Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne."— Utskrift av presentasjonen:

1 Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne

2 Branding style: 4 begrep 1.løsningsorientert, optimistisk 2.Ærlig, ansvarlig, ”sånn er det bare”… 3.Kompetent, definisjonsmakt 4.Frésh (frisk), bevegelse

3 Partiprogrammet Miljøpartiet De Grønne: ”Vi bryr oss om Jorda og de som bor på den” I all hovedsak, må vi snakke om hvor fint dette grønne samfunnet er… Oppdeling av de to hovedkapitlene i partiprogrammet: 1. Livsgrunnlaget 2. Mennesker i mellom

4 Miljøpartiet de Grønne et annet valg • Her kommuniserer man "alternativet" uten å ta det ladede ordet i bruk. I tillegg til at man referer direkte til valgdagen :) • Det viktige her er også at man kommuniserer at MDG er en alternativ valgmulighet for velgeren, og i fremtiden kan man bruke følgende slagord: et reelt valg, for eksempel…

5 Oppdeling av 8 sentrale politiske saker i partiprogrammet i 4 hovedkonsepter (kun til illustrasjon) Globalt Engasjement - klimahandling - fredelige midler Kollektive Løsninger - våre transportbehov - nærmiljøets betydning Mat og Helse - mat og landbruk - helse og livsstil Jordboerrettigheter -Menneskerettigheter -Dyrsrettigheter

6 Forslag til generiske politiske saker… • "Hvorfor tviholde på bilen, når vi kan legge til rette for bedre kollektivtransport? Du har et annet valg.” Miljøpartiet de Grønne, et annet valg. • "Hvorfor sende bombefly i krig, når man kan delta i fredelige demonstrasjoner? Du har et annet valg.” • "Hvorfor gi skattelette til de rike, når fattigdomsgapet øker i Norge? Du har et annet valg.” • "Hvorfor spise kjedelig og usunn mat, når vi kan fjerne momsen på sunne og økologiske varer? Du har et annet valg."

7 Forslag til visuelt uttrykk

8 en annen variant

9 En annen variant som vi jobber videre med…

10 Forslag til visuelt uttrykk for 8 saker

11 VALGKAMPEN 2011 Grønn By, Grønn Bygd • Valgkampsaker sentralt kommer i og med at de utarbeides i skrivende stund, men her kan man i første omgang se på sine egne lokale valgmanifester for ideer/konsepter om kommunikasjon. • Men ett forslag sånn i første omgang, som kan diskuteres/bringes videre er følgende:

12 VALGKAMPEN 2011 ”bedre der du bor” - kampanjen • Med "bedre der du bor kampanjen" kommuniserer MDG at vi ønsker å gjøre det bedre der folk bor (det kan bli bedre der du bor – uansett by eller bygd), i tillegg til at vi tenker at folk skal også føle en viss stolthet og tilhørighet til hjemmestedet sitt ift andre steder (Du har det bedre der du bor – uansett by eller bygd). Da oppfordrer man til lokalt ansvar og eierskap.

13 Forslag til politiske spørsmål/saker • "Du vil sykle til jobben, men trygt nok i trafikken er det ikke." (Det kan bli bedre der du bor!) Miljøpartiet de Grønne. (Du har) et annet valg. • "Må du reise langt, når du skal bare gjøre ett kort ærend i butikken?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. • "Familien din må flytte til byen, fordi barna ikke får godt nok skoletilbud på bygda?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. • "Blir bydelen din uthengt i media, men du trives egentlig godt der du bor?" (Du har det bedre der du bor!) osv. • "Bli kjent med naboen din, hun er hyggeligere enn du tror!" (Du har det bedre der du bor!) • "Må du ned til Spania for å slappe av? Ta en forfriskende tur på fjellet." (Du har det bedre der du bor!)


Laste ned ppt "Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google