tilbakemeldingene jeg har fått på oppgaver/arbeidskrav ga meg klare meldinger om hva jeg måtte forbedre til neste gang 14Tilbakemeldingene jeg fikk førte til at jeg leste nøye gjennom oppgaven min en gang til 21Tilbakemeldinger på innleverte oppgaver kommer ofte så sent at nytteverdien blir ganske liten Skala Klare mål KM1Det er lett å finne ut og forstå hvilke krav som stilles til studiearbeidet mitt KM6Stort sett har jeg en klar oppfatning av hva som forventes og hvordan jeg ligger an i studiet KM13inv Det er ofte vanskelig å forstå akkurat hva man forventer av studentene på dette studiet KM25Helt fra begynnelsen gjør lærerne det klart hva de forventer av studentene

Skala Passe/overkommelig arbeidsbyrde ARB4invArbeidsbyrden på utdanningen er for stor ARB14Studieopplegget gir oss tilstrekkelig med tid så vi kan få lært oss tingene ordentlig ARB21invPå studiet stilles det høye krav som fører til et stort press på meg som student ARB26Omfanget av lærestoff/pensum på dette studiet gjør at vi ikke kan lære oss alt skikkelig Skala Vurderingsformer VF8inv 8 For å klare seg godt på dette studiet er en god hukommelse egentlig alt du trenger VF12inv12 Jeg synes lærerne er mer interessert i å teste hva vi husker enn det vi har forstått VF20inv20 Altfor mange av lærerne stiller spørsmål som bare gjelder faktakunnskaper Skala Generelle ferdigheter GF2Studiet har bidratt til at jeg er blitt bedre til å samarbeide og delta i teamarbeid GF9Studiet bidrar til at jeg utvikler mine ferdigheter i å organisere eget arbeid GF11Studiet har bidratt til at jeg er blitt bedre til å kommunisere og uttrykke meg skriftlig GF16Studiet bidrar til at jeg utvikler mine ferdigheter i problemløsning GF22Studiet bidrar til at jeg utvikler mine analytiske evner og ferdigheter GF24Studiet bidrar til at jeg føler meg tryggere på å arbeide med nye problemstillinger og oppgaver Skala Akademisk motivasjon AM 1 Jeg opplever at det er meningsfullt å investere tid og krefter i studiearbeidet AM 2 Studiet har stimulert mine faglige interesser for utdanningens emner og fag

   Gjennomsnitt Frekvensfordeling IT  = 3,8 73 %17 %10 % P +  = 4,46 92,97,10 P ─  = 3,46 65,37,726,9 HiØ 3,5263%17%20% Gjennomsnittskårer og frekvensfordeling for utsagnet: I det store og hele er jeg fornøyd med kvaliteten på denne utdanningen (studiet) OK, greit nok !

HiØ 2012 (2011 i parentes) Program med høyeste skårer for 2012 BachelorMaster GU3,1 (3,1)3,93,8 FB2,9 ( - )3,83,7 KM3,2 (3,2)3,73,8 ARB2,5 (2,3)3,2 VF3,5 (3,5)3,64,2 GF3,7 (3,8)4,14,2 63 % (3,5)96 % (4,1)94 % (4,1) % (3,6) SAMMENLIKNINGSGRUNNLAG •Faktorskårer for Generell fornøydhet i 2012 og 2011 står i parentes.

HiØ 2012 (2011 i parentes) Program med høyeste skårer for 2012 BachelorMaster GU3,1 (3,1)3,93,8 FB2,9 ( - )3,83,7 KM3,2 (3,2)3,73,8 ARB2,5 (2,3)3,2 VF3,5 (3,5)3,64,2 GF3,7 (3,8)4,14,2 63 % (3,5)96 % (4,1)94 % (4,1) % (3,6) SAMMENLIKNINGSGRUNNLAG •Faktorskårer for Generell fornøydhet i 2012 og 2011 står i parentes.

DATA-ING *) DIGITAL MEDIAINFORMATIKK *) IT & LEDELSE GU3,1 (3,3)3,0 ( - )3,4 (3,7)2,9 (3,2) FB3,0 ( - ) 3,1 ( -- )2,7 ( - ) KM3,3 (3,2)2,8 ( - )2,4 (3,3)2,9 (3,1) ARB2,9 (2,9)2,8 ( - )2,8 (2,3)2,3 (2,6) VF3,6 (3,4)3,5 ( - )4,0 (3,3)3,2 (3,4) GF3,4 (3,6)3,3 ( - )4,0 (3,9)3,9 (3,9) 69 % (3,7)70 % (3,6)93 % (4,5)65 % (3,5) % (3,6) % (4,1) 83 % (3,8) Avdeling for INFORMASJONSTEKNOLOGI PROGRAMNIVÅ – Faktorskårer EMS og fornøydhet (overall satisfaction item) *) Gjennomsnitt for faktorskårene fra 2011 er basert på svarprosent 50

KLASSEKULLe27OSIGUGFKMARBVFFBAM Data ing1 år (n=22)3.5 (56%) Data ing2. år (n=17)4.1 (88%) Digital M 1. år (n=33)3.7 (73%) Digital M 2. år (n=23)3.5 (65%) Informatikk1. år (n=17)4.4 (94%) Informatikk2. år (n=11)4.5 (91%) IT & ledelse2. år (n=24)3.4 (63%) Master(n=4)4.3 (75%) Total(n=151)3.8 (69%) RESULTATER for klasser/kull