Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1968 Merkantildata stiftes 1985 Merkantildata noteres på Oslo Børs 1988 – 1999 Infrastrukturselskapet Merkantildata vokser bl.a. via oppkjøp.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1968 Merkantildata stiftes 1985 Merkantildata noteres på Oslo Børs 1988 – 1999 Infrastrukturselskapet Merkantildata vokser bl.a. via oppkjøp."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 1968 Merkantildata stiftes 1985 Merkantildata noteres på Oslo Børs 1988 – 1999 Infrastrukturselskapet Merkantildata vokser bl.a. via oppkjøp og fusjoner til å bli ett av Nordens største IT-selskaper 2000 – 2005Perioden preges av store endringer i bransjen og i selskapet 2006 Ved fusjon med Topnordic og oppkjøp av Atea og Sonex skapes Europas tredje største leverandør av IT-infrastruktur 2007 – 2009Konsernet profesjonaliserer og samkjører nordiske konsepter 2009Konsernet med datterselskaper endrer navn til Atea og får en enhetlig profil 2007– 2010Selskapet styrker sin stilling i Norge gjennom en rekke strategiske oppkjøp, bl.a. Tre65, Informatikk, Tomato, Kongsberg Systec og Dropzone Historikk

3 • Ledende nordisk og baltisk IT-infrastrukturleverandør – Nordens største, og tredje størst i Europa – Nr. 1 posisjon i alle markedene – 15 mrd. i omsetning •Den leverandøren i Europa med flest sertifiseringer – Over teknologisertifiseringer • Sterk lokal tilstedeværelse – 73 lokasjoner – Over ansatte • En unik mulighet til å kombinere lokal tilstedeværelse med europeisk størrelse Atea

4 Felles nordiske konsepter Atea Logistics Applikasjons- og klienthåndtering • Logistikk- og konfigureringssenter • Resirkulering (GoITloop), Trade in • Applikasjonspakking og -forvaltning • Selvbetjening og automatisering Atea International Customer Center (AICC) • For leveranser internasjonalt • Spesialleveranser Atea Finance • Finansiering og utleie av IT-utstyr • Livssyklushåndtering eSHOP • B2B-portal • Online informasjon

5 eSHOP • Enkle og effektive innkjøp – Tilgjengelig 24 timer i døgnet – Ordrehistorikk – Elektronisk integrasjon med kundens innkjøpssystem • Høy tilgjengelighet og markedets beste priser – Markedets beste priser gjennom Ateas innkjøpsmakt – Online varetilgjengelighet fra distributører og produsenter – Unik lisensportal • Kundeunike tjenester fra Ateas logistikksenter – Kundespesifikke konfigurasjoner og bufferlager BID Virtuell lagerbeholdning Ca 5 mrd. Kunde Logistikksenter i Växjö e

6 Atea Logistics • Unikt logistikk- og konfigureringssenter – Totalt innkjøpsvolum på mer enn NOK 3 mrd. – Kundespesifikk logistikk gir mulighet for skreddersøm • Klargjøring – Konfigurering og ”tanking” av alle typer enheter – Merking – Registrering • Resirkulering/Miljø – Sletting av data – Miljøvennlig avhending eller salg • Unik kompetanse for håndtering av store og komplekse utrullingsprosjekter Analyse & rådgivning Effektivt innkjøp Fokusert sortiment Konfigurering Produktmerking Leveranse Installering Utstyrs forvaltning Finansiering Resirkulering Analyse & rådgivning Effektivt innkjøp Fokusert sortiment Konfigurering Produktmerking Leveranse Installering Utstyrs forvaltning Finansiering Helpdesk On-site tjenester Resirkulering Verdikjede

7 The Green place to be • Samarbeider tett med IKT-Norge om Grønn IT- • Felles nordisk Atea-prosjekt • Miljøsertifisering i mai 2009 (ISO standarden) • Systematisk reduksjon i CO 2 -utslipp i hele organisasjonen

8 Applikasjons- og klienthåndtering • Atea hjelper våre kunder med å redusere klienthåndteringskostnader gjennom våre produkter og løsninger, som forenkler håndtering av PC- plattform, automatiserer prosesser og gir sluttbruker selvbetjeningsløsninger • Atea, med våre spesialister i Atea Services og Atea Spintop Solutions, ble kåret til den beste Microsoft Advanced Infrastructure Partner i Europa • Atea Spintop Solutions baserer seg på Microsoft System Center, og integreres med Atea Services og Atea Logistikk for et komplett verktøy for Lifecycle Management System (DLM)

9 Atea Finance • Hvorfor finansiering hos Atea – Kundetilpassede avtaler – Redusere økonomisk risiko ved å eie selv – Forutsigbare utgifter – Teknologisk fleksibilitet – erstatte / supplere eksisterende utstyr i leieperioden – Garantert restverdi på utstyret – Forsikringsordninger • Atea som totalleverandør – Finansierer alle typer IT-investeringer

10 Atea International Customer Center (AICC) • Etablert for å ivareta de behov internasjonale kunder har til koordinering av IT-prosjekter over landegrenser • Samarbeid med internasjonale og nasjonale leverandører • Håndtert på en profesjonell og konkurransedyktig måte

11 En sterk og veldefinert posisjon Infrastruktur volum- produkter Infrastruktur høy-ende produkter Infrastruktur- løsninger/ middleware Applikasjoner Forretnings- prosesser Analyse Installasjon Outsourcing KUNDE- VERDI Det totale nordiske og baltiske IT-infrastruktur markedet er på ca. NOK 113 mrd. og Atea har ca. 13 % markedsandel Software 21 % Hardware 56 % Tjenester 23 % DriftDesign Service & support KUNDENS LIVSSYKLUS

12 Klienter Kommunikasjon Unified Communication Datasenter Ateas fokusområder

13 Datasenter • Konsolidering • Virtualisering • Server- og lagringsløsninger • Dynamisk infrastruktur • Katastrofeløsninger • Arkivløsninger • Sikkerhet

14 Kommunikasjon • Nettverk med tilhørende infrastruktur • Integrasjon og optimalisering • Telefoni • Videokonferanse • Mobilitetsløsninger • Bredbånd og linjer • WAN og LAN • Nettverksadministrasjon • Sikkerhet

15 Unified Communication • Atea Unified Communication, ett felles grensesnitt for samhandling – E-post og kalender – Hurtigmeldinger (Instant Messaging) – Tilgjengelighet (Presence) – Telefoni – Talepost – Telefonkonferanse – Kundesenter – Videokonferanse – Web-konferanse – ”Social Networking” • Sharepoint / Samhandling – Dokumenthåndtering – Intranett, Ekstranett, Internett – Prosjektportal • Integrasjon

16 Klienter • Tynne og tykke klienter (inkl. smartphones) • Terminalserverløsninger • VDI-løsninger • Applikasjonspakking • Printløsninger • Hjemme-PC / Student-PC • Forvaltning og utrulling • Livssyklushåndtering • Lisensrådgivning og forvaltning

17 Lang erfaring med å få teknologi til å spille sammen

18 God lokal tilstedeværelse • Atea er den mest sertifiserte IT-leverandøren i Norge, med over 950 ansatte • Breddekompetanse med over 650 sertifiserte IT-konsulenter i Norge (nesten totalt i konsernet) • Lokal kunnskap, lokalt fokus, nasjonal og nordisk kompetansebase • Vi har bredde- og spisskompetanse innenfor alle deler av IT-infrastrukturmarkedet Kongsberg Kristiansand Stavanger Oslo Larvik Arendal Bergen Ålesund Trondheim Tromsø Bodø Drammen Hamar Haugesund

19 Visjon The place to be

20

21 Ateas retningslinjer • Vi skal bruke energien på kundene • Vi skal være åpne, ærlige og direkte • Vi skal ha det gøy sammen • Vi skal være bransjens ubestridte kompetanseleder på IT-infrastruktur • Vi skal samspille for å nå våre mål

22 Prestasjonskultur Ateas prestasjonskultur skal kontinuerlig utvikles og styrkes med bakgrunn i nøkkelordene presisjon og trening. Dette krever hardt og systematisk arbeid, og vil sikre at vi når våre mål. Å nå våre mål er viktig, og dette må bli en integrert del av vår prestasjonskultur.

23 Hvorfor Atea? • Lang erfaring med å tilby gode løsninger på våre kunders utfordringer med lokal kunnskap og innsikt • Ledende partnerskap med internasjonale teknologileverandører • Bransjens mest kompetente • Markedets beste e-handelsløsning og selvbetjeningsløsninger • Aktiv holdning til miljø – goitgreen / goitloop • Unik klargjørings- og utrullingskapasitet

24


Laste ned ppt "1968 Merkantildata stiftes 1985 Merkantildata noteres på Oslo Børs 1988 – 1999 Infrastrukturselskapet Merkantildata vokser bl.a. via oppkjøp."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google