Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
E39 Kristiansand-Trondheim
Ferjefri E39 E39 Kristiansand-Trondheim 4 ferjesamband i Møre og Romsdal
2
E39 Bergsøysundbrua Verdens første flytebru – uten sideforankring Bru-og offshore-teknologi 1992
Horisontalplanet : - bue med lengde 845m - radius 1300m Vertikalplanet : -kontinuerlig fagverk med fleksibelt opplegg på 7 flytende pongtonger
3
E39 Bergsøysundbrua Pongtonger: Norwegian Contractors-Hinnavågen Stål : Aker Verdal
4
E39 Sulafjorden 3 Alternative brutraseer - Ytre trase L= 3300m - Midte trase L= 4200m - Indre trase L= 5300m
5
- Skipstrafikk - Plassering i leden (hastighet, retning)
E39 Sulafjorden - Skipstrafikk - Plassering i leden (hastighet, retning) Skip større enn 150 m i lengde i området i perioden fra januar 2014 til og med januar Høy skipstrafikk - Dimensjonerende skip->
6
Et spenns hengebru - konseptskisse
E39 Sulafjorden Et spenns hengebru - konseptskisse Stålkasser – 2 stk. spisskasser Et spenn l=3300m
7
E39 Sulafjorden 2 Spenns hengebru med fast fundament midtfjords (Gravity based structures – water depth 450m) Lengde = 2 x 2100m Content slide Content slide
8
E39 Sulafjorden Flytebru med 2 faste fundamenter midtfjords (Gravity based structures – water depth 450m) Lengde bru = 5300m Content slide Content slide
9
E39 Sulafjorden Det pågår utredninger av 3 mulige korridorer over Sulafjorden. Bredde fjord: K1= 3300m K2= 4200m K3= 5300m Dybde fjord: Opptil 450m Stor skipstrafikk av store cruise-skip Analyser viser høye vindstyrker og stor bølgebelastning Mulige tekniske løsninger: - Korridor 1: Hengebru i et spenn 3300m - Korridor 2: Hengebru i to spenn fundamentert på betongfundamenter - Korridor 3: Flytebru
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.