Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste."— Utskrift av presentasjonen:

1 Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste

2 Trondheim 23.august 2007 Mette Gro Iversen, adm.dir. Carema Omsorg AS

3 Trondheim 23.august 2007 Hvordan kan private leverandører bidra slik at flere får bo lengst mulig hjemme – hva er vår strategi? Kvalitet på tjenesten m. varme hender - vi må ha fornøyde brukere! Brukertid. Rekruttering. Utvikler nye tilbud – et større mangfold Kjøp av tilleggstjenester.

4 Trondheim 23.august 2007 Hvordan kan private leverandører bidra slik at flere får bo lengst mulig hjemme – hva er vår strategi? Matomsorg. Konkurranse om god kvalitet og fornøyde brukere = positivt for alle – bidrar til kreativitet og utvikling av nye tilbud/løsninger. Endringsagent og samarbeidspartner.

5 Trondheim 23.august 2007 Jeg har vært heldig. Samme menneske kommer til avtalt tid hver gang. Det er positivt å slippe spørsmål om hvor støvsugeren er hver gang det kommer et nytt menneske. Alfhild Viul ”Å velge å kunne velge og velge bort dersom jeg ikke er fornøyd er en viktig og sentral verdi for meg” bruker i hjemmesykepleien

6 Trondheim 23.august 2007 Brukervalg er en ordning kommunen er stolt av. Jeg er oppgitt over at dette er en så politisk betent sak. For meg har brukerens behov og ønsker vært motivasjonsfaktoren. Jeg håper ikke politiske vinder skal ha betydning for om prosjektet får fortsette etter valgkampen til høsten. Leder for hjemmetjenester Eide kommune

7 Trondheim 23.august 2007 Hva sier våre brukere – hva er forskjellen! -får fast hjemmehjelper / primærkontakt -lettere å nå frem -gir alltid beskjed hvis det er forsinkelser eller det kommer annen hjemmehjelper enn avtalt -enkelt å få kjøpt tilleggstjenester -tar tilbakemeldingene på alvor

8 Trondheim 23.august 2007 Målsettingen med fritt brukervalg var å øke valgfriheten og bedre tjenestekvaliteten( fra bruker til forbruker )‏ Fornøyde brukere er vårt mål! ” Jeg har vært heldig. Samme menneske kommer til avtalt tid hver gang. Det er positivt å slippe spørsmål om hvor støvsugeren er hver gang det kommer et nytt menneske.”

9 Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg har bidratt til en høyere brukertilfredshet. 80% av brukerne gjør aktive valg ( 1/3 velger privat og 2/3 velger kommunalt )‏ brukerne kan fungere som reelle kunder – enten på egenhånd eller gjennom pårørende de med private hjemmehjelpere var klart mer fornøyde enn de med kommunal hjemmehjelp 70 % av brukerne var positive til brukervalg direkte brukertid har økt ( ikke nådd 65% )‏

10 Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg hjemmehjelp status for Oslo pr.juli ulike leverandører i tillegg til kommunen Andelen som har valgt privat har økt fra 8% i januar til 13,4%i juli av totalt brukere.

11 Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg hjemmesykepleie – et pilotprosjekt 3 ulike leverandører i tillegg til kommunen Andelen som har valgt privat 8,4% av totalt 643 brukere. ” det er positivt for den kommunale utføreren å vite at vi må gjøre en god jobb for at brukerne ikke skal velge oss bort”


Laste ned ppt "Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google