Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMariann Lund Endret for 9 år siden
1
Trafficprinter sesong 2013 Trysil maskin AS
2
Trafficprinter har vært utleid til Visafo hele 2013 sesongen. • De har lagt ut 2700 symboler i Sverige i 2013 • Blant annet gule 70 km/t symboler i Stockholm • Personell er meget godt fornøyd med sikkerheten • Meget god RL, 227-418 på tørr måling • Med tanke på at dette er første prototyp, er vi meget godt fornøyd med resultater.
4
Endringer for neste Trafficprinter • Skal bygges på et mindre / kortere chassis • Ny utforming på printerenheten slik at totale print-bredde blir 2,5 meter. Dette vil gjøre det mulig å skrive ut 3 staver i ett gangfelt. • Ny design på deler av printeren for å bedre driftssikkerheten og resultatet på symboler. • Rapporterings system med angivelse av gps-koordinater • Mulighet for å ta inn gps-koordinater fra utsetting/kartdata • Nytt posisjoneringssystem som vil gjøre det enklere å operere maskinen, samt få et korrekt resultat ute på veien.
5
PC / vision system for posisjonering og symbol gjenkjenning. Posisjonering utviklings prosjekt
6
Kamera er tenkt plassert på taket, slik at operatør og software får et godt overblikk.
7
Software gjenkjenner symboler og linjer.
8
INTERGRATED POSITION RULES Software finner automatisk senter av kjørefeltet Center!
9
INTERGRATED POSITION RULES Symboler plasseres virituelt i henhold til gjeldende regler.
10
POSITIONING SOLUTIONS For å hjelpe operatøren å gjøre endringer blir det generert et rutenett over skjermbildet. Rutenettet vil vise området som symbolet kan plasseres.
11
POSITIONING SOLUTIONS Symbolet plasseres midt i kjørefeltet, men kan deretter eventuelt justeres i x-akse retning.
12
POSITIONING SOLUTIONS Eller i y-akse retning
13
POSITIONING SOLUTIONS Hvis det er et symbol fra før på asfalten... Vil PC’en finne det og legge nytt symbol på det gamle.
14
NEW START Etter plassering av virituelt symbol på dataskjermen trykkes «print» og fremdriften av lastebilen og merkingen av symbolet går automatisk. Operatøren trenger da kun holde retningen på bilen og symbolet kommer der plassert virituelt. Start distance
15
Sammendrag Sikkerhet for operatør er ivaretatt Bedre trafikk flyt / mindre kø under merkingen Meget god retro / våtfunksjon. Bedre friksjon Jevn varm temperatur ved utlegging. Bedre vedheft Jevnere distribusjon av masse og glass på komplekse symboler Videreutvikling i forbindelse med kapasitetsøkning er mulig Pr dags dato er utfordringen å konkurrere med manuell utlegging rent økonomisk, da det ikke er øvrige krav til sikkerhet, våtfunksjon… Prototypen fungerer, og maskinen er gjennomtestet. Vi vurderer å bygge den om til linjebil Vi avventer videre utvikling inntil vi har en bestilling på ny bil / regelendring.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.