Idéportalen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Heltene fra Telemark Studietilbud 2010/11
Advertisements

Idrett ved Meråker videregående skole
TEKMAR Teknologi for marin biomasseproduksjon; krav, behov og løsninger Trondheim 2-3. oktober 2003.
Høgskolen i Bergen Over 70 ulike studietilbud Yrkesrettede utdanninger til og med masternivå Utdanninger som er etterspurt i samfunnet.
1 VRI Trøndelag Opplevelsesnæringer Et historisk og teknologisk midtpunkt, men samtidig en kreativ og nyskapende region! Hvordan kan vi formidle,
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
Studietilbud Drammen  Sykepleierutdanning - Bachelor - 3 år  Radiografutdanning - Bachelor - 3 år  Visuell kommunikasjon - Bachelor – 3 år  Allmennlærerutdanning.
Campus Kristiansand studenter Campus Grimstad studenter.
Program Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder *Studieprogram* Student i Trondheim.
Velkommen til Masterstudiet i informatikk ved NTNU
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Prosjekt Administrasjon Oppgave: 16 Oppgavestiller : TietoEnator Applications Studenter:Cathrine Ohlgren og Siv Teigen PROJECT MANAGEMENT.
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Campus Kristiansand studenter Campus Grimstad studenter.
Fra FLU til BLU Ny barnehagelærerutdanning
Sunnland Einar Stølevik
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Religion, etikk, filosofi: Ny Rammeplan for barnehagen
SYKEPLEIERUTDANNING Studielengde: 3 år Studiepoeng: 180
Sykepleierutdanning - Bachelor - 3 år
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Program Litt om meg selv Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder Geologi Student i Trondheim.
Program Litt om meg Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder Tekniske geofag Student i Trondheim.
Agenda Litt om meg selv Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder Petroleumsfag Student i Trondheim.
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
VELKOMMEN TIL UTPRØVING!. Mediefag Historie Rettslære Næringslivs økonomi Reiseliv og språk Kommunikasjon Og kultur Tysk Et hav av muligheter Samfunnsfag.
Teknologiutdanning – Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik Teknologiutdanning Institutt for ingeniør og allmennfag Institutt for informatikk og.
Har du en drøm? Hva er viktig for deg? 806 avtaler på verdens beste universiteter New York London Cape Town Brasil California Paris London Kina Sydney.
Fremtiden starter med dine spørsmål!.
1 Idéportalen – Et initiativ for å formidle studentoppgaver fra næringsliv og offentlig forvaltning Idéportalen, v/ Line Hafsahl Johansen.
UiO Realfag Morten Dæhlen, dekan. InformatikkMatematikk Astro- fysikk Fysikk Biofag GeofagKjemiFarmasi Livsvitenskap Jord og rom Materialer og energi.
V ÅRT STUDIETILBUD. M ATEMATISKE OG NATURVITENSKAPELIGE FAG P SYKOLOGISKE FAG OG PEDAGOGIKK M EDISIN, FARMASI, ERNÆRING OG TANNHELSEFAG L EKTORUTDANNINGER.
8000 STUDENTER CAMPUS KRISTIANSAND 3000 STUDENTER CAMPUS GRIMSTAD.
Kompetansemegling Trøndelag Samling Kompetansemegling, Trondheim, 8. desember 2005 Terje Bakken.
Idéportalen Idéportalen Et initiativ for å formidle studentoppgaver fra næringsliv og forvaltning.
MENA programkomite Faglige visjoner sett fra MENA.
Høgskolen i Sørøst-Norge. I 2016 vil vi søke om å bli universitet.
1 Mai 2013 Utdanning og læringsmiljø. 2 Mai 2013 Utdanningsmål Relevant og anerkjent høy kompetanse Kvalitet på høyt internasjonalt nivå Utvikle kritisk.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1 ELEVER. 1. SØKING OG INNTAK TIL VG2 Fristen for å søke skoleplass er 1.mars Inntaksregler:  Alle fag i.
PUNKT TITTEL 1 Undertittel 1 PUNKT TITTEL 1 Undertittel 1 PUNKT TITTEL 1 Undertittel 1.
Informasjon om SSP, SSP-FO og ID Regler for å få generell studiekompetanse.
Kommentar til Rapport nr. 2 fra Følgegruppa for barnehagelærerutdanning «Meir samanheng, betre heilskap, klarare profesjonsretting NRLU oktober.
Informasjon om ST, ST-FO og IF Regler for å få generell studiekompetanse.
1 Hospitering aktuell samarbeidsform i nHS? Prosjektlederforum i Harstad Juni 2003 Ottar Ohren, Høgskolen i Molde.
Med kunnskap bygger vi landsdelen Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning Tromskonferansen.
LMU ved et nyfusjonert flercampusuniversitet Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning LMU-forum.
Hospitering aktuell samarbeidsform i nHS?
Studiespesialisering
Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004
Opptakskrav til master i pedagogikk
Foreldremøte St. Olav vgs 2017
UiT Norges arktiske universitet
INTRODUKSJON.
Målsetting med prosjektet
U. Pihl videregående skole
Informasjon om fagvalg for 1ST (studiespesialisering) for skoleåret
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
Orientering om søkertall
RSA, 13. februar 2013 HiP og POM.
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for teknologi
1. Byuniversitet På Universitetet i Bergen er det for tiden 14 500 studenter. Det er et mellomstort universitet i europeisk forstand og er inndelt i 6.
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
Studiespesialisering
Informasjon til vg1 Valg for neste skoleår.
Foreldremøte 3. september 2018
Foreldremøte St. Olav vgs 2018
Studiespesialisering
Utskrift av presentasjonen:

Idéportalen

mål Etablere effektive mekanismer for å koble studenter (sommerjobb, prosjekt-, masteroppgaver etc.) sammen med bedrifter og offentlige virksomheter slik at: Bedriftene får stor verdi av samarbeidet i form av utvikling eller problemløsning Studentene får interessante og relevante oppgaver i forhold til sine behov i utdanningen Faglærere får motiverte studenter og utvidet næringslivskontakt Et viktig delmål er også at noen mindre bedrifter vil ansette høyt utdannet arbeidskraft som de ellers ikke ville ha tilsatt.

fra idé til resultat

hvorfor studentoppgaver? ”Studenter er en ressurs med ressurser bak”, alle har en faglærer Studenter representerer En kompetanse du savner En kapasitet du ikke har

studenter tilfører bedriften entusiasme energi oppdatert kunnskap nye ideer kunnskapskrevende løsninger kreativitet

masteroppgave Tidligere kalt hovedfagsoppgave Arbeidsmengde: 30 - 60 studiepoeng – ett til to semestre Varighet: ca. ½ -2 studieår Vitenskapelig avhandling med datainnsamling, analyse og rapportering

bacheloroppgave Avsluttende oppgave i tredje studieår Arbeidsmengde: 15 studiepoeng – halvt semester Varighet: ca ett studieår Vitenskapelig avhandling med datainnsamling, analyse og rapportering

semesteroppgaver Utviklingsprosjekt Konkrete problemstillinger 5 – 10 studiepoeng Varighet: ett semester Produktutvikling, forretningsideer, markedsføring, analyser, avhandlinger, rapporter og lignende

sommerjobber STEP er samkjørt med Idéportalen Kunnskapskrevende sommerjobber Master- og bachelorstudenter Standard arbeidskontrakter Tilskuddsordninger (SkatteFUNN)

fagområder Kjemi og materialteknikk Arkitektur og design Bygg og miljø Elektro, datateknikk, IT og informasjonsvitenskap Energi og miljø Estetiske fag, kunst- og musikkfag Fiskeri-, husdyr og landbruksfag Geologi, petroleum, off-shore Historie, religion og idéfag Opplevelsesnæringer, hotell- og reiselivsfag Idrettsfag, bevegelighet og friluftsliv Kjemi og materialteknikk Maskin, marin og logistikk Matematikk, fysikk og naturfag Mediefag, journalistikk, språk og litteratur Medisin, psykologi, odontologi, helse- og sosialfag Næringsmiddelfag Pedagogikk, lærer- og lektorutdanning Samfunnsvitenskapelige fag Økonomi, administrasjon, markedsføring og jus

gode resultater kommer gjennom motivert oppdragsgiver oppfølging av student tilstrekkelig informasjon gode oppgavebeskrivelser god kontakt mellom student, faglærer og oppdragsgiver

kontaktpersoner Håkon Sivertsen Trøndelag Forskning og Utvikling AS Hakon.Sivertsen@ntforsk.no Terje Bakken Sintef Terje.Bakken@sintef.no Susanna Brynhilsen Susanna.M.Brynhildsen@sintef.no Pål Hofstad IndPro Pal.Hofstad@indpro.no Line Hafsahl Johansen NTNU Line.H.Johansen@ntnu.no Asbjørn Okstad Asbjorn.Okstad@ntforsk.no Roald Lysø Roald.Lyso@ntforsk.no Jan Bredeveien Innovox AS Jan.Bredeveien@innovox.no Bente Rønning SIVA Bente@siva.no