Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Are you ready to take control?. Hvorfor oppgavehåndtering?  Kvalitet på utført arbeid  finne rett ansatt for oppgaven  Spare tid på oppfølging  Varslingsfunksjon.
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Christina Ødegård sin lærlings tid
Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Universell utforming av IKT – hvor langt har Norge igjen? Funkas frokostseminar 20. november 2013.
Tid: fredag Vi holder dørene åpne fra Sted: Making Waves, Kristian IVs gate 13, Oslo Påmelding:
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
HVOR/ HVEM ER VI ? HVOR SKAL VI ? HVORDAN KOMME DIT ?
MyPack Hent der du handler
Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,
Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA. Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig.
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Arduino For første års elektrostudenter.  Hvem ser du for deg, når du ser for deg en ferdigutdannet ingeniør?  Hva gjør du nå?  Hvorfor ikke akselerere.
Tax Free Shopping i Norge Kristiansand - CHINAVIA.
Mikrotesting Laura Arlov, Brukskvalitet, Skatteetaten
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Forretningsideer & Markedsanalyser
Mobile muligheter. BRUKERATFERD ANNONSEMULIGHETER CASE.
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
Hvordan kan DU forandre verden? HVEM ER DINE FORBILDER?
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN.
Kommer ikke inn i Læringsportalen 
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Yara – kunnskap for et bærekraftig landbruk. Date: Page: 2 Yara business struktur Nedstrøms OppstrømsIndustriell.
Møte på Mære 16/ Av Nils T. Bjørke
Mobile trender Per Olav Borgsø Regional Manager Sales 2. Oktober 2013.
Ledelse av smidige prosjekter – gi slipp på kontrollen?
The Scrum illusion? - foreløpige resultater av undersøkelse om bruk av utviklingsmetoder i Norge Lyntale på Smidig 2011 av Eivind Brevik og Tor-Morten.
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Tema Kommer Google og Apple til å dominere retail-markedet også? Kontaktløs betaling endrer kundens bruksmønster Lojalitetsprogram og prosesser vil bli.
ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2013 Educause Center for Analysis and Research.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Workshop 5: Mobilt Ole Kristian Måge Marit Dalseg.
FRI BRUK frem til 1. mai Gjelder ved kjøp av all in 1 med 12. mnd avtale før all in 1 inkluderer 500 ringeminutter, 500 SMS og 500 MB for kun.
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Håndholdte terminaler og utnyttelse av mobil teknologi Nils Petter Johnsen Product Market Manager Telenor Norge.
Informasjonssentral for fakta om norske massemedier
Lojalitetssystem, Database
Svensker i Norge - Kampanje.
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og.
To view drawing guides: 1.Right-click outside slide and select ’Grid and Guides...’ 2.Check ’Display drawing guides on screen’ 3.Select ’OK’ Presentasjon.
Reisen starter med et.
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
# Mobilitet Morten Torp Avis Budget Group Norway Sales & Marketing Director Ruters strategi­dokument M2016 tar steget fra kollektiv­trafikkstrategi til.
Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
- En bærekraftig historie Erling Fossen, Oslo Metropolitan Area.
1 Klimapsykologi – hvorfor det er så vanskelig å gjøre det riktige Christian A. Klöckner.
Helseledere – framtidens endringsagenter? - om proaktiv ledelse i et begrenset handlingsrom Thomas Hoholm Førsteamanuensis, Institutt for innovasjon og.
Digitale medier 19 januar 2017.
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
FIBER og OTT – Et marked i endring
Utskrift av presentasjonen:

eRetail 2013 Trafikk til butikk | Større handlekurver | Lojalitet av Per Kristian Tandberg Det er lov å glemme. Jeg har glemt å låse huset. Det går fint. Jeg har glemt ungene i barnehagen. Men hvis jeg glemmer denne – da gjør jeg noe med det – da snur jeg … Mobilen: Den er alltid med! Og det er vårt utgangspunkt. Jeg heter Per Kristian Tandberg og er daglig leder i Liquid Barcodes

Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake … Mobilkuponger Liquid Barcodes: Nordisk fokus – kontor i Oslo Sterk industriell eier Nominert i årets Deloitte Technology Fast50 kåring over de 50 raskest voksende teknologibedrifter i Norge Digitale klippe- og lojalitetskort Hvem er vi? Liquid Barcodes har kontor i Oslo og leverer i dag kampanjer i hele Norden. Vi leverer Trafikk til butikk som handler mer og som kommer tilbake For å oppnå økt trafikk, økt handel og lojale kunder bruker vi bl.a. Mobilkuponger og digitale klippekort

La oss ta det første: Trafikk til butikk

… trafikk til butikk … Jeg har tatt frem en kampanje vi har kjørt for Clas Ohlson KILDE: E24, Mobizmag

…1 butikk. 15 000 kuponger. 20 000 kunder Hva skjedde? … Poenget er at det som kommer på mobilen gjør en forskjell. Fordi mobilen er alltid med.

Vi er fortsatt på trafikk til butikk. En kampanje mellom bl.a. Tine, reklamebyrå og Liquid Barcodes …

TINE isTe – interaksjon og kreativitet … Avslag Godkjent Dette er interaksjon mellom merkevare og konsument på sitt aller beste

… hvem blir Førstemann? Et spill for å drive trafikk til butikk De 100 første til butikk fikk gratis Burn Blue Refresh Boksene ble revet bort på 3 minutter KILDE: Mobizmag Siste case på trafikk til butikk er fra Narvesen. De 100 første til butikk fikk gratis Burn Blue Refresh – boksene ble revet bort på 3 minutter. Førstemann er et konsept, der et tilbud gis i svært begrenset volum. Du må være ”førstemann” for å få tilbudet. Det er kun fantasien som setter grenser.

Jeg har nå snakket om trafikk til butikk. Vi er nå over på større handlekurver. Jeg hevder jo at kupongkundene handler for mer enn andre kunder …

… artikkel fra vedlegg til Finansavisen …

… artikkel fra vedlegg til Finansavisen …

… dagligvare: Kunder med kupong handler for mer … SVERIGE Kupongkunde kr 496,- Vanlig kunde kr 267,- Mersalg på 86 % KILDE 56 millioner kuponger innløst i svensk dagligvare (ICA, Axfoods Hemköp og Willys i 2010) og analyse gjort av Movement Shopper Watch. + 2,75x + 1,8x + 3,0x Også i dagligvare ser vi at kunder med kupong handler for mer … … Og da er spørsmålet: Er det slik at kunden med handleliste også tar med kupong, eller er det slik at kupongen gjør at du planlegger handelen? Høna eller egget – vanskelig å si. Uansett; denne kunden vil du ha! KILDE: Mobizmag

… mange er på nippet til å gå inn i butikken din Bare synd de glemte motivasjonen hjemme … Jeg er over på siste tema som er lojalitet eller gjentagende kjøp: Mange av disse er på nippet til å gå inn i butikken din. Bare synd de glemte motivasjonen hjemme … Jeg har snakket med mange konsumenter som sier at papirbaserte lojalitetskort hadde fungert utrolig bra hvis de ikke alltid hadde ligget hjemme … Det har vi i Liquid Barcodes gjort noe med.

… pass på at motivasjonen er med Du har ikke råd til å la være … Vi har utviklet sikker teknologi for digitale lojalitetskort. Her er noen eksempler. Du kommer til kassa, registrerer varen og skanner mobilen – appen oppdateres med stempel … Og som konsument kommer du tilbake – du vil jo ha den 5 gratis. Og så handler du litt hver gang …

… kleskjede: Kupongkunder har 2-3 ganger større handlekurv … Vi er fortsatt på lojalitet og ser på hva som skjer når kupongene kommer regelmessig. KILDE: Kjedens økonomi / IT-avdeling

Hvorfor validering i kassepunktet … Effektivt Trygt Bedre Så litt om det praktiske i kassa – hvordan fungerer egentlig dette? Det er effektivt: Kupongen eller lojalitetskortet skannes eller punches. Systemet sier fra om kupongen er gyldig eller ikke. Trygt: Du unngår at kassapersonalet må vurdere om konsumenten har rett på tilbudet eller ei – og det er mange tilbud gående til enhver tid Du blir bedre: Du har til enhver tid kunnskap om hvilke tilbud som fungerer. Du kan segmentere tilbudene

… enkelt … MARKED Kampanjer og rapporter POS DISTRIBUSJON ØKONOMI Avregning av kampanje DISTRIBUSJON SMS, app, annen POS Validering & sjekk av betingelser Også er det enkelt å komme i gang …

Top trend no 1: Mobile becomes an integral part of retail online and offline – Most brands are now either trialing on planning on implementing loyalty programs, m-commerce, coupons, customer care, in-store engagement, etc in the coming year. Some brands had over 50% of their Christmas sales from mobile … KILDE: Mobile predictions for 2013 by Forrester, IDC, Gartner, Mary Meeker, eMarketer, Yankee Group and Golden Gekko Jeg avslutter med en slide med masse tekst som dere sikkert ikke ser. MEN De store kjente analaysebyråene som Forrester, IDC, Gartner har følgende budskap: MOBILEN ER KOMMET FOR Å BLI. Og i tillegg er det verdt å merke seg at mange merkevarer hadde 50% av julesalget sitt gjennom mobilen.

Epost: pkt@barcodes.no Mobil: 930 21 999 TAKK FOR MEG! Liquid Barcodes Per Kristian Tandberg Epost: pkt@barcodes.no Mobil: 930 21 999 Takk for meg!