Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Pris per kopi - en undersøkelse Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Pris per kopi - en undersøkelse Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi."— Utskrift av presentasjonen:

1 Pris per kopi - en undersøkelse Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi

2 Forutsetninger Pris per kopi er basert på følgende Forutsetninger: 1.Et estimert trykkevolum i 60 måneder hhv. 500K, 750K og 1000K kopier. 2.Sum leiebeløp i 60 måneder. 3.Miljøavgift, termin- og fakturagebyr. 4.Driftsavtale separat eller lagt inn i klikkprisavtale. 5.Kjøp av tonerkassetter etter behov eller lagt inn i klikkprisavtale. Opplysninger innhentet i markedet er inkludert oppførte kostnader. Disse er delt med oppførte estimat trykkevolum oppgitt i kroner per kopi. Tallene vil gi bedriften et utgangspunkt til å vurdere sine egne avtaler i dag eller sammenlikne med tilbud selv innhentet. HUSK! Det er ikke pris kopi oppgitt i tilbud som er den rette. Alle kostnader må med. Deretter må de fordeles utover det antall kopier bedriften estimerer den vil bruke.

3 Pris per kopi mono Grafen viser pris kopi i hhv. 500, 750 og 1000 (1000) kopier. Det er ført opp høyeste-, gjennomsnitt- og laveste pris observert. Det er er i intervallet 500K en forskjell på 0,36-0,17=0,19 dvs. 19 øre per kopi. 500K x 0,19 øre = kroner. Konklusjon: Bruk noen timer på å finne rette tilbudet. Det vil bli en solid timepris i besparelse.

4 Pris per kopi color Grafen viser pris kopi i hhv. 500, 750 og 1000 (1000) kopier. Det er ført opp høyeste-, gjennomsnitt- og laveste pris observert. Det er er i intervallet 500K en forskjell på 0,91-0,36=0,55 dvs. 55 øre per kopi. 500K x 0,55 øre = kroner!!! Konklusjon: Bruk noen timer på å finne rette tilbudet. Det vil bli en solid timepris i besparelse.

5 Fordeling antall kopier i løpet av leietid mono og color utskrifter. Tabellen viser en fordeling rene sorte utskrifter vs. fargeutskrifter. Denne kan variere i fra bedrift til bedrift men er erfaringsmessig en reell fordeling. Endringer i fordelingen med f.eks. en økning i andelen farger vil øke kostnadene betraktelig. Se neste ”slide” som viser kostnader med utgangspunkt i presenterte materiale.

6 Grafe summering kostnader med fordeling mono og color kopier. Grafen viser summering priser i markedet høyeste, gjennomsnitt og laveste pris per kopi i de oppgitte intervall antall kopier. Dette ved % fordeling mellom mono og color utskrifter. Forskjellen hvis man han f.eks. ca. 500K kopier i løpet av leietid utgjør ,- minus ,- = ,-. Tallene viser at det er store forskjeller i avtaler som tilbys.

7 Grafe differanse høyeste og laveste summering trykkekostnader Grafen viser differanse summering kostnader ved % fordeling mellom mono og color kopier. Dette med høyeste og laveste tilbud observert i intervall kopier 500K, 750K og 1000K. Grafen viser store forskjeller i tilbud.


Laste ned ppt "Pris per kopi - en undersøkelse Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google