Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering."— Utskrift av presentasjonen:

1 INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering Klikkpris – hvorfor ikke. PRINTER – samarbeidspartner print/kopi.

2 Lag en oversikt. Hvor mye har den enkelte skriver produsert. Sette opp en pris per kopi oversikt. Status gamle skriver. Verdi gamle skrivere i bruktmarkedet. Hvilke behov har vi videre fremover. Vurdere brukerbehov. Farge vs. Mono m.m. ANALYSE Hva har vi av skrivere? - Hva koster disse skrivere i drift. - Hvilke skrivere trenger vi fremover. Personlig. Arbeidsgrupper. Avdelingskontorer. - Hva koster nye skrivere basert på tidligere trykkevolum. - Tekniske krav.

3 Kjøp av skrivere. - Leie av skrivere.
Kjøp skriver binder opp kapital. Man eier utstyret. Leie unngår å binde kapital. Gir god kontroll med kostnader. KJØP / LEIE Kjøp av skrivere. - Leie av skrivere.

4 Slipper å inngå smør på flesk driftsavtaler.
Full kontroll teknisk kostnader 24/36mnd. Inkludert driftsavtale. GARANTI - 24 måneders garanti color laserskrivere måneders garanti mono laserskrivere. Dekker: Fri utrykning, timepris og tekniske deler. Erstatningsskriver ved utbedringer som ikke kan gjøres på stedet. Responstid – en arbeidsdag. Depot med overnatt levering.

5 Unngår smør på flesk avtale fra starten av.
Sikrer kontroll med skrivere når slitasjene begynner å melde seg. Sikrer god oversikt driftskostnadene. Timepris + dele avtale kan inngås istedenfor driftsavtale. DRIFTSAVTALE 60-24=36 måneder color laserskrivere =24 måneder mono laserskrivere. Dekker: Fri utrykning, timepris og tekniske deler. Erstatningsskriver ved utbedringer som ikke kan gjøres på stedet. Responstid – en arbeidsdag. Depot med overnatt levering. Fast månedsbeløp alle eller utvalgte modeller. Årlig preventiv vedlikehold rens/overhaling.

6 ORGANISERING/SUPPORT
Bedriften kan overlate til bruker å melde inn. Skriver påført etikett med loggnummer sikrer at PRINTER kommer med rett ny skriver m.m. ORGANISERING/SUPPORT - Alle skrivere blir merket med unikt loggnummer. - Alle aktiviteter utført blir loggført. - Rapporter utarbeides etter behov. Support: Bruker eller IT avdeling melder inn per telefon eller e-post/hjemmeside. Unikt loggnummer oppgis. Bruker kontaktes per telefon ved enkle problemer. PRINTER omorganiserer tekniker/bil i nærhet.

7 PRINTER må til enhver tid være konkurransedyktig på pris.
Regelmessige intervaller. Samlefaktura en gang per måned. Gjøre det enkelt for bruker å finne rette tonerkassett. REKVISITA - Pris rekvisita inngås separat. - PRINTER etterfyller rekvisita etter avtale. - Bruker sender bestilling fortløpende etter behov. - Skrivere merkes med varenummer tonerkassett. - Kompatible vs. fabrikkny.

8 Bruktverdi beregnes og PRINTER kjøper tilbake skriver.
Leieskriver tas i retur av PRINTER. Ny plasseres ut ette avtale. Plassering som gir laveste pris per kopi etter print volum. FLEKSIBILITET - Skrivere kjøp/leie kan byttes ut fortløpende - Skrivere kan oppgraderes etter behov. - Skrivere kan omorganiseres internt.

9 Jo større skrivere jo lavere pris.
Analysere endringer i bruken av laserskrivere. Fortsatt skrives det ut over 80% sort/hvit. TRYKKEØKONOMI - Velge skrivere som gir den laveste pris per kopi i forhold til bruk/plassering. - Regelmessige analyser rett bruk skrivere. - Finne en god kombinasjon color/mono.

10 Verdi brukte laserskrivere
Eldre HP skrivere har fortsatt en verdi i et bruktmarked. Beløp kan gå til et godt formål. Verdi brukte laserskrivere - Vi gir en pris ved utskriftning til nytt. - Dette betales direkte til bedriften. - Bedriften kan støtte Raftohuset i Bergen. Vi gir avtale beløp på vegne av bedriften som støtte til Raftohusets arbeide.

11 - PRINTER. - Finansieringsselskap ved et større antall.
PRINTER eller finansieringsselskap gir et tilbud Finansiering - PRINTER. - Finansieringsselskap ved et større antall.

12 PRINTER – samarbeidspartner kopi/print
PRINTER gjennom sine produkter og tjenester sikrer stabil drift og god kontroll med driftskostnader i hele utstyrets levetid. Laserskrivere color, mono og MFP ”produserer” kostnader hver dag. Fokus på disse gir store besparelser over kort og lang tid. HUSK! Ett øre spart x antall kopier = mye penger spart. PRINTER – samarbeidspartner kopi/print - Nye/overhalte skrivere. - Fokus pris per kopi. - Garanti 24/36 måneder. - Tilbud driftsavtale. - Faste kjente kostnader i 60 måneder. - Tilbud kompatible vs. Originale tonerkassetter. - HP/Lexmark kampanjer – fortløpende oppdatering. - Innbytte eldre HP/Lexmark – vi gir en pris. - Serviceteknikere med service/beredskap deler og erstatnings skrivere. - Landsdekkende service.

13 Klikkpris avtaler – hvorfor ikke!
Ting man ikke tenker over. Alle selger på klikkpris for å binde deg i en pris per kopi. Flere skrivere tilpasset ulike brukerbehov vil gi bedre løsninger enn sentraliserte løsninger. Klikkpris avtaler – hvorfor ikke! Kopibransjen selger alltid inn kopimaskiner med en tilhørende klikkpris - avtale. Denne kan du enkelt selge bort ved å benytte argumentene under. Legg spesielt merke til argumentet rundt klikkpris på farge. Og husk også, at kopibransjen ikke kan selge produktene sine uten klikkpris - avtale. Klikkpris er oversiktlig, men kan ofte være dyrt. Man binder seg opp til et estimert print- /kopivolum og ender ofte opp med å betale for rekvisita man ikke bruker. Eksempel: Klikkpris på 5 øre per side ved et volum på sider per år. Men om man i realiteten skriver mindre, f.eks. kun sider per år, betaler man egentlig en klikkpris på 10 øre per side. Altså det dobbelte per side! En klikkpris kalkyle inneholder beregning for estimert Print volum ved 5% toner dekning på arket. Man sier gjerne at klikkprisen er den samme uansett dekningsgrad. Dette kan man gjøre fordi man vet fra statistikk gjennom mange år, at dekningsgraden egentlig ligger på kun 3,3% i gjennomsnitt. Det vil si, at man som kunde betaler for 50% mer rekvisita enn man bruker! Klikkpris på farge er atskillig dyrere enn klikkpris på s/h. Klikkpris vil typisk være f.eks. 5 øre per side s/h og 1 krone per side farge. Tenk deg at man skriver ut et dokument som kun inneholder tekst. I den teksten ligger det en Internett - link, som automatisk blir farget blå. Når dokumentet så skrives ut på en fargekopieringsmaskin, vil denne siden havne i maskinens telleverk som en fargeside. Det betyr at kunden skal betale 1 krone for siden, som egentlig har en reell kostnad på kun 3 øre. Toner kommer med skriveren. HP gir med en 100% full tonerkassett som skriver nesten sider, avhengig av valgt modell. Ved klikkbelastning betaler man også for de første sidene, som jo egentlig er gratis! Service og support fra HP er uavhengig av print volum. Man kjøper HP CarePack sammen med produktet. Da er reservedeler, tekniker, respons-, reise- og arbeidstid inkludert, og man er sikret mot overraskende ekstrakostnader. Den eneste variable kostnaden er rekvisita. Og kjøper man rekvisita etter behov, kommer man ut med den desidert billigste løsningen. PRINTER anbefaler at man inngår driftsavtale etter 24/36 måneder når PRINTER ny garanti utgår OG kun kjøper inn rekvisita etter behov. Her har man da mulighet til å orientere seg etter laveste pris i markedet og ikke bundet til kun en leverandør. PRINTER må derfor være konkurransedyktig hele veien.


Laste ned ppt "INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google