Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne"— Utskrift av presentasjonen:

1 Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Grafisk presentasjon Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne

2 Branding style: 4 begrep
løsningsorientert, optimistisk Ærlig, ansvarlig, ”sånn er det bare”… Kompetent, definisjonsmakt Frésh (frisk), bevegelse

3 Partiprogrammet Oppdeling av de to hovedkapitlene i partiprogrammet: 1. Livsgrunnlaget 2. Mennesker i mellom Miljøpartiet De Grønne: ”Vi bryr oss om Jorda og de som bor på den” I all hovedsak, må vi snakke om hvor fint dette grønne samfunnet er…

4 Miljøpartiet de Grønne et annet valg
Her kommuniserer man "alternativet" uten å ta det ladede ordet i bruk. I tillegg til at man referer direkte til valgdagen :) Det viktige her er også at man kommuniserer at MDG er en alternativ valgmulighet for velgeren, og i fremtiden kan man bruke følgende slagord: et reelt valg, for eksempel…

5 Oppdeling av 8 sentrale politiske saker i partiprogrammet i 4 hovedkonsepter (kun til illustrasjon)
Globalt Engasjement Mat og Helse - klimahandling - mat og landbruk - fredelige midler - helse og livsstil Kollektive Løsninger Jordboerrettigheter - våre transportbehov Menneskerettigheter - nærmiljøets betydning Dyrsrettigheter

6 Forslag til generiske politiske saker…
"Hvorfor tviholde på bilen, når vi kan legge til rette for bedre kollektivtransport? Du har et annet valg.” Miljøpartiet de Grønne, et annet valg. "Hvorfor sende bombefly i krig, når man kan delta i fredelige demonstrasjoner? Du har et annet valg.” "Hvorfor gi skattelette til de rike, når fattigdomsgapet øker i Norge? Du har et annet valg.” "Hvorfor spise kjedelig og usunn mat, når vi kan fjerne momsen på sunne og økologiske varer? Du har et annet valg."

7 Forslag til visuelt uttrykk

8 en annen variant

9 En annen variant som vi jobber videre med…

10 Forslag til visuelt uttrykk for 8 saker

11 VALGKAMPEN 2011 Grønn By, Grønn Bygd
Valgkampsaker sentralt kommer i og med at de utarbeides i skrivende stund, men her kan man i første omgang se på sine egne lokale valgmanifester for ideer/konsepter om kommunikasjon. Men ett forslag sånn i første omgang, som kan diskuteres/bringes videre er følgende:

12 VALGKAMPEN 2011 ”bedre der du bor” - kampanjen
Med "bedre der du bor kampanjen" kommuniserer MDG at vi ønsker å gjøre det bedre der folk bor (det kan bli bedre der du bor – uansett by eller bygd), i tillegg til at vi tenker at folk skal også føle en viss stolthet og tilhørighet til hjemmestedet sitt ift andre steder (Du har det bedre der du bor – uansett by eller bygd). Da oppfordrer man til lokalt ansvar og eierskap.

13 Forslag til politiske spørsmål/saker
"Du vil sykle til jobben, men trygt nok i trafikken er det ikke." (Det kan bli bedre der du bor!) Miljøpartiet de Grønne. (Du har) et annet valg. "Må du reise langt, når du skal bare gjøre ett kort ærend i butikken?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. "Familien din må flytte til byen, fordi barna ikke får godt nok skoletilbud på bygda?" (Det kan bli bedre der du bor!) osv. "Blir bydelen din uthengt i media, men du trives egentlig godt der du bor?" (Du har det bedre der du bor!) osv. "Bli kjent med naboen din, hun er hyggeligere enn du tror!" (Du har det bedre der du bor!) "Må du ned til Spania for å slappe av? Ta en forfriskende tur på fjellet." (Du har det bedre der du bor!)


Laste ned ppt "Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google