Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBjarne Holmen Endret for 7 år siden
1
Idun glutenfritt 2014
2
Målsetting 2014 – NSV 7 mill NSV 20133,2 MNOK NSV 20147,2 MNOK + 4 MNOK PS! Videre tall mangler ca. 0,5 mnok pga trøbbel med QliqView Glutenfrie ingredienser står for hele økningen Glutenfri pizzamiks til Orkla Foods Norge 2,5 MNOK Bakeoff samme nivå som 2013
3
Salgsutvikling ingredienser 2014 3,5 MNOK økning (Herav nyheter ca. 2 MNOK) 16 glutenfrie mikser ( 5 lansert siste R12 mnd) Alle «brands» har økning Fin dreining over til Credin (Idun)
4
Salgsutvikling My Bakery 2014 Totalt 9 produkter i sortimentet (ingen kaker); herav 1 nyhet siste R12 Ingen vekst i år, veksten kommer i 2015 – hvis MyB får aksept hos kunde(r) på nye produkter fra Gallaghers
5
Full trøkk ingredienser! Orkla Foods –Glutenfri pizzamiks øker Brisk –Er i dialog. Madla –Plan lansering nytt sortiment 2015 Baker Hansen –Startet opp med eget AS i september 2014 –Vi leverer mikser (standard resepter noe tilpasset for egenart) Bakers –Testet 2 ferske brød i noen butikker. Stor etterspørsel…. –Plan lansering bredt (ferskt+fryst) snarest. Potensial 50-100 tonn på årsbasis. (Ireks) Gjestdalsveien –Starter opp 2014/2015. Bra potensial Phønix og Creations –I god dialog
6
Januar 2015 Ingredienser o Fin start på året - forventer vekst også i 2015Mål 2015; 8-10 MNOK My Bakery o Treg start - forventer vekstMål 2015; 3 MNOK o Lansering GF Knekkebrød januar 2015
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.