Laste ned presentasjonen
1
Eksamen i engelsk
2
Faglærernes ansvar Eksamensveiledning – årets utgave.
Vurderingsmatrisen – sensorenes viktigste arbeidsredskap Fagkunnskap i fokus – gjenspeiles i tema for eksamen 2016: Around the World: Exploring some English-speaking Countries De ulike oppgavene tester ulike kompetansemål
3
Faglige utfordringer Oppgavene tester også elevenes lesekompetanse, mange makter ikke å svare på det oppgaven etterspør. Besvarelsene ligger for tett opptil originaltekstene – avskrift. Etterprøvbare kildehenvisninger, korrekt sitering. For korte langsvarstekster, uten tilstrekkelig dybde, variasjon, og ikke minst refleksjon. Digital kompetanse er i utvikling, men fortsatt noe det fokuseres lite på? Legger skolene til rette for dette i praksis?
4
Praktisk gjennomføring av eksamen – ledelsens ansvar.
Samtlige skoler hadde den samme «forsiden» på eksamen som tidligere, med informasjon om skole med mer. I tillegg har veldig mange besvarelser skolens navn i toppteksten. Skolene må ha gode rutiner for å sikre at ny info fra udir når hele kollegiet.
5
Sensurering er videreutdanning!
Skolene må legge til rette for at kompetente lærere kan delta som sensorer. Sensorskolering på våren, mellommøte underveis i vurderingsperioden (eventuelt eksamenskurs på høsten) Mellommøte spesielt viktig i Østfold. Erfaringsdeling, bekreftelse på og justering av egen vurderingspraksis, «mengdetrening,» og mulighet for at viktig informasjon når flest mulig.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.