Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kunderelasjoner v/Olav Slaatsveen Norges Lastebileier-Forbund Skal se på hvordan vi som kunde/bruker opplever trafikksystemet i Norge.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kunderelasjoner v/Olav Slaatsveen Norges Lastebileier-Forbund Skal se på hvordan vi som kunde/bruker opplever trafikksystemet i Norge."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kunderelasjoner v/Olav Slaatsveen Norges Lastebileier-Forbund Skal se på hvordan vi som kunde/bruker opplever trafikksystemet i Norge

2 Økonomi De økonomiske planrammene til Samferdselssektoren er altfor små. Behov for nøytrale vurderinger ut fra kost-/nytte betraktninger

3 Godstransport med lastebil glemmes Ingen godstransportkoordinator i Vegdirektoratet Ingen sjekkliste mot lastebilens behov Planarbeidet

4 Resultat - flaskehalser Smale veier Rundkjøringer Underganger/tunneler Akseltrykk bruer Raste- / hvileplasser Kjettingplasser Stigning tunneler

5 Varemottak - adkomst Gågate Levering / parkering By

6

7 Helt uenig 12 3 45 Helt enig 6 1 Vegene blir brøytet raskt nok når det snør 5 55 18 157 0 2 Vegene blir brøytet godt nok 7 56 23 68 0 3 Strøing eller salting gjør at veggrepet er godt nok 5 46 22 168 2 4 Det er sjelden løs snø eller slaps på vegbanen 7 45 34 93 1 5 Skiltene er som regel godt synlige – dvs. ikke dekket av snø 4 11 32 13 20 6 Hovedvegene i mitt fylke er sjelden stengt på grunn av ras 7 6 13 1 19 54 7 Raste- og hvileplassene er alltid brøytet og holdes åpne i vintersesongen 43 10 25 11 10 2 Resultater av NLFs undersøkelse av kjøreforhold (og drift og vedlikehold) vinteren 2004/05 NLF har innhentet opplysninger om medlemmenes vurdering av kjøreforhold og vegvedlikehold denne vinteren, slik vi også gjorde i fjor. Resultatene, som presenteres nedenfor, er sammenstilt for 13 fylker og oversendt til Statens vegvesen Vegdirektoratet. Konklusjonen er at vinterens drift og vedlikehold av hovedvegnettet avgjort ikke oppfattes som godt nok blant medlemmene. Hensikten har vært å bidra til at Vegvesenet kan rette innsatsen mot de områdene hvor det er størst behov for forbedringer. Vi gjør oppmerksom på at undersøkelsen gjelder hovedveger og gjennomfartsveger (dvs. riks- og fylkesveger), med andre ord ikke mindre gater og veger, for eksempel i boligområder. I undersøkelsen ba vi om en vurdering av påstandene under på en skala fra 1 til 6, hvor 1 er helt uenig og 6 er helt enig. Prosentvis fordeling av svarene, der sum vannrett per spørsmål blir 100 prosent. Hvor enig eller uenig er du i følgende påstander knyttet til hovedveger og gjennomfartsveger (dvs. riks- og fylkesveger) i fylket der du bor?


Laste ned ppt "Kunderelasjoner v/Olav Slaatsveen Norges Lastebileier-Forbund Skal se på hvordan vi som kunde/bruker opplever trafikksystemet i Norge."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google