Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSissel Ludvigsen Endret for 9 år siden
4
Lar det seg gjøre å se egen faglig nytte av det jeg skal si? (Motivasjon og faglig betydning) Lar det seg gjøre å forvente hva jeg skal si? (Tema, kontekst og fokuspunkter) Lar det seg gjøre å forberede seg på hva jeg skal si? (Faglig relevans og aktualitet) Lar det seg gjøre å høre det jeg sier? (Teknologi, posisjonering og framføringskvalitet) Lar det seg gjøre å se hva jeg sier? (Disposisjon, visualisering og eksponeringskvalitet) Lar det seg gjøre å forstå det jeg sier? (Supplement, relevanskvalitet) Lar det seg gjøre å holde oppe interessen for det jeg sier? (affeksjon, variasjon, «edutainment») Lar det seg gjøre å «holde» det jeg sier? (Disposisjon, strukturkvalitet og post-formidling/publisering) Lar det seg gjøre å bekrefte gyldigheten av det jeg sier? (Referanser og parallellitet) Lar det seg gjøre å respondere på det jeg sier? (Invitasjon, form, tilgang og anledning)
7
Kan de som hører den, også se den? Er den vendt mot den den snakker til? Dekker du den til? Er den opplyst? Munnen – der ordene våre blir til, for andre….
8
Så, når du sier noe til andre: Pass på at du det du ville si!
9
La oss så vende tilbake til de 10 punktene, og se på de to siste: …og, jeg er altså ikke alene…om å kunne fungere godt, når SA er tilstede!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.