Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

E39 Kristiansand-Trondheim

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "E39 Kristiansand-Trondheim"— Utskrift av presentasjonen:

1 E39 Kristiansand-Trondheim
Ferjefri E39 E39 Kristiansand-Trondheim 4 ferjesamband i Møre og Romsdal

2 E39 Bergsøysundbrua Verdens første flytebru – uten sideforankring Bru-og offshore-teknologi 1992
Horisontalplanet : - bue med lengde 845m - radius 1300m Vertikalplanet : -kontinuerlig fagverk med fleksibelt opplegg på 7 flytende pongtonger

3 E39 Bergsøysundbrua Pongtonger: Norwegian Contractors-Hinnavågen Stål : Aker Verdal

4 E39 Sulafjorden 3 Alternative brutraseer - Ytre trase L= 3300m - Midte trase L= 4200m - Indre trase L= 5300m

5 - Skipstrafikk - Plassering i leden (hastighet, retning)
E39 Sulafjorden - Skipstrafikk - Plassering i leden (hastighet, retning) Skip større enn 150 m i lengde i området i perioden fra januar 2014 til og med januar Høy skipstrafikk - Dimensjonerende skip->

6 Et spenns hengebru - konseptskisse
E39 Sulafjorden Et spenns hengebru - konseptskisse Stålkasser – 2 stk. spisskasser Et spenn l=3300m

7 E39 Sulafjorden 2 Spenns hengebru med fast fundament midtfjords (Gravity based structures – water depth 450m) Lengde = 2 x 2100m Content slide Content slide

8 E39 Sulafjorden Flytebru med 2 faste fundamenter midtfjords (Gravity based structures – water depth 450m) Lengde bru = 5300m Content slide Content slide

9 E39 Sulafjorden Det pågår utredninger av 3 mulige korridorer over Sulafjorden. Bredde fjord: K1= 3300m K2= 4200m K3= 5300m Dybde fjord: Opptil 450m Stor skipstrafikk av store cruise-skip Analyser viser høye vindstyrker og stor bølgebelastning Mulige tekniske løsninger: - Korridor 1: Hengebru i et spenn 3300m - Korridor 2: Hengebru i to spenn fundamentert på betongfundamenter - Korridor 3: Flytebru


Laste ned ppt "E39 Kristiansand-Trondheim"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google