Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SPImpact ™ S trategic P erformance I mpact Morten Jonassen e-post: Tel: 333 93 658 Mob: 901 51 257

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SPImpact ™ S trategic P erformance I mpact Morten Jonassen e-post: Tel: 333 93 658 Mob: 901 51 257"— Utskrift av presentasjonen:

1 SPImpact ™ S trategic P erformance I mpact Morten Jonassen e-post: mjonassen@openratings.com Tel: 333 93 658 Mob: 901 51 257 www.OpenRatings.com www.BalancedScorecard.com

2 Hvem er vi og hva gjør vi •OpenRatings Inc (www.openratings.com) •Boston USA, 1999 •Dun & Bradstreet, Ampersam Venture og Atlas Ventures •200 kunder •Produktene: •SPImpact Strategic Performance Impact »Business Balanced Scorecard »Scoring – KPI Scorecard »Kundespesifikke ledelsesinformasjonssystemer •SBManager Proaktiv Supply Chain Management –kombinerer intern og ekstern informasjon med avanserte patenterte algoritmer for ”early warning” mekanismer som kan vise til konkrete resultater. »ALERT! Automatisk overvårking og varsling »SCORECARD »ASSESS »RFI

3 Hvem er våre kunder Portman Building Society

4 Balanced Scorecard Collaborative Award About Balanced Scorecard Collaborative, Inc. Led by Balanced Scorecard creators Drs. Robert S. Kaplan and David P. Norton, Balanced Scorecard Collaborative, Inc. (BSCol) is a new kind of professional services firm dedicated to the worldwide awareness, use, enhancement, and integrity of the Balanced Scorecard (BSC) as a value-added management process  The Balanced Scorecard has given our company and its business units a much deeper understanding of how they contribute to overall strategy,”  This leads to strategic thinking and allows us to focus on the most important issues at each level, ensuring that we reach the objectives in Kinnarps strategy. The executive team can easily track the business units in achieving their objectives.  All employees have access to every scorecard in the organisation, providing a dynamic process to manage change.  Despite the falling European furniture market in recent years, Kinnarps has gained market share and maintained acceptable profit margins. The BSC has definitely helped us stay on right track. We also believe the scorecard will help us improve production efficiencies and sales performance. We are pleased to be selected by Balanced Scorecard Collaborative for this recognition. Henry Jarlsson, CEO of Kinnarps AB

5 Business Balanced Scorecard Et verktøy for å støtte endringsprosesser

6 Om SPImpact Balanced Scorecard •Et verktøy for å lette implementingen av Kaplan & Nortons metodikk –støtter ledelsesprosessen, ikke bare et rapporteringsverktøy –bidrar til å lære og å forstå Balanced Scorecard modellen •Enkel å sette opp –BSC modellen er ferdig innebygget, ingen koding, kun menyer •Tett integrert med Excel, Office, e-post •Kan utvides med integrerte ”OLAP” moduler –Henter data fra mange kilder og sammenstiller, videreforedler (feks beregner nye nøkkeltall) og tilgjengeliggjør. –Flerdimensjonale analyser –”drill down” (feks bryt ned Maintenance & Support Cost i de enkelte faktorer –”slice & dice” – ”vri og vend” på data - ”Rubic’s kube” •Modul for dataintegrasjon –ERP systemer, datavarehus, sql tabeller, flate filer og regneark

7 1: Strategikart visualiserer og forklarer strategien Scorecardprosessen starter med å definere hovedstrategiene : THEMES Hva er dine strategiske hovedmål? Hvordan har du tenkt å nå disse?

8 2: Handlingsorientering •Investeringsprogrammer og Handlingsplaner med milepæler •er det målsettinger som ikke støttes av noen aktive handlinger? •er det tiltak vi ikke ser har avgjørende påvirkning på strategiske mål? •Ansvarsforhold, roller og forventninger Strategiske Målsettinger Mål aMål bMål cMål d Tiltak 1 Tiltak 2 Tiltak 3 Tiltak 4

9 3: Måling Hvilke måltall beskriver suksess? Hva er realistiske målsettinger? Tidshorisont?

10 4. Rapportering Fleet Manager ReportSide 2: Manager’s Assessments.

11 5: Management Process – Oppfølging – Ansvar - Roller Managers View (Vurderinger) Delaktighet, forståelse, aksept og forpliktelse

12 BSC som prosess •Skap nytte nå, start der det er mest hensiktsmessig, men driv prosessen og driv den målrettet …fra nye ledelsesrapporter og analytiske muligheter –nye ledelsesrapporter –interne contolleranalyser, ad-hoc analyser …til en ny management process –Business Balanced Scorecard •Balanced Scorecard er en kontinuerlig forbedrings- prosess - ikke et engangsprosjekt


Laste ned ppt "SPImpact ™ S trategic P erformance I mpact Morten Jonassen e-post: Tel: 333 93 658 Mob: 901 51 257"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google