Fritidsaktiviteter. LES INSTRUMENTS: La trompette.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Florø Fotball 2012 Balestrand Florø • Tradisjonelle vinteridretter er fraværende. • Sterke miljø innenfor friidrett, fotball og håndball. • Stor.
Advertisements

Programmet som gjør det som må til for å finne ut hva DU er god på.
FRITIDSAKTIVITETER SPORT.
Produksjonsaktiviteter.
FRITID.
Idrettsrådet i Trondheim Idrett skal være tilgjengelig for alle Trondheim kommune – en av våre støttespillere !
Kap. 4 Scaffolding Referanserammer i fremmedspråk Inger Langseth
Pedagogisk bruk av Språkpermen
Foreldre; viktig ressurs til barnets læring!
”Kom i form med GL Noble Denton ! ”
Hvordan lage setninger på fransk?
Morfologi.
Nils & Blåmenn Selvransakelse (akademisk). Følelsesmessig skala 1. Grensen nådd – finito 2. Grensen nådd – ultimatum, fortsetter hvis… 3. Vil ikke gjøre.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Bøy substantivene i ubestemt form flertall og forklar setningene nedenfor Ta det piano! Kapittel 1 oppgave c.
Sykehusets egen internettside der man enkelt kan registrere aktivitet!
En multimedia presentasjon
GUSTAR-ENCANTAR-PARECER-APETECER
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
”Frivillig engasjement, kultur og idrett”. Idrett og noen fakta: 56 idrettslag i Hamar Herav også hovedlag (HIL største) –Totalt med undergrupper: Ca.
Jeg har visst det hele tiden. Og her kommer Beviset.
Jentefotballkveld Utvikling av jentefotballen i Ski.
© Westend 61/Masterfile/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 2 -forstå innholdet i tyske tekster som handler om fritid og sport -ta i bruk en rekke ord, uttrykk.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
BSK Alpint treningstilbud sesongen : Alpint 2006 BSK Alpint Sesongen 2013/14 har BSK Alpint en egen gruppe for barn født i 2006 eller tidligere.
Comment choisir la bonne prép. ?
Fenster: Freizeit. I min fritid In meiner Freizeit … … liker jeg å gå på kino. … gehe ich gern ins Kino Jeg liker å gå ut. Ich gehe gern aus/ weg.
Le passé Le passé composé, l’imparfait et le plus- que-parfait.
Une ville Que vois-tu ?. Der er mange hus i byen Il y a beaucoup de maisons au centre-ville Midt i Au milieu Midt i sentrum er der en havn Au milieu du.
La theme: À table Texte: Les repas Vocabulaire: - La nourriture Les verbes: - Manger - Boire -Prendre L `article partitif ( delings- artikkelen) - Du (
PASSÉ COMPOSÉ Kompetansemål: -Å kunne bruke grunnleggende språklige strukturer -Delmål 1: kunne passé composé formene i de regelrette verbene -Delmål 2:
Chapitre 2 Mål : Læreplanmål: Å kunne bruke grunnleggende språklige strukturer og former for tekstbinding - Å kunne de bestemte artiklene - Å kunne oversette.
EN A DE Kort om noen viktige preposisjoner. A = til (retning) Voy a Barcelona = Jeg drar/reiser til Barcelona Voy a la playa = Jeg drar/går til stranden.
Raconter sa journée au présent Vocabulaire: - l`heure Les verbes:
MON PETIT MONDE LA MAISON. LES MEUBLES ET LES PREPOSITIONS -Forstå og bruke et ordforråd som dekker dagligdagse situasjoner – 1) la maison et les meubles.
Spansk: direkte og indirekte objektsform Direkte objektsform: – Jeg legger bøkene på bordet – Jeg legger dem på bordet – Pongo los libros en la mesa –
LE PASSÉ COMPOSÉ (Presens perfektum). Passé composé dannes av presens av verbet avoir og perfektum partisipp av hovedverbet. Passé composé dannes av presens.
A1a: Sammenheng i tekst Hva en tekstlingvistikk? Den delen av grammatikken som sier oss noe om hvordan tekster henger sammen og gir mening.
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Mon petit monde La maison. Les meubles et les prepositions
Mitt opphold i Frankrike
Chapitre 2 Mål : Læreplanmål: Å kunne bruke grunnleggende språklige strukturer og former for tekstbinding Å kunne de bestemte artiklene Å kunne oversette.
Passé composé Kompetansemål:
Betingelsessetninger/ Høflighet/ønske/det potensielt mulige
Jeanne d’Arc.
Årets outbound RotEx 2016/17.
FGI Fotball Fair Play-utvalg - stillingsbeskrivelse
2°) Formules d’addition
Tilbedelse? Hva er det?.
Abandon d’animaux domestiques
Betingelsessetninger
MON PETIT MONDE Mon passe – temps, l`école, écrire une lettre
Subjonctif ou indicatif?
Lesersørvissamtalen. Lesersørvissamtalen Etablere tilbudet Bruke Lesersørvis i vanlig drift Markedsføre tjenesten.
Exercice 6 : résoudre cos 2x = sin x dans I = [ 3π ; 5π ]
Samarbeid på Slettebakken mellom 6 idrettslag og Slettebakken Skole
KOLLMYR SKOLE NETTAVIS Desember 2013.
Kapittel 2- Tid og tall I dette kapittelet skal du lære
Verb Presens – forteller om noe som skjer nå eller noe som pleier å skje Preteritum – Forteller om noe som skjedde i fortid.
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Workshop for sommerskolen 2008 v/ Vibeke Holtskog
Trenet.
الأزمة المالية العالمية رؤية اقتصادية وشرعية
Trenet.
Orkanger Idrettsforening
ORGANISASJONSKART for
Résoudre à 0,001 près dans R puis dans J = [ 101π ; 102π ]
Présentation du Temps des Poètes 2018
Trenet.
Fenster: Freizeit.
Utskrift av presentasjonen:

Fritidsaktiviteter

LES INSTRUMENTS:

La trompette

LA GUITARE

LES CASTAGNETTES

LES PERCUSSIONS

LE PIANO

LE SPORT:

LE BASKET:

L´AÉROBIC

LE VOLLEY

LES BOULES

LE VÉLO

LA RANDONNÉE

LA NATATION

LA DANSE

L’ESCALADE

LE SKI ALPIN

Grammatikk: Structures p. 16: For å fortelle hva du driver med av sport: Faire + de + bestemt artikkel (de la, de l’/du, des) Eks: - Je fais de l’aérobic = jeg driver med aerobic

Eller: Når det er snakk om sport som lagsport eller spill (eks: fotball) bruker man: Jouer + à + bestemt artikkel (à la/ à l’/au/ aux) Eks: - Tu joues au tennis? Man kan også bruke ‘faire’ om lagsport. - Faire du football

Musikkinstrumenter: For å fortelle at man spiller et instrument bruker man: Jouer + de Eks: - Henri joue de la guitare

Uttrykkene blir altså: Faire de la/ de l’/ du/ des Jouer à la/ à l’/ au/ aux Jouer de la/ de l’/ du/ des

Exercice; traduisez les phrases suivantes: ● Jeg driver med fotball ● Jeg spiller tennis ● Jeg spiller bocchia ● Jeg driver med dans ● Jeg driver med svømming ● Jeg driver med fjellklatring ● Jeg spiller trommer ● Jeg spiller gitar ● Jeg spiller piano