Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Balansert målstyring synliggjør din prosjektsuksess
2
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 2 Litt om meg Sivilingeniør i datateknikk fra NTNU Bakgrunn som systemutvikler og prosjektleder Arrangør av Oslo Lean Meetup Daglig leder i Iterate AS
3
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 3 Problemstilling Vi skal lage forretningsverdi, men hva er det? ”Alle prosjekter har som mål å spare eller tjene penger” Kroner og øre påvirkes av mange faktorer ditt prosjekt ikke kan styre Det er sjelden eller aldri mulig å måle hvor mange kroner og øre ditt prosjekt har bidratt med
4
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 4 Forretningsverdi Hva er forretningsverdi? Forretningsverdi er verdiskapning som i siste instans bidrar til økonomisk verdi
5
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 5 Balansert målstyring Et verktøy for å måle forretningsverdi Bedre kjent som Balanced Scorecard Beskriver hvordan de ulike aktivitetene i en bedrift passer inn i de større målsetningene Beskriver målsetninger og måleparametere
6
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 6 Antall saker behandlet per saksbehandler Økning i antall kunder ? Rate papirbasert vs. nettbasert ? Reduksjon i sykefravær ? Gjennomsnittlig tid for utfylling av søknader ? Å få mer ut av saksbehandlings- budsjettet Økt kundemasse/omsetn ing Å kunne tilby en brukervennlig selvbetjenings- løsning En bedre arbeidshverdag for saksbehandlere Å kunne kontinuerlig forbedre søknadsprosessene Strategi Måle- parametere Mål Finan- sielt Kunde IProsess Læring
7
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 7
8
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 8 Det hjelper prosjektet å holde fokus Det er et hjelpemiddel for prioritering Det gjør det lettere å synliggjøre ditt prosjekts suksess Fordeler
9
just in time lean scrum XP collaboration customer value eliminate waste agile respect people ps2000 build quality in improve the system stop the line the lean software development consultancy www.iterate.no 9 Spørsmål? Telefonnummer: 920 30 173 E-post: jorgensen@iterate.no
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.