Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG

3 Facebook byr på helt unike muligheter for målretting: Du treffer dine målgrupper ved å velge kjønn, alder, bosted, sivilstatus og interesser.

4 FACEBOOK PÅ EN TO TRE

5 Å STARTE OPP PÅ FACEBOOK. SKAL DU LAGE EN GRUPPE ELLER EN PAGE? SKAL DU STARTE EN OFFISIELL SIDE FOR DITT LAG ELLER FORENING ANBEFALES DET Å OPPRETTE EN PAGE. PÅ EN PAGE VIL DU KUNNE POSTE VIDEOER, KOMMENTARER, BILDER, OG DU VIL KUNNE OPPRETTE EVENTS SOM GJELDER FOR EN SPESIELL DAG F.EKS EN HÅNDBALLCUP, ET SKIRENN, EN KONSERT. ALT SOM LEGGES UT VIL DUKKE OPP I NEWSFEED’EN. EN GRUPPE OPPRETTES SOM OFTEST HVIS DET ER SNAKK OM EN UOFISIELL SIDE PÅ FACEBOOK, EKSEMPELVIS EN FANSIDE FOR ET BAND, EN SIDE FOR DUGNADSGJENGEN I ET IDRETTSLAG. EN GRUPPE KAN OGSÅ VÆRE LUKKET SLIK AT KUN MEDLEMMER VIL KUNNE SE INNHOLD, KUNNE POSTE KOMMENTARER OG BILDER/VIDEOER OG INGENTING KOMMER UT I NEWSFEED’EN.

6  Når du trykker på HOME på din Facebookkonto vil du komme til Nesfeed’en. Newsfeed er der hvor oppdateringer, statuser, bilder, videoer dine venner og sider du liker dukker opp.  Hvis du poster noe som deg selv eller som administrator for en side vil dette også komme i newsfeed’en til de som liker siden du administrerer eller dine venner.  Hvis dine venner kommenterer på en oppdatering fra deg/din side, vil alle deres venner igjen se din opprinnelige statusoppdatering og slik fungerer snøballeffekten på Facebook.

7

8 EKSEMPEL PÅ HVORDAN IDRETTSLAGET KAN KOMMUNISERE DIREKTE MED MEDLEMMER OG NYSGJERRIGE: LEGGE UT BILDER, KOMMENTERE SELV MED NOE PERSONLIG OG FÅ EVENTUELLE KOMMENTARER TILBAKE. HELGEN IDRETTSLAG

9 Eksempel på skrytevideo lagt ut på facebook for å skaffe mer oppmerksomhet rundt klubben Vålrenga.

10 En betalt annonse kan hjelpe dere med å rekruttere flere frivillige til deres lag / forening. Når du er på en side på Facebook vil du se ulike annonser til høyre for hovedsiden du er inne på. Disse annonsene er kjøpt av tilbydere som kan velge å bestemme at deres produkter og tjenester skal promoteres til bestemte målgrupper innen Facebook-brukermassen basert på for eksempel interesser/alder/geografisk beliggenhet.

11 Håndballkamp småjenter


Laste ned ppt "BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google