Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAndreas Knudsen Endret for 7 år siden
1
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015
2
Video er en av de største trendene innenfor markedsføring og kommunikasjon En trend man forventer vil vokse seg enda større
3
Noen årsaker: Fordi brukerne foretrekker det Fordi Google foretrekker det Fordi Facebook foretrekker det
4
ANDRE FORDELER Underholdene Inspirerende Lettere å formidle personlighet og nærhet – skape tillit Lettere å formidle følelser Engasjement Overtalelse Man kan lett måle effekten Man når ut til flere -spredningseffekt
6
BRUKERNE 4 milliarder videoer spilles av hver dag på Youtube Hvert minutt sees det 343 døgn med Youtube videoer på FB Hver minutt lastes det opp ca. 300 timer video på Youtube
7
ER DET IKKE MEST MORSOMME DYREVIDEOER? 90% av brukerne sier at video har påvirket deres kjøpsbeslutning 59% sier de foretrekker å se video foran å lese en beskrivelse 90% av de som har sett en video husker innholdet etterpå
8
Hvis et bilde sier mer enn 1000 ord da tilsvarer ett minutt av video 1,8 millioner ord ifølge Forrester forskere
9
HVA KAN VI BRUKE VIDEO TIL? Vise hvordan Fylle ut skjema, registrere kompetanse, fylle ut reiseregning osv Formidle opplevelser, erfaringer og stemninger Elever – studieretning Arrangementer
10
VIS HVORDAN https://www.instagram.com/p/8LKZvfQqTi/?taken-by=videomeals
11
PIC PLAY POST https://www.instagram.com/p/BCWq5nOTJR0/?taken-by=melissamade
12
GOOGLE Video hjelper en med å komme høyere opp på søkelisten SEO - Search engine optimalization eller søkemotoroptimaliering
13
Med video oppdateringer kommer du gratis ut i nyhetsfeeden til langt flere brukere enn med oppdateringer som inneholder bilde og tekst. FORDI FACEBOOK FORETREKKER VIDEO
14
Dette er en bevist strategi fra Facebook, for å konkurrere med Youtube og Google
15
ER MAN "GOOD TO GO" SÅ LENGE MAN BRUKER VIDEO? Hva ønsker dere fortelle? Hvem er målgruppen? Bruk av virkemidler Knytt opp mot annen markedsføring Helhetlig plan
16
DYRT, VANSKELIG OG TIDSKREVENDE? Korte filmer Må være lett og kort Sees på farten Ofte på mobilen Videoer som er 15 sekunder eller kortere blir delt 37% mer en videoer som er mellom 30 sekunder og 1 minutt lange
17
Bruk utstyret som dere har tilgjengelig- man kan komme langt bare ved å bruke telefonen eller computeren Kvalitet foran kvantitet Budskap, målgruppe, storytelling http://www.lingscars.com/
18
GRATIS OG ANBEFALTE APPER TIL VIDEO OG REDIGERING (2015) Android: FilmoraGo, Viddy, Android VideoEditor, VideoMakerPro iPhone/ipad: iMovie, Magistu, Clipper, VideoEditingFree, Splice Vidio Editor
19
PROGRAM FOR Å TA OPP DET MAN GJØR PÅ SKJERMEN http://nordland.papirfly.no/Nordland/index.aspx?docid=10392 https://screencast-o-matic.com/home
20
https://www.weidert.com/whole_brain_marketing_blog/bid/117295/18-Outstanding- Examples-of-Companies-Using-Instagram-Video
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.