Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

4. Mål, del resultater og gjenta prosessen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "4. Mål, del resultater og gjenta prosessen"— Utskrift av presentasjonen:

1 4. Mål, del resultater og gjenta prosessen
Microsoft Office 365 7/1/2019 4. Mål, del resultater og gjenta prosessen fasttrack.office.com/drive-adoption Microsoft Corporation © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

2 Veiledning for å måle og dele suksess
Microsoft Office 365 7/1/2019 Veiledning for å måle og dele suksess fasttrack.office.com/drive-adoption Office 365-innføringsprosess © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

3 Tilgjengelige ressurser
Microsoft Office 365 7/1/2019 Definer en visjon, og skisser forretningsscenarier Mal for å finne viktige interessenter Mal for å angi visjon Mal for ledelsesstøtte Mal for identifisering av scenarier Prioriter løsninger og utarbeid en innføringsplan Mal for definisjon og prioritering av løsninger Veiledning for program for støttespillere Veiledning for iverksettelsesplan Avsett ressurser, og gjennomfør i henhold til innføringsplan Veiledning for bevissthetskampanje Mal for lunsjkurs Office 365 Learning Center Mål, del resultater og gjenta prosessen Veiledning for måling av suksess Eksempler på undersøkelser om brukertilfredshet Tilgjengelige ressurser fasttrack.office.com/resources  DU ER HER © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

4 Hva handler dette trinnet om?
7/1/2019 Hva handler dette trinnet om? Neste trinn i Office 365-utrullingsprosessen Du har både overvåket bruken til teamet og samlet inn tilbakemeldinger, ideer og verdigevinster fra dem. Det neste trinnet i innføringsprosessen er å samle disse tilbakemeldingene, vurdere suksessnivåene og gjøre deg klar til å gjenta fremgangsmåten ved å identifisere nye forretningsscenarier, nye løsninger og nytt publikum. Dele relevante fakta og tall Ved å vise de positive endringene som utrullingen av Office 365 har medført, kan du oppmuntre til fortsatt innføring og gjøre ledelsen og/eller relevante bedriftseiere fornøyd ved å vise frem avkastningen på investeringen. Når du går gjennom denne øvelsen, kan du tenke tilbake på suksesskriteriene du etablerte i de tidligere innføringsfasene. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

5 Hva trenger du for å vise frem suksess?
7/1/2019 Hva trenger du for å vise frem suksess? En blanding av kvalitative og kvantitative resultater Evaluer hvor du er, før du setter i gang. Etabler standardmål og brukerundersøkelser. Identifiser forretnings-KPI-er som kan forbedres, basert på ønskede utfall (tilfredshet, tid for å behandle en bestilling osv.). Finn suksesshistorier og samle inn sitater ved hjelp av intervjuer, rundebord, Yammer-grupper osv. Mål fremdrift mot KPI-ene dine for å understøtte den kvalitative analysen med data. Hele prosjektteamet, inkludert prosjektlederen (eller lederne), ledende sponsor(er) og støttespillere bør være involvert i dette trinnet. Når du skal måle suksessen, bør analysen være både kvantitativ og kvalitativ, og den bør kunne ta deg tilbake til visjonen, forretningsscenariene og løsningene du utviklet i de tidligere trinnene i innføringsprosessen. Mål på kvantitativ suksess kan referere til bruksstatistikk for de ulike verktøyene i Office 365, mens kvalitative mål representerer suksesshistoriene som illustrerer forretningsverdien som Office 365 har gjort brukerne i stand til å oppnå. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

6 Definer suksesskriteriene
7/1/2019 Definer suksesskriteriene Når du skisserer suksesskriterier, kan du bruke SMART-huskeregelen som veiledning: Når du utvikler ideelle forretningsscenarier og løsninger, er det svært viktig å ha et formelt sett med suksesskriterier for å måle innvirkningen av Office 365-utrullingen. Du må finne ut hva som skal måles, og hvordan du skal samle inn både kvantitative og kvalitative data. Vi anbefaler at du velger kriterier som bidrar til å vise ledelsen at du har lykkes, f.eks. brukertilfredshet, de ansattes engasjement, innføringshastighet og tall som er tilknyttet de ønskede forretningsscenariene. Spesifikk: Tydelig og utvetydig, svar på spørsmålene "hva, hvorfor, hvem og hvor?" S Målbart: Konkret, demonstrer framdrift tydelig. M Attainable (oppnåelig): Realistisk, ikke ekstremt. A Suksesskriterier bør være "SMART". Når du skisserer suksesskriterier, kan du bruke SMART-huskeregelen som veiledning: S – Spesifikk Tydelig og utvetydig, svar på spørsmålene "hva, hvorfor, hvem og hvor?" M – Målbart Konkret, demonstrer framdrift tydelig. A – Attainable (oppnåelig) Realistisk, ikke ekstremt. R – Relevant Har betydning for interessenter. T – Timely (punktlig) Fastlagt til en spesifikk måldato, svar på spørsmålet "når?" Relevant: Har betydning for interessenter. R Timely (punktlig): Fastlagt til en spesifikk måldato, svar på spørsmålet "når?" T © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

7 Eksempler på suksessvilkår
7/1/2019 Eksempler på suksessvilkår Suksessvilkår Metode/kilde Målinger Eksempelmål Økt innføring Økt bruk samsvarer med at brukerne har innført teknologien. Kvantitative Office 365-rapporter Bruk av postboks SharePoint-bruk Direktemeldinger og konferanser i Lync Minutter brukt med lyd i Lync Sammenligning av bruksrapporter før og etter utrulling viser at bruken øker med 10 % i måneden. Effektiv opplæring Økt bruk samsvarer med mer effektiv opplæring. Kvalitative Undersøkelser for sluttbrukere Yammer-grupper og tilbakemelding Direktemeldinger og konferanser i Lync Minutter brukt med lyd i Lync Tilfredshet blant ansatte Sammenligning av bruksrapporter før og etter opplæring viser at bruken øker hver måned. Netto brukertilfredshet for ansatte er 130+ basert på spørreundersøkelse ved fullført opplæring. Reduserte driftskostnader Økt innføring samsvarer med redusert bruk av tredjepartskonferanser, reisetid og ressursfordeling. Økonomi-/regnskapsrapporter Rapporter fra kundestøtte Reiseregninger og telefonutgiftsrapporter Måling av utdata Lydkonferanser – fakturering og bruk Reiseregninger og telefonutgifter Kundestøttesamtaler Ved å sammenligne rapporter før og etter Office 365 kan du se hvor mye du sparer. Bruk av tredjeparts telefonkonferanser etter utrullingen bør vise 10 % mindre bruk per måned. Økt produktivitet Økt bruk har sammenheng med raskere kommunikasjon og raskere beslutninger, samt kortere tid for fullføring av oppgaver. Tiden det tar å fullføre prosjekter Tiden det tar å fullføre kundebestillinger, bør reduseres med 15 % i løpet av 6 måneder. Forbedret samarbeid Bedre kommunikasjon mellom team og avdelinger. Tid spart Team som jobber fra flere avdelinger, rapporterer følelsen av bedre kommunikasjon med andre teammedlemmer innen tre måneder etter utrullingen av Lync. Bedre tilfredshet blant ansatte Fleksible arbeidsalternativer gir økt tilfredshet blant de ansatte gjennom økt engasjement, mindre stress og bedre balanse mellom arbeid og fritid. Tilfredsheten blant de ansatte øker med 15 % i løpet av seks måneder. Her er eksempler på mål og målinger for suksessvilkår. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

8 Rammeverk for målinger
7/1/2019 Rammeverk for målinger Scenarier Fordelsområder Fleksibilitet Kvalitet på service Basert på scenariet er det viktig å identifisere en opprinnelig plan for bruk av scenariet. Ved å identifisere mål for å legge til rette for innføring kan du identifisere mål for forbedring (god, bedre, best) og måle i henhold til dette. Når du går fra god til bedre, kan nye planer settes i gang for å bidra til å fremme innføringen i dette området og oppnå fremgang når det gjelder modenhet. Funksjonalitetsområdene omfatter teknologi som er en del av scenariet. Hvert scenario består av flere typer teknologi når du fokuserer på scenariobaserte aktiviteter, så det kan være viktig å identifisere disse for å finne ut hvilke målinger du skal fokusere på. Fordelsområder kvantifiseres deretter basert på målingene eller målene du har. Disse kan sidestilles med et spesifikt fordelsområde og måles over tid for å øke verdien for organisasjonen. Økonomisk Geografisk regionkode Funksjonalitetsområder E-post (Exchange) Kommunikasjon i sanntid (Lync) Samarbeid (SharePoint) Sosialt nettverk i bedriften (Yammer) Måling av modenhet Nåværende metoder God Bedre Best © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

9 Eksempel på KPI-instrumentbord for å støtte funksjoner
Disse diagrammene representerer noen av rapportene som er tilgjengelig i administrasjonsportalen for Office 365 på nettet, som kan knyttes til de nødvendige målingene for å representere forbruks- eller innføringsforbedringer. Instrumentbord for aktivitet Exchange Skype SharePoint og OneDrive for Business Yammer I administrasjonsportalen for Office 365 finner du noen KPI-er som indikerer engasjement.

10 Vurdere brukertilfredshet gjennom undersøkelser
7/1/2019 Vurdere brukertilfredshet gjennom undersøkelser Du oppfordres til å gjennomføre undersøkelser om tilfredshet til enhver tid under utrullingen for å samle inn data om brukernes kunnskap om de nye Office 365-arbeidsflytene og hva de mener om dem. Resultatene hjelper deg med å finne ut hvor vellykket utrullingen har vært, og du kan bruke disse tilbakemeldingene til å bestemme gjennomførbare trinn videre. Her er noen forslag for undersøkelser for sluttbrukere under utrullingen: Myk lansering eller pilot Full utrulling Send ut en enkel spørreundersøkelsene rett før støttespillerne som deltar i den første lanseringen, får sine aktiverte kontoer og enheter. Formålet med dette er å samle inn data om deres kunnskap om Office 365. Send ut en spørreundersøkelse når du er halvveis gjennom første lanseringstrinn for å samle data om støttespillernes erfaringer med Office 365, og bruk resultatene til å foreta justeringer før den generelle lanseringen. Bruk en siste spørreundersøkelse like etter den myke lanseringen for støttespillere for å avgjøre om du må gjøre flere endringer i det generelle opplærings- og bevissthetsmaterialet. Send ut en enkel spørreundersøkelsene like før brukerne får sine aktiverte kontoer og enheter. Formålet med dette er å samle inn data om deres kunnskap om Office 365. Send ut en spørreundersøkelse når du er halvveis gjennom lanseringen, for å samle data om brukernes erfaringer med Office 365, og bruk resultatene til å foreta nødvendige justeringer. Etter utrullingen for hele organisasjonen bør du sende ut en siste spørreundersøkelse for å få oversikt over brukertilfredsheten med utrullingsprosessen. Du kan sende ut denne undersøkelsen 90 dager etter lanseringen, og deretter kvartalsvis, for å måle brukerinnføringen fra et tilfredshets- og produktivitetsstandpunkt. Bruk undersøkelser til å vurdere brukertilfredshet. Data driver beslutninger. Du kan ta med deg tilbakemeldinger og bruke dem i de neste innføringstrinnene. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

11 Ta vare på kvalitative suksesser
7/1/2019 Ta vare på kvalitative suksesser En ansatt på nattskiftet flagger et ikke-rutinemessig problem Charleston Dallas Andre historier over hele landet bekrefter problemet Salt Lake City Suksesshistorier kan ofte være like nyttige som kvantitative mål når du skal demonstrere suksess med Office 365. Gjennom utrullingen kan du få medlemmer i prosjektteamet og støttespillere til å finne eksempler som demonstrerer samarbeid og lagånd på tvers av funksjoner. Dette kan de gjøre ved ganske enkelt å spørre sluttbrukerne om den personlige merverdien de har oppnådd, og hvordan Office 365 hjelper dem med å nå målene. Ved hjelp av Yammer kan du enkelt tagge samtaler med et emne (for eksempel #O365win) for å følge fremdriften. Når du analyserer utrullingen, kan du søke etter emnet for å vise samtalene som demonstrerer forretningsverdi. Phoenix En leder bekrefter problemet Chicago Suksesshistorier kan være like nyttige som kvantitative mål når du skal demonstrere suksess med Office 365. Send ut en spørreundersøkelse til sluttbrukere om merverdien de har oppnådd, og om hvordan Office 365 hjelper dem med å nå målene. Problemet er løst © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

12 Dele historier Det å ta vare på og dele historier
7/1/2019 Dele historier Det å ta vare på og dele historier om suksesser med Office 365 er en av de beste måtene å demonstrere forretningsverdi på. Når du deler en historie om erfaringene dine med Office 365, bør du ta med disse detaljene: Tid. Historien bør begynne med en tidsmarkør, slik at publikum vet når den fant sted. Personer. Historien bør inneholde navn, slik at publikum vet hvem som var involvert. Aktiviteter. Historien bør gjenfortelle aktiviteten som fant sted. Visuelt. Publikum bør kunne forestille seg hva som skjedde. Det er enkelt å dele historier om forretningsverdi internt via en Office 365-gruppe for suksesshistorier på Yammer-nettverket. Du kan også dele suksesshistorier eksternt med det større Office 365-fellesskapet via Office 365-nettverket og bruke dem til å oppnå mer relevant opplæring om egenskaper og funksjoner. Instruktører bør også bruke disse suksesshistoriene til å oppnå relevante opplæringsøkter om egenskaper og funksjoner for sluttbrukere. Vi anbefaler at du tar vare på og deler suksesshistorier. Det er enkelt å dele historier. De skaper entusiasme og hjelper andre med å se hva som er mulig. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

13 7/1/2019 Gjenta prosessen Innføringsprosessen slutter ikke etter lanseringsdagen og heller ikke etter at du har målt innvirkningen av lanseringen. Tilrettelegging for innføring pågår kontinuerlig, og du må hele tiden være på utkikk etter nye måter som Office 365 kan øke forretningsverdien for organisasjonen på, for å holde tritt med de nye behovene til sluttbrukerne. Bruk innsikten fra evalueringsprosessen til å sette i gang med flere opplæringsøkter for å lære brukerne opp i beste fremgangsmåter og Office 365-løsninger med høy påvirkningsgrad. Organiser flere økter for utvikling av forretningsscenarier og løsninger med flere avdelinger i organisasjonen. Etterpå kan du kjøre opplæringer i avdelingene der du forklarer hvordan Office 365 kan bidra til å oppnå suksess for hver bestemte bransje. Tilrettelegging for innføring pågår kontinuerlig. Se etter nye måter du kan bruke Office 365 på, til å øke forretningsverdien for organisasjonen, slik at du kan holde tritt med de nye behovene til organisasjonen og med de skiftende behovene til brukerne. Du bør avholde engasjerende arrangementer regelmessig, for eksempel åpne møter i en stor sal eller lunsjkurs, for å fremme engasjementet i nettverket. Gå tilbake til "Start en bevisstgjøringskampanje" for å få hjelp til å finne ideer til arrangementer. Sørg for å oppfordre brukerne og støttespillerne til å utvikle ideer til hvordan Office 365 kan forbedre forretningspraksiser, og dele disse med andre via en Yammer-gruppe. Bruk disse ideene til å generere nye løsninger og til å sette i gang nye opplæringer. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

14 Hvordan kan du legge til rette for innføring av Office 365?
7/1/2019 Hvordan kan du legge til rette for innføring av Office 365? En løsning i flere faser for å legge til rette for endringsadministrasjon og behandling av tjenesteoppdateringer. Mål resultater, tilpass og gjenta prosessen. Definer en visjon, og skisser forretnings-scenarier Prioriter løsninger og utarbeid en innføringsplan Avsett ressurser, og gjennomfør i henhold til innføringsplan Mål, del resultater og gjenta prosessen Iverksettelses- fase Kjøre- tilstand En viktig del av Office 365-utrullingen er å få brukerne med på laget og hjelpe dem med å forstå fordelene ved å arbeide på en ny måte. Fremgangsmåten vår på fire trinn hjelper deg med innføringen av Office 365. Utrulling Søkelys på scenario (f.eks.: OneDrive for Business) Søkelys på scenario Desember Januar Februar Mars April Mai Juni Juli Lanseringsdag Buzz-dag Buzz-dag Buzz-dag Buzz-dag Buzz-dag Buzz-dag fasttrack.office.com/drive-adoption © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

15 Microsoft FastTrack Scenarier Metoder Ressurser fasttrack.office.com 
7/1/2019 Microsoft FastTrack Scenarier inspirerer folk til å arbeide på nye måter med Office 365, sammen med relaterte kommunikasjonssett for å støtte innføringen. Scenarier Finn ut hvordan du får best mulig utbytte av Office 365, får teamet raskt i gang og legger til rette for innføring. fasttrack.office.com  En fremgangsmåte med fire trinn for å legge til rette for innføring, som støttes av nedlastbare maler og gode fremgangsmåter. Metoder Velkommen til Microsoft FastTrack! Vi hjelper deg gjerne. Bla gjennom scenariene, innføringsmetodene og ressursene her for å lære hvordan du utnytter Office 365 best mulig og får staben med på laget. Scenarier vil hjelpe deg å finne måter å bruke alle funksjonene i Office 365 på. En viktig del av Office 365-utrullingen er å få brukerne med på laget og hjelpe dem med å forstå fordelene ved å arbeide på en ny måte. Derfor har vi utarbeidet en firetrinns oppskrift som hjelper deg med innføringen av Office 365. Kontakt kollegene dine eller finn eksperter, der du kan lære mer via fellesskap. Vi har utviklet mange nyttige ressurser for å hjelpe deg i gang. Nyttige ressurser der du kan lese kundehistorier og finne spesialtilbud, noe som gjør det enklere å komme i gang. Ressurser © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.

16 7/1/2019 © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN. © 2016 Microsoft Corporation. Med enerett. Microsoft, Windows og andre produktnavn er eller kan være registrerte varemerker og/eller varemerker i USA og/eller andre land. Informasjonen her er utelukkende til informasjon og representerer det aktuelle synspunktet til Microsoft Corporation per datoen for denne presentasjonen. Siden Microsoft må reagere på skiftende markedssituasjoner, skal dette ikke tolkes som en forpliktelse for Microsofts del, og Microsoft kan ikke garantere for nøyaktigheten når det gjelder informasjon som er oppgitt etter datoen for denne presentasjonen. MICROSOFT GIR INGEN GARANTIER, VERKEN DIREKTE, INDIREKTE ELLER LOVFESTEDE, NÅR DET GJELDER INFORMASJONEN I DENNE PRESENTASJONEN.


Laste ned ppt "4. Mål, del resultater og gjenta prosessen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google