Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og."— Utskrift av presentasjonen:

1 Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og hva skal vi med den? Ny hjemmeoppgave – finn en FRUST

2 Markedsundersøkelser Finn størrelsen i penger for et gitt produkt –Norge? –Verden? Tre viktigste aktører? Vokser markedet? Kilder? 1-2 foiler, maks 2 minutter Foreslåtte temaer: –IP-telefoni –AIDS-medisin –Kamskjell (King scallops) –Potensmidler (Viagra etc.) –Digitale høreapparater –Online-spill –MP3-spillere –Mobile dataspill

3 Hva er en FRUST? Begrep oppfunnet av professor og gründer Lars Monrad-Krohn Hindring (frustrasjon, problem, flaskehals) for å oppnå økt effektivitet Løsbar – ikke dårlig vær eller sosiale aspekter Klassiske norske FRUSTER: Tomflaskene hoper seg opp og må telles på lageret i dagligvareforretningene Geitosten er vanskelig å skjære med kniv

4 Hjemmeoppgave Finn en FRUST ved å intervjue en passende person om arbeidssituasjon Dersom har ide allerede, intervjue potensiell kunde Kun problemet – IKKE løsningen (det kommer senere) Individuell oppgave Presenteres neste gang, maks 2 min. på plastikk. Grunnlag for alt videre arbeid frem mot eksamen – gjør det ordentlig!


Laste ned ppt "Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google