Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaldis Thorvaldsen Endret for 9 år siden
1
Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og hva skal vi med den? Ny hjemmeoppgave – finn en FRUST
2
Markedsundersøkelser Finn størrelsen i penger for et gitt produkt –Norge? –Verden? Tre viktigste aktører? Vokser markedet? Kilder? 1-2 foiler, maks 2 minutter Foreslåtte temaer: –IP-telefoni –AIDS-medisin –Kamskjell (King scallops) –Potensmidler (Viagra etc.) –Digitale høreapparater –Online-spill –MP3-spillere –Mobile dataspill
3
Hva er en FRUST? Begrep oppfunnet av professor og gründer Lars Monrad-Krohn Hindring (frustrasjon, problem, flaskehals) for å oppnå økt effektivitet Løsbar – ikke dårlig vær eller sosiale aspekter Klassiske norske FRUSTER: Tomflaskene hoper seg opp og må telles på lageret i dagligvareforretningene Geitosten er vanskelig å skjære med kniv
4
Hjemmeoppgave Finn en FRUST ved å intervjue en passende person om arbeidssituasjon Dersom har ide allerede, intervjue potensiell kunde Kun problemet – IKKE løsningen (det kommer senere) Individuell oppgave Presenteres neste gang, maks 2 min. på plastikk. Grunnlag for alt videre arbeid frem mot eksamen – gjør det ordentlig!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.