Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg."— Utskrift av presentasjonen:

1 Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg

2 2 Copyright © Capgemini 2012. All Rights Reserved Nyansattes erfaring | 29.11.2012 Innholdsfortegnelse Introduksjon Prosess Teknologi og verktøy

3 3 Copyright © Capgemini 2012. All Rights Reserved Nyansattes erfaring | 29.11.2012 Introduksjon  Ansatt 6 nyutdannede siste året  Konsulenter, jobber i team  Capgemini on-boarding  Introkurs Capgemini Utvikler AM prosesser  Individuell On-boarding plan  Fadder  TAG  Oppsummert  Mer kontakt med næringslivet  Master studie tilfører noe mer!

4 4 Copyright © Capgemini 2012. All Rights Reserved Nyansattes erfaring | 29.11.2012 Prosess  Agile leveranser - Scrum  Scrum master, backlog og scrumtavle  Konsulentrollen  Arbeidsmetodikk og arbeidsverktøy  Møteledelse, workshops  Prosjekter  Heller få og store  Gjerne tverrfaglige  Testdrevet utvikling, planlegging av kodestruktur og gjennbruk

5 5 Copyright © Capgemini 2012. All Rights Reserved Nyansattes erfaring | 29.11.2012 Teknologi og verktøy  Oracle  Microsoft teknologi  Outlook  Benytte dette daglig

6 6 Copyright © Capgemini 2012. All Rights Reserved Nyansattes erfaring | 29.11.2012 Oppsummering  Nyutdannede har ett godt fundament  Kan bli bedre ved mer kontakt med næringslivet  Mer kunnskap om praktisk jobbing i prosjekter  Master studie tilfører noe mer!

7 The information contained in this presentation is proprietary. © 2012 Capgemini. All rights reserved. www.capgemini.com About Capgemini With more than 120,000 people in 40 countries, Capgemini is one of the world's foremost providers of consulting, technology and outsourcing services. The Group reported 2011 global revenues of EUR 9.7 billion. Together with its clients, Capgemini creates and delivers business and technology solutions that fit their needs and drive the results they want. A deeply multicultural organization, Capgemini has developed its own way of working, the Collaborative Business Experience TM, and draws on Rightshore ®, its worldwide delivery model. Rightshore ® is a trademark belonging to Capgemini


Laste ned ppt "Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google