Sak 8: Status fra etableringsprogrammet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Status webSA 2013 Videreutviklingsrådet ninaelise
Advertisements

Implementering av nytt ITSM-system
Vegvesenprosjektet Nina Larsgård.
Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)
Beredskapsorganisering knyttet til selvangivelsesperioden
Nyhetsflash samarbeidsgruppemøtet
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Status nye testmiljø Terje Dale Samarbeidsgruppemøte
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Utskrift av presentasjonen:

Sak 8: Status fra etableringsprogrammet Ståle Jensen Samarbeidsgruppemøte 8.6.16

Etableringsprosjektene Basefarm – etablerer ny plattform Accenture – etablerer applikasjonen på ny plattform Begge – etablerer nye/oppdaterte rutiner og prosesser

Prosjektplanen Organisert i strømmer pr. miljø

Hva er gjort så langt? Grunnoppsett og basisinstallasjon av ny plattform Installasjon / deploy av applikasjon på ny plattform De første miljøene Testing, testing, testing Leverandørene kjører sine tester Kunden har begynt på «akseptansetest» Brøytekjøring Det har vært utfordringer underveis Planverket er revidert flere ganger Tekniske utfordringer og uforutsette hendelser

Planen videre nå Vi fortsetter AT / brøytekjøring Basefarm fullfører teknisk implementering Accenture deployer applikasjon Mer testing fra leverandørene Basefarm: ADT2 – senere ADT1 og ADT3 Accenture: SIT

Planen videre nå August måned er planlagt til tester YT, AT og grensesnitt Sist i august og begynnelsen av september HotFix og regresjonstest Produksjonssetting Planen under utarbeidelse Gjennomføres siste halvdel av september TT02/TUL og PROD Produksjonsdato: 26. september 2016

Akseptansetest (brøytekjøring) Tjenesteeiere som er med nå: Testdepartementet SKD BR Helsedirektoratet SVV

Tidsplan AT01/TUT1 – 23.05-10.06 TT02/TUL/Prod – 13.06-17.06 Knyttet usikkerhet til hva som vil være klart for test i miljøene TT02/TUL/Prod – 04.07-15.07 Noe begrenset tilgang til ressurser TT02/TUL/Prod – 1.8-26.8 Gjenstår detaljplanlegging Flere tjenesteeiere skal delta Ressurser/ferie Bestillinger fra kunde til leverandører under arbeid Avtale test av grensesnitt (aktivering/deaktivering) Planlegge test av hotfixer (prod.satt etter 15.04)

Hva vil ikke testes i AT01/TUT1 Inngående grensesnitt Vil testes først i TT02 Kun et utvalg grensesnitt testes i AT01 Vil involvere flere tjenesteeiere i TT02 fra 01.08

Status ITSM Arbeides videre med selvbetjeningsportalen som en del var med å testet i januar. Jobbes for å dekke alle behov de involverte tjenesteeierne flagget som viktige God fremdrift på design av bestillingsskjemaer som pågår nå Involvering i test i månedsskiftet aug-sept Egen presentasjon og opplæring for tjenesteeierne planlegges også i månedsskiftet aug-sept Opplæring vil i tillegg til verktøy også gå konkret på ev. rutineendringer som følger av nye kontrakter Statusoppdateringer på saker i utviklingsløp må nok oppdateres manuelt til å begynne med (ikke klart for integrasjon mot ALM enda) Grei fremdrift på backend-implementering Mange prosessavklaringer noen vanskeligere enn andre Hard prioritering i scope