Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO 05.09.12 Knut-Arne.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO 05.09.12 Knut-Arne."— Utskrift av presentasjonen:

1 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne Futsæter TNS

2 2  Streaming av videoklipp, direktesendte program som fotball via TV2 Sumo, streaming av serier og filmer etc. vil i de kommende årene bli en av de viktigste og største medietrendene.  Det vil komme stadig nye enheter og flater (f.eks. glass) – mediebrett og smarttelefoner er bare begynnelsen.  Man kan se video og TV ”hvor som helst” - ”når som helst”. Man vil velge beste skjerm ut ifra hvor man befinner seg og hvilken situasjon man er i.  Multi-tasking mellom vanlig TV-seing og kommunikasjon via sosiale nettsamfunn som Facebook og Twitter hvor man chatter rundt programinnholdet vil øke - social TV. Streaming og social TV er en av de sterkeste medietrendene

3 3 Access  Internet 92% and broadband 86%  Smartphone 66% and tablets 30% Daily use  Internet 79%  Mobile content 36%  Facebook 58% Look to Norway

4 4  66% bruker mer enn en device daglig.  1,0 stasjonære PC-er og 1,9 bærbare PC-er per husstand.  89% har trådløst nett.  72% har PC i stua i 2012, mot 35% i Anywhere - anytime % 42% 19% 4% 1% Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012

5 5 Utbredelse av smarttelefon og mediebrett 66% har smarttelefon i følge InterBuss 2Q % har mediebrett som tilsvarer personer 15 år eller eldre. Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent

6 6 Kombinasjoner av PC, mobiltelefon og mediebrett med mulighet for å se TV PC og mediebrett 17 % PC og mobil 34% Mobil og mediebrett 12% Alle 11% PC MediebrettMobiltelefon Kilde: TNS Gallups TV-utstyrsundersøkelse våren 2012

7 7 Fordeling av streaming på PC, mediebrett og mobil for NRK under OL i London Kilde: NRK Analyse

8 8 Bruk av Facebook blant ulike adopsjonsgrupper for ny medieteknologi Kilde: TNS Gallups InterBuss 2012 Prosent

9 9 26% har koblet TV-apparat til Internett og 15% har Smart TV Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

10 10 5% ser daglig TV-programmer og film via Internett 21% ser daglig levende bilder/video via Internett Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

11 11 46% ser YouTube ukentlig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q Prosent

12 12 12% ser YouTube daglig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

13 13 Daglig dekning og seertid 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent Minutter (blant alle)

14 14 Daglig dekning for streaming 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent

15 15 Dekning i løpet av en vanlig fredag (hverdag) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 1Q-2Q 2012 Tall i tusen

16 16 Dekning i løpet av fredag med 22/7 dommen Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP). VG satte ny rekord med «pakken» på kvelden, og serverne og målingene ble overbelastet. Tall i tusen

17 17 Seing på stream under rettsaken i forhold til Q Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) Prosent

18 18 Gjennomsnitt daglige unike brukere nrk.no/sport under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra TNS Scores 2008 S 2010 V 2012 S Tall i tusen

19 19 NRKs dekning på TV, radio og stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen Formiddag Kveld

20 20 Antall brukere av NRK stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen

21 21 15% har betalt for å se på levende bilder/video via Internett med topp kvalitet Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012

22 22 Ukentlig bruk: 73% Facebook og 11% Twitter Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent

23 23 4% har diskutert TV-program på SNS 21% er medlem av gruppe til et TV-program på SNS Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

24 24 21% anbefaler varer og tjenester på Facebook 12% omtaler varer og tjenester på Facebook Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

25 25  Leverandørene av IPTV og bredbånd vil komme med stadig nye tilbud  Boksene fra Google TV, Apple etc. blir bedre og bedre  Det vil hele tiden komme nye og spennende teknologiske enheter hvor det er mulig å se levende bilder fra  Tilbudet på levende bilder på nett fra NRK, TV2, MTG, SBS, VG, Dagbladet, Netflix, HBO etc. vil bli bedre  Mulige innholdsdrivere: Direkte sendte nyheter, spesielt ved større nyhetshendelser, underholdningskonsepter og serier som Fanthomas, sport, (fotball), lokale overføringer fra arrangement  Samlet sett vil dette medføre økt bruk av både kortere videoklipp og lengre program/overføring Hva skjer?

26 26


Laste ned ppt "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO 05.09.12 Knut-Arne."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google