Oslo 2014 – status (juni 2016) Ingrid Os Dekanmøtet, 2.6. 2016

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Termer på Terminus Terminologi i det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket UHR og NPHs konferanse om kvalifikasjonsrammeverket Bergen 25. – 26. januar 2010.
Advertisements

Foreldremøte Vg3 Presentere oss Torsdag
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Høgskolen i Oslo Studiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap – i lys av bolognaprosessen og kvalitetsreformen Liv Gjestrum Høgskolen i Oslo Avdeling.
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Revitalisering av IT-studiene Oppsummering av Riga-seminaret og Veien videre frem mot studiestart 2008 Jan Høiberg Juni 2007.
Bestått/ikke-bestått
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Prosjektledersamling oktober Holmenkollen Kommunenes erfaringer Våren 2012.
Minestudier-prosjektet, v/Jørgen Grønlund (prosjektleder)
Revidert innføringsplan. Interne føringer Økt faglig konsentrasjon Kliniske ferdigheter Styrke profesjonell/faglig utvikling Masterekvivalent prosjektoppgave.
Digital Eksamen Integrasjoner Snorre Løvås, Seniorrådgiver, UNINETT Trondheim,
Rapportering til Lånekassen Fagskoler 30. og 31. januar 2013
Eksamensordninger Ordinær eksamen Ny eksamen. Ordinær eksamen 1.Vurdering underveis i studiet. Hele, eller en vesentlig del av, prøvingen skjer underveis.
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av:  Opplegget  Frister  Informasjonskilder.
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder.
Digital eksamen Fra behov til gjennomføring
5.og 6.studieår i ny studieplan
29. juli 2014 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2015
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Forkurs, TRES og Y-veien
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 Introduksjon til Demokrati og Rettigheter i informasjonssamfunnet (DRI) 3-årig studium.
Digital eksamen på UiA Status.
Institutt for spesialpedagogikk VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK INFORMASJONSMØTE FOR NYE MASTERSTUDENTER 12. AUGUST KL. 10:15 -12:00, AUD.
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Grunnskole for voksne. Opplæringsloven Alle som har behov for opplæring i grunnskolefag, kan få slik opplæring gratis i sin kommune Det er mulig å få.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Informasjonsmøte for SPED3000 Høst Kontakt Administrativ ansvarlig Andrey Belovodskiy Kontor: 440 Faglig.
Mottak av masterstudenter Masteruke IFI STUA-seminar Mari Helén Varøy.
LUS UKE Informasjon fra rådgiver. Hvilke rettigheter har elever som går ut av grunnskolen Inntak på Vg1 på ett av tre prioriterte utdanningsprogram.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Orientering om status for spesialistutdanningen for leger
Jan Frich, professor/prosjektleder Det medisinske fakultet, UiO
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En smak av Digital vurdering på 15 minutter
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Hva handler studiet om? År 1: Ex Phil Atferd og stell Forsøksdyr

Årshjul for FUS (med henblikk på 2017/18)
Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen.
FYS2130 Svingninger og bølger
Ulike undervisningsformer - digitalisering av undervisning
Det nasjonale karaktersystemet
Revisjon budsjettfordelingsmodell IMB
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Satsning på utdanning ved UiO
Dyrepleier Dyrepleierstudiet
Master i Serviceledelse i Beijing
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Nasjonal delprøve – status
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
FYS2130 Svingninger og bølger
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
FYS2130 Svingninger og bølger
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2019
Praksis i utlandet Sør Afrika: Durban/KwaZulu Natal Tanzania: Arusha
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Utskrift av presentasjonen:

Oslo 2014 – status (juni 2016) Ingrid Os Dekanmøtet,

Olso prosjektgruppe Jan Frich – faglig prosjektleder Kristin Wium – administrativ prosjektleder Linda Røine – administrativ prosjektleder Solbjørg Helgesen –seniorrådgiver Eva Gretland - konsulent

M1 M2 M3 M3 M4 M5 M6 M7 M8 M8 Studiestart høst Studiestart vår M1 M2 M3 M4 M5 M6 M7 M8 Elektiv periode 1: Kurs om studiedesign og kunnskaphåndtering + valgfrie kurs Prosjektoppgave Elektiv periode 4 selvvalgt praksis Prosjektoppgave Oslo 2014-planen

Implementering – hvor er vi? (juni 2016) H-14V-15H-15V-16H-16V-17H-17 M1 M1T1M1T2 M2 M2T1M2T2 M3 M3T1M3T2 M4 M5 M6 M7 M8 M8T1M8T2

Detaljene i studieplanen er på plass

Blokkorganisering Eksempel Modul 3, termin 1 Undervisningsstart: 15. august

Blokkorganisering Modul 3, termin 2 Undervisningsstart: 6. februar

Valgfrie emner Valgfrie emner: Første gang januar 2017 –Uke 1: Felles kurs i studiedesign og kunnskapshåndtering –Uke 2: 6 ulike metodefordypningskurs (1 uke) – 2 stp –Uke 3 & 4: Ca. 10 temakurs (over 2 uker) – 3 stp Arbeidsgruppe for valgfrie emner er etablert –Studentrepresentasjon Valgfri praksis (4 uker) – første gang januar 2020 Mulighet for samarbeid nasjonalt

Karakterer og eksmanen – hva skjer? Arbeidsgruppe utarbeidet rapport: Bruk av A-F og Bestått/ikke bestått –Bestått/ikke bestått på store kliniske eksamener –Bestått/ikke bestått på avsluttende klinisk eksamen Strykgrense 55 % Tiltak for kvalitetssikring av eksamen

Innføring av graderte karakterer V-17H-17V-18H-18V-19H-19V-20 M1 M2 M3 M4 M5 M6 M7 M8 Nytt karaktersystem innført i hele planen i vår 2020

Digitalisering av eksamen Questionmark perception gjennomføres i Tidligere skriftlige eksamen er digitalisert (Questionmark perception) –To skriftlige eksamener ennå ikke digitalisert –Psykometrisk testing Samarbeid med CEMO ved UV-fakultetet Fra høst 2016 brukes egne eksamenslokaler for digitale eksamener ved UiO Avansert psykometrisk testing av alle digitaliserte eksamener –kvalitetssikring

Omfang av ekstern praksis i Oslo-2014 Modul 1-2: Tidlig praksis i allmennmedisin (1 uke) Modul 5: Psykiatri/barne- og ungdomspsykiatri (3 uker) Modul 7: Lokalsykehus (6 uker) Primærhelsetjenesten (6 uker) Modul 8: Primærhelsetjenesten (sykehjem/kommunal akutt døgnenhet) (2 uker) / praksis ved sykehusavdeling (2 uker) Elektiv periode 4: Valgfri praksis (4 uker) Totalt: 22 uker ekstern praksis

Eksamensformat Skriftlige (digitaliserte) eksamener OSCE Mini-CEX

Kliniske ferdigheter

Ultralyd