Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Dokumentene i sammenhengen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Dokumentene i sammenhengen"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Dokumentene i sammenhengen
Nødvendig ambisjon Bilag 3 til Samarbeidsavtalen

3 En tjeneste defineres som:
Tjenestekatalog Tjenestekatalogen lister opp alle tjenestene som til enhver tid tilbys, samt gir en utførlig beskrivelse av den enkelte tjeneste. Hver tjeneste gis en innholdsmessig beskrivelse, samt hvem som bruker tjenesten og de som er ansvarlig for vedlikehold av tjenesten. En tjeneste defineres som: Én eller flere delleveranser som kreves for å fullbyrde en komplett, konsistent og robust leveranse vis a vis de definerte kundene.

4 ASF sine tjenester Systemtilgjengelighet Serviceledelse Driftsvarsling
Applikasjonsforvaltning Brukerstøtte Altinn Brukerservice (ABS) Teknisk brukerstøtte Forvaltning av skjemautviklingsverktøy Systemtestmiljøet (skjematest) Migrering av skjema til produksjon Brukskvalitet (Brukerråd, Fokusgrupper, Brukerundersøkelser, Koordinering av brukerstøttefunksjoner) Kurs og opplæring Samfunnsinformasjon Markedsføring Konsept ”Nye etater” Nye versjoner Tilleggsservice (Rådgivning i skjemautvikling, Skjemarevisjon, Spesialopplæring, Beredskap Brukerservice)

5 Tjenesteavtale Tjenesteavtalen er en avtale mellom ASF og SKD som beskriver hvilken service som ytes og til hvilken kvalitet, samt eventuelt hvilken godtgjørelse som skal betales for ytelsene. Tjenesteavtalen skal fungere som et styringsverktøy, som dokumenterer felles forventninger og forståelse mellom tjenesteyter og tjenestemottaker omkring hvilken tjeneste som ytes og til hvilken kvalitet (tjenestenivå)

6 Tjenestene

7 Beskrivelse av leveransen
Beskrivelse av tjenesten (forretningstermer) Service forventningsnivå Leveransesikkerhet (Hvis det fines usikkerhet i deler av leveransen – som for eksempel avhengighet til personer eller 3.partsløeverandører, så må dette skrives her) Servicemålene Service tilgjengelighet Support utenom servicevindu Kompenasjonspolitikk (bonus, sanksjon, kompenasjons – kan være ren rapportering til kunde) Service beredskap (Definisjon av når beredskapsprosedyrer iverksettes for å sikre fortsatt tilgjengelighet av service) Tekniske forhold


Laste ned ppt "Dokumentene i sammenhengen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google