Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertYngve Dahlen Endret for 9 år siden
1
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Grafikkrapport Flere enn 110' innbyggere
2
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innhold 2 1 Om undersøkelsen 3 2 Å bo i kommunen 5 3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester 41 4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå 53 5 Å bo i Norge 61 6 Statens tjenester 95 7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå 108 8 Holdninger til det offentlige 116 9 Erfaring med offentlige tjenester 128 10 Klager og diskriminering 144 11 Erfaring med internett 147 12 Bakgrunn 153
3
1 Om undersøkelsen
4
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Om undersøkelsen 4 Målet med innbyggerundersøkelsen er å innhente kunnskap om hvor fornøyde innbyggerne og brukerne er med det offentlige velferdstilbudet. Undersøkelsen skal gi politikere og regjering, departementer og etater, fylkeskommuner og kommuner oversikt og kunnskap de kan bruke både i planlegging og prioritering av kvalitets- og utviklingsarbeid i virksomhetene. Innbyggerundersøkelsen skal ikke erstatte virksomhetenes egne brukerundersøkelser, men supplere disse og gi økt kunnskap og bedre oversikt på tvers av tjenester. Det er full åpenhet rundt alle resultater, data, metodikk og spørreskjemaer, og alle data er tilgjengelige på www.difi.no (se innbyggerundersøkelsen).www.difi.no Undersøkelsen i 2012-13 er gjennomført av TNS Gallup på oppdrag for Difi. Undersøkelsens målgruppe er den norske befolkningen fra 18 år eller eldre. 30 000 tilfeldig utvalgte nordmenn fikk tilsendt spørreskjema. Datainnsamlingen er gjennomført med postalt spørreskjema med mulighet for å svare elektronisk på internett (innlogging med brukernavn og passord). Feltarbeidet er gjennomført i perioden september 2012 – februar 2013. Utvalget for undersøkelsen (adresselistene) er hentet fra folkeregisteret. Grafikken i denne rapporten viser resultatene både i skår og prosentvis fordeling av svarene på svarskalaen. Skår er gjennomsnittet av alle svarene på skalaen (-3, -2, -1, 0, +1, +2, +3) omregnet til en skår fra 0-100 der 0 tilsvarer -3 og 100 tilsvarer +3. Aktuell målgruppe for denne rapporten: Flere enn 110' innbyggere Antall gjennomførte intervju med aktuell målgruppe (for denne rapporten): 2699 Prosjektleder i Difi: John Nonseid E-post: john.nonseid@difi.no.john.nonseid@difi.no Prosjektnummer i TNS Gallup: 12100287 /13100001 Konsulent i TNS Gallup: Thomas Karterud E-post: thomas.karterud@tns-gallup.nothomas.karterud@tns-gallup.no
5
2 Å bo i kommunen
6
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i kommunen 6
7
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 922431 Å bo i kommunen: Natur og miljø 7
8
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 922431 Å bo i kommunen: Natur og miljø Støynivået der du bor Luftkvaliteten der du bor Drikkevannskvaliteten der du bor 70 69 70 85 81 78 75 83 82 88 86 8 Skår 0-100 Hele landet
9
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 922431 Å bo i kommunen: Kultur og idrett 9
10
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921505 Å bo i kommunen: Kultur og idrett 10
11
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921505 Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å drive kulturaktiviteter Mulighetene til å delta i foreningsliv og kursaktiviteter Mulighetene til å gå på kino, konsert og teater Mulighetene til å gå på museum, kunstutstilling og lignende 83 82 84 83 90 89 88 78 77 79 78 74 71 67 66 11 Skår 0-100 Hele landet
12
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921505 Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å komme til kirke, moské og lignende Mulighetene til å gå på sports- og idrettsstevner Mulighetene til selv å drive idrett 91 90 89 88, 89 87 86 80 78 86 84 12 Skår 0-100 Hele landet
13
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 916916 Å bo i kommunen: Handel og service 13
14
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 916916 Å bo i kommunen: Handel og service Tilbudet av butikker Tilbudet av restauranter, kafeer, uteliv 89 83 84 80 79 66 65 14 Skår 0-100 Hele landet
15
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 920677 Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning 15
16
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 920677 Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning Muligheten til å ta videregående opplæring Nærhet til grunnskole (barne- og ungdomsskole) Muligheten til å ta grunnskoleopplæring for voksne Muligheten til å få norskopplæring for innvandrere Muligheten til å få arbeid i kommunen Muligheten til å etablere egen næringsvirksomhet i kommunen 90 88 91 84 82 81 78 77 73 74 69 78 76 88 87 73 71 76 73 65 62 66 62 16 Skår 0-100 Hele landet
17
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926771 Å bo i kommunen: Samferdsel 17
18
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926771 Å bo i kommunen: Samferdsel Standarden på veier og gater Tilretteleggingen for fotgjengere Tilretteleggingen for syklister Tilretteleggingen for personer med nedsatt funksjonsevne 51 62 60 46, 45 41 48 45 57 55 48 47 44 41 18 Skår 0-100 Hele landet
19
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926771 Å bo i kommunen: Samferdsel Sikkerheten på skoleveier Vedlikeholdet av veier vinterstid (brøyting, strøing o.l.) Vedlikeholdet av veier resten av året Vedlikeholdet av fortau og sykkelstier vinterstid 53 50 51 48, 47 40 37 52 50 54 50 47 43 45 41 19 Skår 0-100 Hele landet
20
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926771 Å bo i kommunen: Samferdsel Muligheten til å reise kollektivt Parkeringsmulighetene i kommunens sentrum Postleveringen der du bor 75 74 44 79 83 58 56 59 60 81 82 20 Skår 0-100 Hele landet
21
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 927427 Å bo i kommunen: Renovasjon 21
22
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 927427 Å bo i kommunen: Renovasjon Innhenting av husholdningsavfall Muligheten til å sortere søppel for gjenvinning (kildesortering) Renholdet på offentlige steder (gater, parker, torg osv.) 83 80 78 59 53, 83 81 80 73 66 61 22 Skår 0-100 Hele landet
23
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 925199 Å bo i kommunen: Oppvekst 23
24
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 925199 Å bo i kommunen: Oppvekst Tilgangen på barnehageplasser Oppvekstmiljøet for barn Oppvekstmiljøet for ungdom 67 64 74 75 69 68 75 80 81 72 70 24 Skår 0-100 Hele landet
25
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 927138 Å bo i kommunen: Pleie og omsorg 25
26
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 927138 Å bo i kommunen: Pleie og omsorg Tilgangen på hjemmehjelp Tilgangen på hjemmesykepleie Tilgangen på sykehjemsplasser Tilgangen på boliger tilpasset personer med spesielle behov 59 58 41 42 44 42 64 63 66 65 48 47 51 50 26 Skår 0-100 Hele landet
27
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 922752 Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt 27
28
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 922752 Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt Fastlegetilbudet i kommunen Ventetiden på legevakten 76 74 37 39 74 73 50 28 Skår 0-100 Hele landet
29
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygt, 51-70 delvis trygt, 71-80 trygt, 81-100 svært trygt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933611 Å bo i kommunen: Trygghet 29
30
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933611 Å bo i kommunen: Trygghet Å bo i ditt nærområde Å ferdes i sentrum av kommunen på dagtid Å ferdes i sentrum av kommunen om kvelden/natten 79 80 83 81 47 44 86 89 88 66 65 30 Skår 0-100 Hele landet
31
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller vanskelig, 51-70 delvis lett, 71-80 lett, 81-100 svært lett. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 932860 Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen 31
32
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 932860 Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å få rett person i kommunen i tale Å få informasjon fra de ansatte i kommunen Å klage til kommunen, dersom du oppfatter deg urettferdig behandlet Å forstå skriftlig informasjon fra kommunen 45 42 49 46 42 38 62 54 52 57 54 48 45 65 64 32 Skår 0-100 Hele landet
33
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 932860 Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å finne nyttig informasjon på kommunens internettsider Å bruke kommunens internettbaserte tjenester Å forstå hvordan skjemaer skal fylles ut Å få innsyn i dokumenter og saker som behandles i kommunen 62 61 63 61 62 50 48 64 63 64 63 62 56 53 33 Skår 0-100 Hele landet
34
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 34
35
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 35
36
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 80 81 36 Skår 0-100 Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt
37
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 80 79 81 80 37 Skår 0-100 Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt
38
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 74 73 75 73 38 Skår 0-100 Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt
39
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 64 66 65 39 Skår 0-100 Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt
40
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936929 76 75 76 40 Skår 0-100 Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt
41
3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester
42
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933249 Kommunens tjenester 42
43
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933249 Kommunens tjenester 43
44
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 3790312 Kommunens tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole Fastlege Legevakt Pedagogisk-psykologisk tjeneste Barneverntjenesten 70 71 70 69 73 74 73 55 52 76 78 73 74 76 77 75 74 61 59 56 44 Skår 0-100 Hele landet
45
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933249 Kommunens tjenester Sykehjem Helsestasjon Omsorgsbolig Hjemmesykepleie Hjemmehjelp (personlig assistanse) Sosialtjenesten (sosialhjelp, økonomisk rådgivning o.l.) Kemner 50 51 70 53 55 55, 53, 53 52 49 62 58 59 74 61 65 64 62 56 55 63 61 45 Skår 0-100 Hele landet
46
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933249 Kommunens tjenester Plan- og bygningskontoret Brannvesen Kollektivtransporten i kommunen Folkebibliotek 51 49 82 81 68 82 81 56 55 80 78 57 81 79 46 Skår 0-100 Hele landet
47
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 925617 Fylkeskommunens tjenester 47
48
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 925617 Videregående opplæring/skoler Fagskoler Tannhelsetjenesten 74 72 73 72 69 74 71 68 70 71 48 Skår 0-100 Hele landet Fylkeskommunens tjenester
49
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938340 Kommunens og fylkeskommunens tjenester 49
50
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938340 67 68 50 Skår 0-100 Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester
51
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938340 63 65 51 Skår 0-100 Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester
52
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938340 59 60 52 Skår 0-100 Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester
53
4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå
54
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918544 Kommunepolitikerne 54
55
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918544 50 52 51 55 Skår 0-100 Hele landet Kommunepolitikerne
56
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918544 54 52 55 53 56 Skår 0-100 Hele landet Kommunepolitikerne
57
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 919395 Hatt kontakt med en politiker i kommunen om saker som har opptatt deg? Hatt kontakt med en ansatt i kommunen om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra kommunen om saker som har opptatt deg? Gjort noe for å påvirke en avgjørelse i kommunens styringsorganer? 57 Politisk deltakelse
58
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 916306 58 Partipreferanser
59
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921351 59 Bo i kommunen om 3 år
60
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 920339 76 77 60 Skår 0-100 Hele landet Tilhørighet
61
5 Å bo i Norge
62
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921942 Å bo i Norge 62
63
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921942 88 87 86 63 Skår 0-100 Hele landet Å bo i Norge
64
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921942 81 78 81 78, 64 Skår 0-100 Hele landet Å bo i Norge
65
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i Norge 65
66
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygg, 51-70 delvis trygg, 71-80 trygg, 81-100 svært trygg. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 913534 Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter 66
67
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 913534 Arbeidsledighet Sykdom eller skade Uførhet Alderdom 66, 68 61 53 65 68 62 56 67 Skår 0-100 Hele landet Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter
68
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 914386 Å bo i Norge: Samferdsel 68
69
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 914386 Å bo i Norge: Samferdsel Standarden på riksveier og europaveier i Norge Muligheten til å reise kollektivt i Norge 44 60 59 43 42 54 69 Skår 0-100 Hele landet
70
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 920325 Å bo i Norge: Sikkerhet 70
71
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 920325 Å bo i Norge: Sikkerhet Matsikkerheten/at maten er trygg å spise Trafikksikkerheten for bilister Trafikksikkerheten for reisende med buss, tog og trikk/bane o.l. Internettsikkerheten 78 77 65 64 71 73 60 62 77 79 63 70 71 60 64 71 Skår 0-100 Hele landet
72
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918440 Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer 72
73
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918440 Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer Redusere risikoen (forebygge) for store ulykker og katastrofer Håndtere store ulykker og katastrofer 53 63 53 66 53 62 54 66 73 Skår 0-100 Hele landet
74
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 929238 74 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner
75
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 929238 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner Sikre et godt arbeidsmiljø Sikre forbrukernes rettigheter Sikre personvernet Sikre innbyggerne mot strålefare Sikre trygge og gode medisiner 66 65 69 66 65 70 72 64 62 66 68 67 66 70 72 64 62 75 Skår 0-100 Hele landet
76
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930582 76 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge.
77
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930582 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge. Legge til rette for integreringen av innvandrere i Norge Sikre nasjonale minoriteters rettigheter i Norge Sørge for likestilling mellom kvinner og menn i Norge Sikre god tilgjengelighet for funksjonshemmede Gi alle mulighet til å delta i arbeidslivet Verne og hjelpe barn og unge 53 66 75 64 58 65 63 60 56 67 74 65 59 64 63 61 77 Skår 0-100 Hele landet
78
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931578 78 Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel
79
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931578 Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel Forhindre korrupsjon i stat og kommune Redusere kriminalitet Ivareta tryggheten i ditt nærområde Hindre ulovlig innførsel av varer Hindre ulovlig innførsel av narkotika 59 60 48 42 60 57 50 58 60 49 43 63 57 51 79 Skår 0-100 Hele landet
80
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931024 80 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning.
81
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931024 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning. Sikre god forvaltning av olje og gass Sikre strømforsyningen Redusere forurensning og CO2-utslipp 70 69 70 48 70 68 69 68 52 81 Skår 0-100 Hele landet
82
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928255 82 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning
83
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928255 Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning Sikre kulturminner/-bygg Sikre en god naturforvaltning 65 63, 65 64 66 64 66 65 83 Skår 0-100 Hele landet
84
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 901340 Å bo i Norge: Korrupsjon 84
85
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 901340 Å bo i Norge: Korrupsjon I staten I kommunene 58 59 61 62 85 Skår 0-100 Hele landet
86
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930190 86 Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon
87
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930190 Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger 66 69 55 66 62 66 68 54 66 61 87 Skår 0-100 Hele landet
88
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 88
89
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 89
90
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 88 87 88 87 90 Skår 0-100 Hele landet
91
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 84 83 84 83 91 Skår 0-100 Hele landet
92
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 78 79 92 Skår 0-100 Hele landet
93
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 89 88 89 88 93 Skår 0-100 Hele landet
94
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 938370 Å bo i Norge: Alt i alt 81 80 82 81 94 Skår 0-100 Hele landet
95
6 Statens tjenester
96
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester 96
97
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester 97
98
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester 98
99
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, 51-70 delvis godt, 71-80 godt, 81-100 svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester 99
100
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester Politiet Forsvaret Tollvesenet Skatteetaten Sykehus NAV Barne-, ungdoms- og familieetaten 60 58 64 61 65 66 68 66 65 68 50 45 57 53 60 58 65 61 66 67 65 68 51 47 58 55 100 Skår 0-100 Hele landet
101
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester HELFO (Helseøkonomiforvaltningen) UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen Mattilsynet Høyskole Universitet 60 53 50 59 69 77 76 78 59 52 50 60 69 77 76 78 77 101 Skår 0-100 Hele landet
102
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlige museer Offentlige teatre Statens vegvesen (førerkort, tilsyn med kjøretøy, bygging og vedlikehold av veger, bruer og tunneler) Statens innkrevingssentral NSB (Norges Statsbaner) 74 70 65 63 73 76 75 57 61 54 51 73 69 68 66 71 71, 73 72 56 64 53 51 102 Skår 0-100 Hele landet
103
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 926590 Statens tjenester Posten NRK Vinmonopolet 69 68 69 67 78 70 68 67 65 77 103 Skår 0-100 Hele landet
104
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924335 Statens tjenester: Alt i alt 104
105
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924335 Statens tjenester: Alt i alt 67 66 67 105 Skår 0-100 Hele landet
106
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924335 Statens tjenester: Alt i alt 64 65 64 65 106 Skår 0-100 Hele landet
107
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924335 Statens tjenester: Alt i alt 65 66 65 66 107 Skår 0-100 Hele landet
108
7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå
109
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, 51-70 middels, 71- 80 høy, 81-100 svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931992 Politikerne på Stortinget 109
110
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931992 Politikerne på Stortinget 5048 110 Skår 0-100 Hele landet
111
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931992 Politikerne på Stortinget 5552 111 Skår 0-100 Hele landet
112
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 925950 Påvirke Stortinget 112
113
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 931161 Kontakt og informasjon fra Stortinget Hatt kontakt med en politiker på Stortinget om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra Stortinget om saker som har opptatt deg? 113
114
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924119 Politisk interesse 64 61 60 114 Skår 0-100 Hele landet
115
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930174 115 Partipreferanser
116
8 Holdninger til det offentlige
117
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, 51-70 delvis enig, 71-80 enig, 81-100 helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 117 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige
118
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, 51-70 delvis enig, 71-80 enig, 81-100 helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 118 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige
119
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, 51-70 delvis enig, 71-80 enig, 81-100 helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 119 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige
120
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige følger lover og regler Det offentlige behandler innbyggerne med respekt Det offentlige behandler alle grupper rettferdig Det offentlige tilbyr innbyggerne stor valgfrihet Det offentlige tilbyr tjenester av god kvalitet Det offentlige lytter til innbyggernes meninger Det offentlige er åpent for innbyggernes innsyn i saker 70 69 66 61 58 62 59 64 62 54 48 56 54 68 67 64 61 57 61 56 64 61 53 47 56 53 120 Skår 0-100 Hele landet
121
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentliges vedtak i enkeltsaker er lette å forstå Det er lett å finne rett myndighet eller person innen det offentlige Det offentlige bruker ressursene på en effektiv måte Det offentlige behandler saker og søknader raskt Det offentliges tjenester er tilpasset brukernes behov Det offentliges brev, brosjyrer o.l. er enkle å forstå Det offentliges skjemaer er forståelige og enkle å fylle ut 48 47 42 38 37 29 46 47 55 57 53 54 48 46 43 39 37 29 45 46 53 51 49 121 Skår 0-100 Hele landet
122
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 924049 Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige legger vekt på å lage lover og forskrifter som har et klart og forståelig språk Det er mye plunder og heft i møte med det offentlige Det offentlige tar brukerne med på råd i utviklingen av tjenester og tilbud 46 61 42 45 60 40 122 Skår 0-100 Hele landet
123
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 918491 Holdninger til det offentlige 40 33 38 32 123 Skår 0-100 Hele landet
124
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller liten tillit, 51-70 noe tillit, 71-80 stor tillit, 81-100 svært stor tillit. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928741 124 Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter
125
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928741 Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter 6362 125 Skår 0-100 Hele landet
126
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928741 Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter 6058 126 Skår 0-100 Hele landet
127
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på 0-100 skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 928741 Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter 6360 127 Skår 0-100 Hele landet
128
9 Erfaring med offentlige tjenester
129
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Videregående opplæring/skole Fastlege Legevakt 129
130
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Sykehjem Omsorgsbolig Hjemmesykepleie 130
131
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Sykehus HELFO Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PP- tjenesten) 131
132
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Hjemmehjelp (personlig assistanse) Helsestasjon Tannhelsetjenesten 132
133
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Kemner Skatteetaten Kollektivtransport i kommunen 133
134
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Folkebibliotek Politiet Forsvaret 134
135
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester NAV (arbeid, trygd, sosial) Sosialtjenesten i kommunen 135
136
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Barne-, ungdoms- og familieetaten Barneverntjenesten i kommunen 136
137
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen 137
138
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Fagskole Høyskole Universitet 138
139
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlig museum 139
140
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Offentlig teater Statens vegvesen NSB (Norges Statsbaner) 140
141
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Posten Vinmonopolet Plan- og bygningskontoret 141
142
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Statens innkrevingssentral Tollvesenet Mattilsynet 142
143
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Erfaring med offentlige tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole 143
144
10 Klager og diskriminering
145
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 915503 Klager og diskriminering Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat på en avgjørelse eller et vedtak? Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat fordi du har fått dårlig service eller dårlig behandling? 145
146
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 910080 Klager og diskriminering Har du opplevd å bli dårlig behandlet i møte med offentlig tjeneste, på grunn av kjønn, alder, funksjonsevne, seksuell orientering, hudfarge, språk, eller religion/livssyn? Har du opplevd å ikke få nødvendig tilrettelegging på grunn av syn, hørsel, bevegelse eller språk i møte med offentlig tjeneste? 146
147
11 Erfaring med internett
148
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 943414 Digitalisering 148
149
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Digitalisering 149
150
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 939609 Digitalisering 150
151
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, 51-70 delvis fornøyd, 71-80 fornøyd, 81-100 svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930190 Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon 151
152
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930190 Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger 66 69 55 66 62 66 68 54 66 61 152 Skår 0-100 Hele landet
153
12 Bakgrunn
154
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 936874 Bakgrunn 154
155
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 944088 Bakgrunn 155
156
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 941541 Bakgrunn 156
157
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 943009 Bakgrunn 157
158
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921256 Bakgrunn 158
159
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 159
160
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 870638 Bakgrunn 160
161
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 161
162
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 901580 Bakgrunn 162
163
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 913263 Bakgrunn 163
164
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 930799 Bakgrunn 164
165
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 183275 Bakgrunn 165
166
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 886299 Bakgrunn 166
167
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 898693 Bakgrunn 167
168
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 898022 Bakgrunn 168
169
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 921444 Bakgrunn 169
170
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra 0-100. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933394 Bakgrunn 82 81 82 81 170 Skår 0-100 Hele landet
171
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 933746 Bakgrunn 171
172
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 172
173
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 173
174
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 174
175
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: 948909 Bakgrunn 175
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.