Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA"— Utskrift av presentasjonen:

1 v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA
Eleven i sentrum v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA

2 Bestillingen Hanne-Lisbet Løite viser oss korleis dagens elevar bidreg til å gjere digitale læringsressursar betre. Kva fortel elevar at dei ønskjer? Korleis kan vi lage gode undervisningsressursar og skape betre læring? Erfaringar, utfordringar og moglegheiter hausta inn gjennom pilotklasseprosjektet til NDLA i perioden

3 Hva er pilotklasseprosjektet?
2015/2016: 34 pilotklasser, 1700 elever 2017/2017: 14 pilotklasser, 350 elever Hensiktøke kvalitet: La elever og lærere teste nye og eksisterende ressurser, nytt brukergrensesnitt og ulike digitale verktøy Komme med tips og ønsker om nytt fagstoff Gi innblikk i bruken av digitale læremidler generelt og bruken av NDLA spesielt Ulike oppdrag, ulike metoder Honorar Er vi fornøyd med kvaliteten? Nei, sier Leonhard. Kommunisere direkte med eleven, samarbeid -

4 Prøv dere selv!

5 Prøv dere selv - matematikkoppgave
Gå inn på denne oppgaven: Svar deretter på spørsmålene i spørreskjemaet: Hva dere svarte: Hva elevene svarte:

6 Prøv dere selv - læringssti
Gå inn på denne læringsstien: Svar deretter på dette spørreskjemaet: Hva dere svarte: Hva tror dere elevene mener?

7 Læringssti - brønnfag Multilaterale brønner: Hva tror dere elevene mener om denne læringsstien? Sjekk spesielt innfyllingsoppgaven side 3

8 Eksempel på pilotoppdrag
Historie Vg3: Oppgave i teksten eller som lenke? Norsk selvstyre: Hva tror dere elevene mener?

9 Kahoot eller interaktiv oppsummering?
Interaktiv oppsummeringsoppgave: Hva tror dere resultatet ble? Elevene: De fleste foretrekker Kahoot fordi det er gøy, har et mer appellerende design og kortere spørsmål (pga designet) og på grunn av konkurranseelementet. Lærerne: Selv om vi mener at Kahoot har sine klare fordeler, mener vi at interaktive oppsummeringsoppgaver egner seg best dersom elevene skal få testet faktisk kunnskap på en god måte.

10 Flere eksempler på pilotoppdrag
Lag oppgaver til filmer, som f.eks “Still Alice”: Bilderevisjon Vurdere faglig innhold Bruke NDLA som hovedlæremiddel Bruke og vurdere læringsstier Rene brukertester

11 Eleven i sentrum Hvordan gir brukerinvolvering bedre digitale ressurser og bedre læring? “Det er spennende å få lov å bestemme hvordan ting skal være på NDLA” “Artig å gjøre ting på en annen måte, blir lei av læreboka av og til” “Ny måte å lære på, gir variasjon i undervisningen”

12 Erfaringer, utfordringer og muligheter
Pilotprosjektet - unik i læremiddelsammenheng “Norgens største brukerpanel” Konkrete og nyttige tilbakemeldinger Ambassadører Utfordringer Neste års pilotklasseprosjekt Fag, antall, skoler, hensikt


Laste ned ppt "v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google