Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Digital strategi for «Virksomhetens navn»

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Digital strategi for «Virksomhetens navn»"— Utskrift av presentasjonen:

1 Digital strategi for «Virksomhetens navn»
Hvorfor Hvordan Digital transformasjon Hva skal transformeres og hvordan? Kundeservice Hvordan skal virksomheten hjelpe brukerne/kundene? Innovasjon Hva er virksomhetens ambisjoner for innovasjon? Virksomhetens visjon for digitalisering Sett inn virksomhetens visjon eller hovedmål for digitalisering Målsettinger for digitalt førstevalg Nettsted Sosiale medier Mobil/apps Drop-in Brevpost Publikasjoner Brukerstøtte – førstelinje. Tlf – e-post - chat Kontaktkanaler mot kunde/bruker Kundemøte Alle kanaler for kundekontakt er digitalisert og samordnet Hva Hva er kjernen i virksomhetens digitaliseringsstrategi? Hva skal virksomheten oppnå? Hvordan skal virksomheten jobbe for å oppnå målene? Hvilke førende prinsipper for digitalisering er de viktigste? Endringsledelse og endringsevne Har virksomheten behov for nye retningslinjer, prosedyrer, opplæring eller endringsledelse for å oppnå ønskede effekter? Styring og ledelse Hvordan ledes og styres digitaliseringsprosjekter? Hvordan bemannes og forvaltes ressurser? Teknologistøtte Hvilke støttesystemer og teknologi er det behov for i digitaliseringsprosjektene? Bedre… (for eksempel) kundeopplevelse opplæring og rådgivning som brukerne har nytte av i sin (arbeids) hverdag forståelse for brukerbehov og nye arbeidsformer og mer sammenhengende tjenester Mer … (for eksempel) bruk av selvbetjente digitale løsninger tid for kundebehandlere/saksbehandlere til å ta seg av kompliserte saker tilfredse brukere tilpassede tjenester til brukernes behov samarbeid på tvers i organisasjonen Kortere … (for eksempel) saksbehandlingstid svartid før brukere/kunder får svar når de tar kontakt med brukerstøtte tid før brukere/kunder får svar på klager Redusere… (for eksempel) hindringer for brukerne., f eks … komplisert regelverk, unødvendige skjemaer, antall ganger brukerne skal oppgi samme informasjon kostnader ved å betjene brukerne antall henvendelser i kostbare kanaler Gevinster


Laste ned ppt "Digital strategi for «Virksomhetens navn»"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google