Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Smalhans - Logo. Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Smalhans - Logo. Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del."— Utskrift av presentasjonen:

1 Smalhans - Logo

2 Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del av helheten. Smalhans er et navn som er rikt på historiepotensiale. Vi har muligheten til å spisse, justere, forsterke og fortelle historien.

3 Historien Vi kan ikke lenger fortsette som før. Alt kan ikke være nytt hele tiden. Vi kan ikke kaste av hjertets lyst. Valgene våre har konsekvenser. Uendelige valgmulighetene har også skapt en lengsel etter det enkle men gode livet. Samtidig har verden krympet, og vi ser at rikdom ikke er noen selvfølge. Det gjør oss mer ydmyke. Mer takknemlige for det vi har. Folk begynner å velge annerledes. De velger fornuftigere. De velger å bo billig, men leve godt. De velger å fornye seg med det som er gammelt. De velger å finne sjel og sjarm i gamle ting og idéer. Flere velger å tjene mindre for å nyte mer tid, så får heller luksusen utebli. Vi kan ha det godt på en måte som er bedre for oss. Bedre for andre. For verden. Det er det Smalhans handler om. Smalhans markerer en ærligere form for framskritt. En klokere måte å ha det godt på. Smalhans er oppsummeringen av trenden som handler om riktig livskvalitet. Ikke den dyreste, den mest eksotiske, eller den mest polerte. Men den riktigste.

4 Hva kan gjøre Smalhans unikt? God og rimelig mat Ekstremt gode råvarer som er rimelige! Ofte økologisk, kortreist eller rettferdig, selvsagt. Kaffe fra to gutter i en lokal garasje, og naken vin, fullstendig uten tilsetninger. Vi lager til og med flere råvarer selv. Kjøkkenet har fokus på utnyttelse av råvaren. Vi gir heller bort mat enn å kaste den, noe selgere av =Oslo/fattighuset kan nyte godt av hos oss. Og har du mat igjen på tallerkenen får du alltid doggy-bag. Du må faktisk be om å IKKE få det. Vi vil være et sted for alle, uansett hvor mye penger du har å bruke. Derfor har vi mange prisklasser (merket i menyen), klippekort på de rimeligste rettene og trekker ukentlig ut "kveldens Smalhans" som får måltidet gratis! Spiser du ofte hos oss blir det enda rimeligere. Velger du fra grønn meny garanterer vi at du kan spise hver dag hele uka for under 700 kroner!

5 Hva kan gjøre Smalhans unikt? Sosialt De beste tingene i livet er gratis. Tid med venner og familie for eksempel. Derfor legger vi opp til det vi kaller sosial mat; mat som kan deles og settes sammen som man vil. Riktig mat til riktig tid. Mat som passer til hver enkelts mage og lommebok. Du må ikke kjøpe noe for å sitte hos oss. Aviser og blader leser du gratis, og vi har null dresscode. Du kan også betale det du syns maten er verdt! Vi visker ut klasseskillene i bransjen. En kokk kan også servere hvis servitøren er opptatt. Det finnes ikke noe "mitt og ditt bord". Her gjør alle en innsats der de ser det trenges. Har folk det morsommere nå enn før? Vi tror ikke det! Vi har fått utgamle og grisekule bøker og brettspill fra vi var barn, eller fra før vi var født! Kom og prøv! Husker du "mil"? Lokalene våre er innredet med både nye og gamle ting, hjemmelagede ting, LP-plater vi har fått, lys fra en nedlagt togstasjon og bord som venner har laget. Har du noe du vil gi bort, så tar vi gjerne imot! Også videre! :)

6 Utgangspunktet for logoen Sosial mat, venner, prat, deling og hygge Godt, men til nøkterne priser Gjenbruk, kreativitet og litt nostalgi

7

8

9 Snakkebobla Et ikon for dialog, samtale, hygge, det sosiale Et sted å være sammen med venner og familie Et sted å snakke på, et sted å snakke om Også et place-ikon: Deling, sjekke inn, et sted å legge merke til, et sted å fortelle at du besøker, et sted å merke seg på kartet Bruk det sosiale aktivt, gjerne som motto og i andre sammenhenger ("Snakk om…")

10 Skjeer på en tallerken God mat, rimelig mat (suppe-assosiasjon) og det er selvfølgelig to av dem, fordi det er sosialt Formen er en leken kombinasjon som signaliserer oppfinnsomhet, løsningsorientering og sans for humor Skjeer på linje: Nøyaktig, ryddig, effektivt, profesjonelt, prestasjonsvillig Samarbeid, flyt, arbeidsdeling

11 Typografi Høy og smal, forsterker navnet (Binner Gothic) Tiltalende retro-nostalgisk, diners, vintage film, emosjonell kobling til opplevelse og underholdning Speilvendt S: Signaliserer litt utenfor boksen, litt rart og spennende, litt Smalhans. Minner om vindustekster, gjennomsiktighet, man ser navnet både fra innsida og utsida, man vil innenfor Hvis undertekst brukes: Upretensiøs og håndskrevet. Her skribler vi det vi kommer på. (Støttes av papirbakgrunner)

12 Formen Ren, enkel og moderne minimalistisk Dette er et godt, men ikke et dyrt spisested Her overstyler de ikke råvarene Unikt: Langt fra andres uttrykk i samme bransje Tydelig, bruksvennlig, umiddelbart gjenkjennelig Sterkt og ikonisk: Et spisested som VIL noe. Har kultpotensiale, spesielt hvis dere tar historien om "sosial mat" alvorlig. Farger: Brunt treverk og teglstein. Varmt, imøtekommende, inkluderende, lidenskap, matlyst, handlekraft, liberalistisme

13 Bruksmuligheter Gode logoer skal kunne tas inn i virkeligheten Konstruert for å være rik på bruksmuligheter: Bytte elementer i S, bruke i menyer, viner, bilder, stempler, forklær... Dekke på med bestikket slik som på logoen, trykk på tallerkener, snakkeboble til bordet som pratet mest osv.

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23


Laste ned ppt "Smalhans - Logo. Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google