Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Vi ønsker vel å svare nei når vi får dette spørsmålet! Er det risikabelt å fly?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
Advertisements

Grunnleggende forståelse av GPS
Forståelse og praktisk bruk av GPS GPS kurs II Norsk Folkehjelp 2008 Del II.
TEMAKVELD FLYKLUBBEN BARIERER MED LANGTURFLYGNING.
1 Slektsforum Et nettbasert forum hvor man kan få hjelp til slektsforsking.
Fønix Kompetansenett AS
Krav til modellflybevis
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Det europeiske initiativet til å unngå luftromskrenkelser Airspace Infringement (AI) Roger Holm.
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Ta bilder med mobiltelefon
23. januar 2004TDT4285 Planl&drift IT-syst1 Tjeneroppgraderinger TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Anders Christensen, IDI.
Inntektssystemet Kommunenes inntekter Ansvar, målsetting og verktøy Arbeid med inntektssystemet Forbedringer for å oppnå målsettingen Vår anbefaling Samhandlingsreformen.
Praktiske oppgaver. Oppgave 1 Profesjonsetikk i klubben.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Informasjon og mediekontakt Bardufoss Flyklubb 2004.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Når ble funksjonen opprettet? Vi skal se litt på funksjonen OPL og ansvarsområder Fagfunksjonen Operativ Leder.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Nytt luftrom på Østlandet i Oslo og Farris TMA ASAP * Roger Holm * Advanced Sectorization and Automation Project.
Hvordan lage en enkel grovanalyse
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 for Operative ledere, Flytryggingsledere og Instruktører i Mikroflyseksjonen Oppdateringsseminar Roger Holm.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Alle operasjoner skal foregå i sikker høyde mer enn 500 fot over terreng Mikroflyhåndboka MINSTEHØYDER:
Klikk for å redigere undertittelstil i malen Flytryggingsseminar ’12 Kan vi unngå ulykker? Vi skal her snakke litt om: Holdninger At vi må tørre å bry.
Skogbrannvaktflyvning 2014 Operativ instruks Brannvaktrute Hotel.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Beskrivelse av aktiviteten:
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
CAKE session no. 7 Skader på hender og fingrer. Siden sist … Vi har nylig avsluttet vår stille avvik-serie, og vi er fornøyde med både form og innhold.
ERISK på 1, 2, 3… Risikovurdering for å redusere omfang av byggefeil i elektriske og tekniske installasjonsleveranser mot boligmarkedet
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Modul 4 SITUASJON + EKSAMINASJON + RTG. = DIAGNOSE.
Vår, sommer og høstsesongen 2014 Tirsdagstrening/treningsløp Fast klubbtrening i ulike terreng tirsdager fra april til september. Her er det løyper i ulike.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Detta er en automatisk lønnsforhandling. Vær vennlig å svare på de neste spørsmålene. Dine svar vil danne grunnlag for til neste lønnsjustering. Neste>>
Noen kommentarer til Kostrat evalueringen EVA-8 Hurdalsjøen 5-6 september 2002 Hans Torvatn, SINTEF Teknologiledelse.
Valgforums valgkonferanse 2014 Har du tenkt på hva som kan gå galt?
Norsk Regnesentral Norwegian Computing Center Hvilke krav stilles til effektive læringsverktøy - Erfaringer med Agora Knut Holmqvist Norsk Regnesentral.
Slik lager du sjablonger med Gimp!
En formel er gyldig hviss den sann i alle tolkninger Utsagnslogikk Tolkning = linje i sannhetsverditabell Altså: En formel er gyldig hviss den har T i.
Sannsynlighet og kombinatorikk
Sannsynlighet og kombinatorikk
Livsstilsending - uke 5 -
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 PFT OG UTSJEKKER.
Case 3: På tur. På tur Rødstrupen barnehage skal ta de eldste barna (4-6 år) med på en dagstur til Bergstølhytta på Kulia. I denne oppgaven må dere løse.
Flytryggingsseminar ’11 Kan vi unngå ulykker? Menneskelige faktorer Holdninger Holdninger Vi må tørre å bry oss Vi må tørre å bry oss Opplæringen Opplæringen.
Livsstilsendring Uke 6. Fra handling til reaksjon Hendelse Tanke Følelse Valg reaksjon.
Foreldremøte for foreldre som har 5-åringer i barnehagen
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Fjellflyging Otto Vollan.
Ble startet etter en inspirasjonsreise til Uganda i 2007 IRC i 104 C, Ole Romslo Traasdahl så hvilket enormt behov det var for rent drikkevann, og dro.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Sikkerhetsmøte i flyklubben
IHB-revisjoner En kort oppsummering av revisjoner vi gjør med instruktør håndboka -IHB.
Hva er den beste måten å trene hund på?
Detta er en automatisk lønnsforhandling
En verden av usikkerhet
Livsstilsendring Uke 6.
Oppvarming Quiz.
Gang.
Sikkerhetsmøte i flyklubben
som beregner reverseringsfunksjonen for strenger over {a, b}.
Sparebanken Hedmark Trine Østby Presentere oss selv.
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Livsstilsendring Uke 6.
Spørrekonkurranse om [ditt emne]
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Velkommen til Newtonrommet
IN3030 – Effektiv parallellprogrammering Uke 1 2. del, våren 2019
Utskrift av presentasjonen:

Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Vi ønsker vel å svare nei når vi får dette spørsmålet! Er det risikabelt å fly?

Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 u Vi kan ved hjelp av matematikk beregne risiko på alle operasjoner, men blir det bare rent teori? u Forberedelse – gjennomføring – oppsummering u Hvis vi forbereder oss grundig før hver avgang og deretter gjennomfører det vi har forberedt, vil risikoen for en uforutsett hendelse være redusert til et minimum. Dette ville vi få bekreftet under oppsummeringen. u Risikoen for at vi ikke har forberedt oss godt nok vil alltid være der, men den er allikevel til en viss grad forutsigbar. u Har vi erfaring nok til denne flyturen? u Har vi sjekket været for hele turen? u Kan turen gjennomføres innenfor flyet begrensninger? u Er magefølelsen for turen helt ok? u Har jeg også forberedt meg på at noe kan gå galt? En mulig nødlanding/ utelanding lang fra folk krever en spesiell forberedelse! u Så som egnede klær, mat, mobiltelefon, kart og kompass osv. u Og, er det noen som har fått beskjed om hvor vi har tenkt oss og når vi vil være tilbake?

Oppdateringsseminar 5. – 6. februar slutt -