Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kiosken

2 Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter

3

4 Budsjett fakta  Budsjettet er på kr 450 000,-  April, Mai, Juni, Aug, Sept, Okt

5 Kiosken  Det de fleste gruer seg til…….  Svinn og utro tjenere  De i sort  Sortiment og priser  Oddsenligaen – A-lagskamper  Selve driften

6 Det alle gruer seg til: Kasse og bankterminal  Alt må registreres riktig  Bankterminalen er knyttet til kassen  Hvordan brukes kassen og bankterminalen?  Dagsoppgjør; kjøre 2 rapporter fra kassen  Veksel

7

8

9 Feilslag, ikke dekning på konto..  Hvordan man skal korrigere dette på kassen ? finner dere i info flippen på veggen.  Skifte papirrull ? Info flippen  Papirruller ligger i nederste skuff

10 Svinn og utro tjenere….  Pølser  Kaffe  Ingen uttak fra kiosken eller rabatter for styret/trenere/lagleder e/A-lagsspillere  Kaffe og vaffel til de som har kioskvakten  Dagsoppgjøret – 2 rapporter fra kassen  Dagsoppgjørskonvolutt en

11 De i sort - Dommerne  Prøveordning – alle dommere ; klubbdommere og dommere satt opp av Akershus Fotballkrets betales over bankkonto.  Dommeregningene leveres inn i kiosken og legges i postkassen sammen med dagsoppgjøret  Ingen regler uten unntak: Dommere til A-matchene som er satt opp av forbundet ! Vi ber pent om dette, slik at vi unngår mye cash i kassen.  Uttak av brus(noe de får) skrives opp og legges i kassen sammen med dagsoppgjøret. Dette er dommerutgifter og ikke en kioskkostnad.

12 Oddsenligaen - A-lags matcher  Bemannes med 3 personer  A-laget tar ut drikke, is/brus til ballhentere alt må skrives opp på liste slik at de blir belastet  En kampansvarlig tar ut dette fra kiosken – Per Stokke/Tove Christiansen  Oppmøte før kampstart min. 1 time – Salget starter 45 min før kampstart

13 Selve driften: Vareutvalg  Ingen fullsortimentskiosk  Vareleveranser 1 gang per uke  Varme dager: Is og drikke  Kalde dager: Kaffe, kakao, vaffel og pølser

14 Rydding og vasking  Kaste søppel i søppelcontaineren  Rydde og vaske opp  Et sted du hadde lyst til å komme tilbake til

15 Åpning og stenging av stadion  Banebok  Åpning hverdager 16.30  Stenging – hverdager 22.30, hele anlegget  Garderober

16 Hva må du som lagerleder gjøre?  Sette opp dugnadsvaktene  Sjekke banebok uken før mht til nye kamper  Informere dugnadsvaktene i forkant av kioskuken  Minne om åpningstidene  Passe på beskrive rutinen på nøkler  Minne de på ”Kioskoppgjøret hver dag”  Be en av vaktene ha med vaffelrøre  Sørge for at det er voksne som står (16 års aldersgrense)  Passe på at 2 er på vakt


Laste ned ppt "Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google