Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
April 2013 Tonje H. Giæver Louise Mifsud
2
Oversikt over økten Flipped Classroom - Omvendt undervisning*
Elevene forbereder seg til timene hjemme gjennom instruksjoner og korte forelesninger digitalt, samt at de gjør noen enkle innlæringsoppgaver Skoletiden brukes til å jobbe med mer kompliserte oppgaver. I klasserommet driver ikke læreren tradisjonelle tavle undervisning lenger, men jobber med praktisk arbeid hvor de hjelper og veileder studentene. «undervisning hjemme - lekse på skolen». Eksempel på programvaren Screencast-o-matic *Gyldendal norsk forlag
3
Fordeler Differensiering
Fleksibelt; elevene kan høre undervisningen hvor som helst og når som helst Elevene kan stoppe og «spole tilbake» og høre på forklaringen/undervisning flere ganger Gir læreren mer tid til veiledet praksis i klasserommet Skole-hjem samarbeid
4
Utfordringer Undervisningen må planlegges
Undervisningsmål må være klare Læreren må snakke tydelig Elevene må ha tilgang til Internett Andre ting? Lagre filmen i forskjellige formater som elevene kan laste ned på sine mobiler eller lagre på en dvd
5
Prosessen Planlegg undervisningsøkten Ta opp filmen
Hva er undervisningsmålet Ta opp filmen Fordel å skrive manus – i det minste stikkord Ikke for lang Evt. redigere video Fjerne feil osv Legg ut filmen Filmen kan legges ut på Fronter eller på YouTube (du må huske å sjekke om du har brukt bilder/musikk som du ikke kan legge ut videre på nett)
8
Et eksempel fra fjorårets studenter
9
Ideer Grammatikk Tekstanalyse Begrepsforklaringer Diskusjon av nyheter
…
10
Screencast
11
Lagre filen som *.avi
12
123 ta opp
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.