Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen."— Utskrift av presentasjonen:

1 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Grafikkrapport Flere enn 110' innbyggere

2 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innhold 2 1 Om undersøkelsen 3 2 Å bo i kommunen 5 3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester 41 4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå 53 5 Å bo i Norge 61 6 Statens tjenester 95 7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå Holdninger til det offentlige Erfaring med offentlige tjenester Klager og diskriminering Erfaring med internett Bakgrunn 153

3 1 Om undersøkelsen

4 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Om undersøkelsen 4 Målet med innbyggerundersøkelsen er å innhente kunnskap om hvor fornøyde innbyggerne og brukerne er med det offentlige velferdstilbudet. Undersøkelsen skal gi politikere og regjering, departementer og etater, fylkeskommuner og kommuner oversikt og kunnskap de kan bruke både i planlegging og prioritering av kvalitets- og utviklingsarbeid i virksomhetene. Innbyggerundersøkelsen skal ikke erstatte virksomhetenes egne brukerundersøkelser, men supplere disse og gi økt kunnskap og bedre oversikt på tvers av tjenester. Det er full åpenhet rundt alle resultater, data, metodikk og spørreskjemaer, og alle data er tilgjengelige på (se innbyggerundersøkelsen).www.difi.no Undersøkelsen i er gjennomført av TNS Gallup på oppdrag for Difi. Undersøkelsens målgruppe er den norske befolkningen fra 18 år eller eldre tilfeldig utvalgte nordmenn fikk tilsendt spørreskjema. Datainnsamlingen er gjennomført med postalt spørreskjema med mulighet for å svare elektronisk på internett (innlogging med brukernavn og passord). Feltarbeidet er gjennomført i perioden september 2012 – februar Utvalget for undersøkelsen (adresselistene) er hentet fra folkeregisteret. Grafikken i denne rapporten viser resultatene både i skår og prosentvis fordeling av svarene på svarskalaen. Skår er gjennomsnittet av alle svarene på skalaen (-3, -2, -1, 0, +1, +2, +3) omregnet til en skår fra der 0 tilsvarer -3 og 100 tilsvarer +3. Aktuell målgruppe for denne rapporten: Flere enn 110' innbyggere Antall gjennomførte intervju med aktuell målgruppe (for denne rapporten): 2699 Prosjektleder i Difi: John Nonseid E-post: Prosjektnummer i TNS Gallup: / Konsulent i TNS Gallup: Thomas Karterud E-post:

5 2 Å bo i kommunen

6 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i kommunen 6

7 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Natur og miljø 7

8 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Natur og miljø Støynivået der du bor Luftkvaliteten der du bor Drikkevannskvaliteten der du bor Skår Hele landet

9 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett 9

10 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett 10

11 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å drive kulturaktiviteter Mulighetene til å delta i foreningsliv og kursaktiviteter Mulighetene til å gå på kino, konsert og teater Mulighetene til å gå på museum, kunstutstilling og lignende Skår Hele landet

12 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kultur og idrett Mulighetene til å komme til kirke, moské og lignende Mulighetene til å gå på sports- og idrettsstevner Mulighetene til selv å drive idrett , Skår Hele landet

13 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Handel og service 13

14 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Handel og service Tilbudet av butikker Tilbudet av restauranter, kafeer, uteliv Skår Hele landet

15 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning 15

16 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Arbeid og utdanning Muligheten til å ta videregående opplæring Nærhet til grunnskole (barne- og ungdomsskole) Muligheten til å ta grunnskoleopplæring for voksne Muligheten til å få norskopplæring for innvandrere Muligheten til å få arbeid i kommunen Muligheten til å etablere egen næringsvirksomhet i kommunen Skår Hele landet

17 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel 17

18 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Standarden på veier og gater Tilretteleggingen for fotgjengere Tilretteleggingen for syklister Tilretteleggingen for personer med nedsatt funksjonsevne , Skår Hele landet

19 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Sikkerheten på skoleveier Vedlikeholdet av veier vinterstid (brøyting, strøing o.l.) Vedlikeholdet av veier resten av året Vedlikeholdet av fortau og sykkelstier vinterstid , Skår Hele landet

20 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Samferdsel Muligheten til å reise kollektivt Parkeringsmulighetene i kommunens sentrum Postleveringen der du bor Skår Hele landet

21 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Renovasjon 21

22 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Renovasjon Innhenting av husholdningsavfall Muligheten til å sortere søppel for gjenvinning (kildesortering) Renholdet på offentlige steder (gater, parker, torg osv.) , Skår Hele landet

23 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Oppvekst 23

24 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Oppvekst Tilgangen på barnehageplasser Oppvekstmiljøet for barn Oppvekstmiljøet for ungdom Skår Hele landet

25 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Pleie og omsorg 25

26 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Pleie og omsorg Tilgangen på hjemmehjelp Tilgangen på hjemmesykepleie Tilgangen på sykehjemsplasser Tilgangen på boliger tilpasset personer med spesielle behov Skår Hele landet

27 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt 27

28 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Fastlege og legevakt Fastlegetilbudet i kommunen Ventetiden på legevakten Skår Hele landet

29 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygt, delvis trygt, trygt, svært trygt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Trygghet 29

30 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Trygghet Å bo i ditt nærområde Å ferdes i sentrum av kommunen på dagtid Å ferdes i sentrum av kommunen om kvelden/natten Skår Hele landet

31 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller vanskelig, delvis lett, lett, svært lett. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen 31

32 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å få rett person i kommunen i tale Å få informasjon fra de ansatte i kommunen Å klage til kommunen, dersom du oppfatter deg urettferdig behandlet Å forstå skriftlig informasjon fra kommunen Skår Hele landet

33 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Informasjon og service fra kommunen Å finne nyttig informasjon på kommunens internettsider Å bruke kommunens internettbaserte tjenester Å forstå hvordan skjemaer skal fylles ut Å få innsyn i dokumenter og saker som behandles i kommunen Skår Hele landet

34 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 34

35 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt 35

36 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

37 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

38 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

39 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

40 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i kommunen: Kommunen alt i alt

41 3 Kommunen og fylkeskommunens tjenester

42 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester 42

43 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester 43

44 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole Fastlege Legevakt Pedagogisk-psykologisk tjeneste Barneverntjenesten Skår Hele landet

45 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Sykehjem Helsestasjon Omsorgsbolig Hjemmesykepleie Hjemmehjelp (personlig assistanse) Sosialtjenesten (sosialhjelp, økonomisk rådgivning o.l.) Kemner , 53, Skår Hele landet

46 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens tjenester Plan- og bygningskontoret Brannvesen Kollektivtransporten i kommunen Folkebibliotek Skår Hele landet

47 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Fylkeskommunens tjenester 47

48 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Videregående opplæring/skoler Fagskoler Tannhelsetjenesten Skår Hele landet Fylkeskommunens tjenester

49 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunens og fylkeskommunens tjenester 49

50 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

51 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

52 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunens og fylkeskommunens tjenester

53 4 Politisk deltakelse og tilhørighet på lokalt/kommunalt nivå

54 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kommunepolitikerne 54

55 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunepolitikerne

56 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Kommunepolitikerne

57 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Hatt kontakt med en politiker i kommunen om saker som har opptatt deg? Hatt kontakt med en ansatt i kommunen om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra kommunen om saker som har opptatt deg? Gjort noe for å påvirke en avgjørelse i kommunens styringsorganer? 57 Politisk deltakelse

58 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Partipreferanser

59 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bo i kommunen om 3 år

60 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Tilhørighet

61 5 Å bo i Norge

62 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge 62

63 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Skår Hele landet Å bo i Norge

64 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: , 64 Skår Hele landet Å bo i Norge

65 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggere Å bo i Norge 65

66 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller utrygg, delvis trygg, trygg, svært trygg. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter 66

67 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Arbeidsledighet Sykdom eller skade Uførhet Alderdom 66, Skår Hele landet Å bo i Norge: Trygghet for trygderettigheter

68 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Samferdsel 68

69 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Samferdsel Standarden på riksveier og europaveier i Norge Muligheten til å reise kollektivt i Norge Skår Hele landet

70 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Sikkerhet 70

71 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Sikkerhet Matsikkerheten/at maten er trygg å spise Trafikksikkerheten for bilister Trafikksikkerheten for reisende med buss, tog og trikk/bane o.l. Internettsikkerheten Skår Hele landet

72 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer 72

73 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Myndighetens håndtering og forebygging av ulykker og katastrofer Redusere risikoen (forebygge) for store ulykker og katastrofer Håndtere store ulykker og katastrofer Skår Hele landet

74 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner

75 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: arbeidsmiljø, forbrukerrettigheter, personvern, strålefare og medisiner Sikre et godt arbeidsmiljø Sikre forbrukernes rettigheter Sikre personvernet Sikre innbyggerne mot strålefare Sikre trygge og gode medisiner Skår Hele landet

76 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge.

77 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: minoriteter, integrering, likestilling, funksjonshemmede, barn og unge. Legge til rette for integreringen av innvandrere i Norge Sikre nasjonale minoriteters rettigheter i Norge Sørge for likestilling mellom kvinner og menn i Norge Sikre god tilgjengelighet for funksjonshemmede Gi alle mulighet til å delta i arbeidslivet Verne og hjelpe barn og unge Skår Hele landet

78 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel

79 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kriminalitet, korrupsjon, trygghet, og ulovlig innførsel Forhindre korrupsjon i stat og kommune Redusere kriminalitet Ivareta tryggheten i ditt nærområde Hindre ulovlig innførsel av varer Hindre ulovlig innførsel av narkotika Skår Hele landet

80 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning.

81 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: ressursforvaltning, energiforsyning og forurensning. Sikre god forvaltning av olje og gass Sikre strømforsyningen Redusere forurensning og CO2-utslipp Skår Hele landet

82 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning

83 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge - Myndighetenes ivaretakelse av oppgaver: kulturminner og naturforvaltning Sikre kulturminner/-bygg Sikre en god naturforvaltning 65 63, Skår Hele landet

84 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Korrupsjon 84

85 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra En høy skår tilsier at man tror at korrupsjon finner sted, mens en lav skår tilsier at man ikke tror at korrupsjon finner sted. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Korrupsjon I staten I kommunene Skår Hele landet

86 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon

87 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger Skår Hele landet

88 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt 88

89 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt 89

90 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

91 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

92 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

93 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

94 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Å bo i Norge: Alt i alt Skår Hele landet

95 6 Statens tjenester

96 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskåren for hele temaområdet og hvert enkelt spørsmål på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 96

97 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 97

98 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 98

99 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller dårlig, delvis godt, godt, svært godt. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester 99

100 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Politiet Forsvaret Tollvesenet Skatteetaten Sykehus NAV Barne-, ungdoms- og familieetaten Skår Hele landet

101 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester HELFO (Helseøkonomiforvaltningen) UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen Mattilsynet Høyskole Universitet Skår Hele landet

102 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlige museer Offentlige teatre Statens vegvesen (førerkort, tilsyn med kjøretøy, bygging og vedlikehold av veger, bruer og tunneler) Statens innkrevingssentral NSB (Norges Statsbaner) , Skår Hele landet

103 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester Posten NRK Vinmonopolet Skår Hele landet

104 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. «Innbyggernes inntrykk totalt» er en indeks eller gjennomsnittet av de tre spørsmålene om tilfredshet alt i alt, om å oppfylle forventninger, og om nærhet til ideal. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt 104

105 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

106 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

107 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Statens tjenester: Alt i alt Skår Hele landet

108 7 Politisk deltakelse på nasjonalt nivå

109 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser totalskår pr. temaområde på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 lav/nøytral, middels, høy, svært høy. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget 109

110 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget Skår Hele landet

111 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politikerne på Stortinget Skår Hele landet

112 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Påvirke Stortinget 112

113 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Kontakt og informasjon fra Stortinget Hatt kontakt med en politiker på Stortinget om saker som har opptatt deg? Prøvd å få tak i informasjon fra Stortinget om saker som har opptatt deg? 113

114 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Politisk interesse Skår Hele landet

115 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Partipreferanser

116 8 Holdninger til det offentlige

117 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

118 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

119 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller uenig, delvis enig, enig, helt enig. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige

120 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige følger lover og regler Det offentlige behandler innbyggerne med respekt Det offentlige behandler alle grupper rettferdig Det offentlige tilbyr innbyggerne stor valgfrihet Det offentlige tilbyr tjenester av god kvalitet Det offentlige lytter til innbyggernes meninger Det offentlige er åpent for innbyggernes innsyn i saker Skår Hele landet

121 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentliges vedtak i enkeltsaker er lette å forstå Det er lett å finne rett myndighet eller person innen det offentlige Det offentlige bruker ressursene på en effektiv måte Det offentlige behandler saker og søknader raskt Det offentliges tjenester er tilpasset brukernes behov Det offentliges brev, brosjyrer o.l. er enkle å forstå Det offentliges skjemaer er forståelige og enkle å fylle ut Skår Hele landet

122 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Påstander om det offentlige Det offentlige legger vekt på å lage lover og forskrifter som har et klart og forståelig språk Det er mye plunder og heft i møte med det offentlige Det offentlige tar brukerne med på råd i utviklingen av tjenester og tilbud Skår Hele landet

123 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige Skår Hele landet

124 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller liten tillit, noe tillit, stor tillit, svært stor tillit. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter

125 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

126 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

127 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent og skår på skala. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Holdninger til det offentlige: Tillit til offentlige myndigheter Skår Hele landet

128 9 Erfaring med offentlige tjenester

129 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Videregående opplæring/skole Fastlege Legevakt 129

130 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Sykehjem Omsorgsbolig Hjemmesykepleie 130

131 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Sykehus HELFO Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PP- tjenesten) 131

132 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Hjemmehjelp (personlig assistanse) Helsestasjon Tannhelsetjenesten 132

133 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Kemner Skatteetaten Kollektivtransport i kommunen 133

134 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Folkebibliotek Politiet Forsvaret 134

135 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester NAV (arbeid, trygd, sosial) Sosialtjenesten i kommunen 135

136 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Barne-, ungdoms- og familieetaten Barneverntjenesten i kommunen 136

137 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester UDI (Utlendingsdirektoratet) IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet) Fylkesmannen 137

138 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Fagskole Høyskole Universitet 138

139 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Lånekassen Den norske kirke Offentlig museum 139

140 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Offentlig teater Statens vegvesen NSB (Norges Statsbaner) 140

141 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Posten Vinmonopolet Plan- og bygningskontoret 141

142 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Statens innkrevingssentral Tollvesenet Mattilsynet 142

143 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Erfaring med offentlige tjenester Barnehage Skolefritidsordning Grunnskole 143

144 10 Klager og diskriminering

145 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Klager og diskriminering Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat på en avgjørelse eller et vedtak? Har du noen gang klaget til kommunen, fylkeskommunen eller en statlig etat fordi du har fått dårlig service eller dårlig behandling? 145

146 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser frekvensfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Klager og diskriminering Har du opplevd å bli dårlig behandlet i møte med offentlig tjeneste, på grunn av kjønn, alder, funksjonsevne, seksuell orientering, hudfarge, språk, eller religion/livssyn? Har du opplevd å ikke få nødvendig tilrettelegging på grunn av syn, hørsel, bevegelse eller språk i møte med offentlig tjeneste? 146

147 11 Erfaring med internett

148 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 148

149 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 149

150 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering 150

151 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser gjennomsnittsskår på en skala fra 0 til 100. Anbefalt tolkning av skår er: 0-50 nøytral eller misfornøyd, delvis fornøyd, fornøyd, svært fornøyd. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon 151

152 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Digitalisering: Selvbetjeningsløsninger, innsyn og kommunikasjon Innloggingsløsninger for å utføre oppgaver elektronisk Muligheten til selv å utføre oppgaver over internett Muligheten til å få innsyn i personlig informasjon det offentlige har om deg via internett Muligheten til å følge med på og gi innspill til det offentlige via sosiale medier Muligheten til å bruke alternativer til elektroniske løsninger Skår Hele landet

153 12 Bakgrunn

154 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 154

155 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 155

156 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 156

157 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 157

158 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 158

159 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 159

160 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 160

161 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 161

162 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 162

163 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 163

164 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 164

165 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 165

166 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 166

167 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 167

168 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 168

169 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 169

170 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent for hvert spørsmål og gjennomsnittsskår på en skala fra Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn Skår Hele landet

171 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 171

172 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 172

173 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 173

174 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 174

175 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Figuren viser svarfordelingen i prosent. Filtrering/ målgruppe: Flere enn 110' innbyggerePopulasjonsstørrelse: Bakgrunn 175


Laste ned ppt "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google