Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål."— Utskrift av presentasjonen:

1 NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål Molekylærbiolog Leder BAK, styremedlem NBF Hordaland Konsulent NBF, hovedoppgave rekruttering og opplæring

2 Bridge – Et spill for livet

3 Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser

4 Lønnsom rekruttering Flere spillere på spillekveldene gir klubben større økonomisk handlefrihet: 4 nye spillere á 35 klubbkvelder á 40 kroner = 5600,- kr – pr år! = ,- kr på 10 år = Gir økonomi til f. eks. – 4 nye bridgelærere –16 bridgemater –Kortgiv-maskin + kort –Tur med klubben

5 Grasrotandelen Til nå har 103 klubber registrert seg.

6 Hva er rekruttering? Å få nye spillere som faste medlemmer i klubben Nybegynnerkurset bare en liten del Å inkludere nye bridgespillere viktigst! Klubben har ansvar for at hvert enkelt medlem er bevisst dette

7 3 steg i rekrutteringsarbeidet 1)Få interesserte kursdeltakere 2)Gjennomføre nybegynnerkurset 3)Få den nye bridgespilleren til å trives i klubben Det er lett å fokusere bare på pkt 2, men ettersom pkt 1 og 2 er bortkastet uten pkt 3, starter vi i den enden.

8 Trivsel: Klubbens ansvar Flere ønsker å spille i en trivelig klubb. ”Fika” Flere bord – artigere turneringer

9 Hva trengs til et nybegynnerkurs? Kompetente kursholder Assistenter på kurskveldene Godt lokale Kursmateriell Logistikkansvarlig Markedsføring Kursdeltakere Kursholder må ikke gjøre alt selv. Del på oppgavene!

10 Bridgelærere 2009

11 Nybegynnerfestivalen

12 Lær bridge 1-4 Nytt felles nordisk opplæringsmateriell Bokpakker med bok, CD, fasitspill 4 bokpakker som bygger på hverandre Gode eksempler, masse oppgaver

13 Markedsføringsmateriell Hva er den mest effektive markedsføringen?

14 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner, føler ansvar for den nye- sjansen øker for at de nye vil fortsette

15 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Alle kjenner noen som er nysgjerrig på å lære bridge: –en nabo, venn, kollega eller familiemedlem

16 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Hvis alle bare verver én, så dobler vi medlemstallet =

17 ♥♥ Gammel –like god som ny ♥♥ Definisjon på verving: A)Å få en venn til å begynne på bridgekurs B)Å få et tidligere medlem til å delta på to klubbkvelder Klubben får ta ansvar derfra

18 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Vervepremie til alle som verver Konkurranse mellom kretser og klubber Men den største premien får vi alle umiddelbart: - et triveligere og mer levende bridgemiljø.

19 ♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Hvem blir din nye bridgevenn?

20 Planlegg nå Trenger at alle hjelper til – ingen nytte i at medlemmene verver hvis ikke klubben kan ta i mot Hvordan skal vår klubb/krets gjennomføre vervekampanjen? Høsten kommer fort, og da er det for sent å tenke på nye bridgelærere

21 Rekruttering krever Vellykket rekruttering krever en del av både klubben og medlemmene –Miljø i klubben som er trivelig for nye –Gamle medlemmer må investere noe –Holdningsendring Alle må være enige og jobbe sammen Medlemsmøte


Laste ned ppt "NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google