Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Forbedringspotensiale i nettbasert undervisning ved AiTel Et prosjekt utført av Greta Hjertø og Tomas Holt.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Forbedringspotensiale i nettbasert undervisning ved AiTel Et prosjekt utført av Greta Hjertø og Tomas Holt."— Utskrift av presentasjonen:

1 Forbedringspotensiale i nettbasert undervisning ved AiTel Et prosjekt utført av Greta Hjertø og Tomas Holt

2 Bakgrunn Spørreundersøkelse av –1000 nettstudenter (alle fag) –60 studenter i Prosjektrettet systemarbeid Oppsummering av undersøkelsene –en del ensomme sjeler –35% mener de vil være mer aktive dersom det hadde vært enklere å få kontakt med andre studenter! –ønsker mer kontakt med lærerressurser

3 Motsigelser Undersøkelsene ”er uenige” på et punkt –de i Prosjektrettet systemarbeid mener at samarbeidsverktøy er nyttig (brukte dette i prosjektet) –de andre som ikke brukte et slikt verktøy mener at det ikke er viktig, MEN ville ha mer kontakt med andre studenter!?? Vet ikke hvordan behovet kan dekkes? Classfronter dekker behovet for lettere kontakt mellom studenter.

4 Nettbasert undervisning i dag I dag brevmodell –e-post –news (asynkron kommunikasjon) Tydelig at mange studenter vil ha større gruppetilhørighet Asynkron kommunikasjon passer dårlig i en del tilfeller. Studenter mener at arbeidsmengden med diskusjonsgrupper kan bli et problem, særlig de flittige. Alt er skriftlig.

5 Muligheter/begrensninger Faglig felleskap gir bedre gjennomføringsprosent. Fleksibilitet er viktig for fjernstudenter, men må balanseres mot andre krav –f.eks. lærerressurser. Vi må søke løsninger som gir minst mulig arbeid for læreren. –studenter som hjelper hverandre? –lette kontakt studentene seg i mellom og mellom studenter og lærer(e) –underveisevaluering => datamaskinevaluering?


Laste ned ppt "Forbedringspotensiale i nettbasert undervisning ved AiTel Et prosjekt utført av Greta Hjertø og Tomas Holt."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google