Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Silja M. Sverreson, Prosjektleder

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Silja M. Sverreson, Prosjektleder"— Utskrift av presentasjonen:

1 Silja M. Sverreson, Prosjektleder
USN Industriakademi Silja M. Sverreson, Prosjektleder

2 Industriakademiet – Visjon, Formål og Verdier film
Vi er et ledende industrinært masterprogramkonsept som er attraktivt for studenter og bedrifter er en tverrindustriell og aktiv læringsarena i tett integrasjon med bedrifter befester USNs nasjonale rolle i å ta frem nye arbeidsrettede utdanningsprogrammer og forskning Vi vil utdanne relevante og dyktige kandidater til næring og industri la industri- og næringspartnere forme innholdet i fagplaner sammen med fagpersonell i USN ta med virkelige case fra den enkelte student og bedrift inn i klasserommet for å sikre relevans Vi fremmer studentenes, industriens og næringens behov bygger på en høy grad av interaksjon med bedrifter samarbeider med krevende industri og næring for å jobbe frem gode og unike resultater besitter erfaring og formell kompetanse fra både industri, næring og akademia

3 Some historical facts – Industry master in Systems Engineering
2006 – 2009 Stevens Institute of Technology, New Jersey, USA, accredited institution 2009 University of Southeast Norway accredited institution 2012 New Masters: 2-year program SE with Embedded Systems 2-year program SE with Industrial Economy 2017 USN – Partnership – Industry Academy

4 Industripartnere i Industriakademiet

5 USN-SE & Industry in Close Cooperation
Industrial Advisory Board (IAB) – All CEOs or empowered senior managers (1 meeting/yr attended by 6-8 elected industry partners) Advice on the strategic development of NISE Aligns on the overall technical and financial frameworks Defines the framework for HR and Reference Groups Good and systematic dialog between the industry and academia Reference Group – Senior technical executives (3 meetings/year – attended by all industry partners) Gives input on the technical direction of our overall curriculum Direct participation in establishing new courses Provides teaching resources HR-forum – Human Resource executives ( 3 meetings/year- attended by all industry partners) Manages the students’ working conditions Instrumental in hiring process of Industry Master candidates through speed interviews

6 Industry Master Program – Our priorities
Extensive industry background Industry professors International professors R&D experience on Ph.D. level Involving teaching with actual industry cases Student recruitment Professional leadership R&D program applications Industry integration and relations Seminar based teaching High-Tech Product/System development Demanding industries Global industry clusters and R&D firms Incresing R&D funding These are our prorities All sides in this triangel are important for the program We are deal with a demanding industry (which is good for us) We work hard on the students recruitment and we have a professional leadership, and high degree of interaction with industry. Most of our professors have years experience from the industry. We involve teaching with actual industry cases

7 Forretningskonseptet i Industriakademiet
Oppdage de industrielle behovene, måten å arbeide på, og forstå konsekvensen av den pedagogiske modellen Vi må justere utdanningsmodellen, det akademiske programmet, i tråd med jobben studentene utfører i industrien Ha et «levende» forhold med industrien hvor forskjellene mellom kulturene kan diskuteres og bygges sammen (Referansegruppen) Utarbeide og utvikle studieplanen i hvert studieprogram sammen med partnerbedriftene Ha tilstrekkelig med Industripartnere som forplikter seg til å ta inn student(er) hvert år Effektiv studentrekruttering, bygge gode relasjoner med studentene Faglige ansatte med industri-forståelse og lang erfaring Verdiskapning Du må like endringer Kvalitet – hva er god kvalitet? Hvordan kan vi gjøre kvalitet håndgripelig?

8 Consequences for Industry Master Program
Experience based learning (this is the core of an industry master!) Cases from teachers and students (Inter)active learning for higher level learning (in Bloom’s (revised) taxonomy) One week intense course (semester model doesn’t fit industry), or be creative, f.i. Blended learning, flipped classroom For depth courses: make exercising asynchronous So look for a way that students can fit in a working environment and are flexible in planning school work. Continuous effort to keep the living cooperation with industry Program coordinator operates closely with Industry Contact

9 Reflekterende praksis – Vårt DNA

10 Collaboration between working life and academia, both at institutional and study program level, facilitates higher quality and more relevance in education. The Industry Master program at the University of South-East Norway is an excellent example of this. It is especially the integration of learning on campus and learning through work that characterizes these types of programs. NHO welcomes more such offers! Are Turmo Kompetansedirektør NHO

11 Formelt Industri-Student-Akademia samspill
Vilkår for Industrimaster studenter Arbeidsavtale med 50% arbeidsbelastning Tre-års midlertid ansettelse Betalt arbeid Lik startlønn for studentene i alle bedriftene Jobbe som ordinær ansatt Tre-partsavtale mellom student-bedrift-skole Samlingsbasert undervisning Forpliktelser for en partnerbedrift Avtale med USN om å ha minimum en student starte i bedriften hvert år. For mindre bedrifter holder det med en student inn i programmet hvert 3. år. Opptakskrav til studentene 1. Bachelorgrad i en relevant disiplin til studieprogrammet 2. Bli valgt av en bedrift etter å ha blitt intervjuet (alternativt bringe inn en ny bedrift i programmet selv). USN arrangerer to intervjudager for alle partnerbedriftene i april «Speed Interview»

12 There are different models under the Industrimaster umbrella.
Each progamme speisfies one of the listed models below. Industry Master 1 Study with paid employment Work placement minimum 50% Experience based learning and Reflective Practice All students in class are working in the industry Industry Master 2 Experience based learning Students working in industry attend classes with students from ordinary study programs

13 2006 2009 2017 2018 2019 20202021 2022 Universitet i Sørøst-Norge
Systems Engineering 2006 2009 Stevens Inst. of Technology Universitet i Sørøst-Norge 2017 Industriakademiet - Endringsprosjekt Embedded Systems/Computer Science 2018 Maritim Ledelse Mikro- og Nanosystemer Industriell IT og Automatisering 2019 Innovation & Technology Management Revisjon Bygg og Smart Infrastruktur 2022 Optometri Management Information Systems Samfunnsanaslyse

14


Laste ned ppt "Silja M. Sverreson, Prosjektleder"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google