HTML – 3. økt HiO IT20 Onsdag 11.11.04.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Advertisements

Bokanmeldelser..
Magasinet Plot Sommerkonferansen 2012 Knut Gjerseth Olsen, redaktør.
Presentasjon på lynkursdagene 2012
seniorrådgiver Jin Marte Øvreeide
TELEMARK FYLKESKOMMUNE ForsidenForsiden Registrer en sak Alle saker Kontakt Hjelp Logg innRegistrer en sakAlle sakerKontaktHjelpLogg inn Hvordan vil du.
KOSTRA KOmmune STat RApportering
Rammer/Frames HTML II IT og læring IT20 4. november 2004.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
FYR Ny GIV
Skjemaoppsett etter COREP Arlina Kornienko Informasjonsmøte COREP 16. – 24. april 2008.
Hvordan støtte og vurdere studentenes utvikling av digital kompetanse i praksisperioden? Simon Michelet ALU, LUI, HiO Onsdag
Overordnet om HTML- undervisningen IT20 oktober 2004.
SKOLEÅRET Vurdering For Læring
JAVASCRIPT I NETTLESEREN. Objekter i nettleseren Objekter som er innebygd i språket Egendefinerte objekter Nettleser objekter HTML objekter.
Formidling av informasjon til helsepersonell Preben Aavitsland Avdeling for infeksjonsovervåking Divisjon for smittevern ( )
Heksenes hevn (273 sider) Voktorens forbanelse (352 sider)
Forelesing Tabeller Hvordan opprette Tekst til tabell Justere Sortere dessverre ikke Overskrift Tabellverktøy.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
1 Arrayer og form(ularer) (Kapittel 4). 2 Mål  Forstå assosiative og superglobale arrays  Kunne behandle webformularer (forms)  Kjenne forskjellen.
Webprogrammering Skjema i HTML og PHP.
Fra pedagogisk programvare til læringsmiljøsystemer Vibeke Bjarnø, IT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo IKT.
Skjema/Forms HTML II IT og læring 2/20 november 2001.
Hyperlenker HTML IT20 oktobrt Egen serverFremmed server Intern kobling Lokal kobling Ekstern kobling.
HTML – 2. økt HiO IT20 Torsdag Plan Repetisjon/spørsmål fra Grafikk – farger – bildekart Tabeller Rammer Oppgaver.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Fredag 28. november 2003 Kategorisering av læringsobjekter for UH- sektoren eStandard.no / NTNU.
SUV Selvstendiggjøring unge voksne Vårkonferansen Trond Strøm Kari Solberg Turid Jensen Turid Jensen.
Ny læreplan, nye utfordringer
Anbefalingssystemer og Ontologier
Juridisk nettviser Dokumentasjon av konvertering.
Status USIT 3.0 Allmøte 27. november Arbeid med USIT 3.0 Om funksjons- og bemanningsplan –Lagt fram for universitetsdirektøren Organisering av USIT.
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
DRI1002-V04 Fforelesning uke 17,19 Arild Jansen, AFIN DRI IKT og informasjonssøking Forelesning uke 17 og 18 Hovedpunktene i forelesningen Litt om.
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Intranettsider for ”Data Management Service Team” Oddny Klungtveit Anne-Solfrid Walløe.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Kirsten Ribu Samfunnsinformatikk Mer om tilgjengelighet Kirsten Ribu HiO.
Upload av bildefiler Utdrag fra ImageIn Ved Kirsten Klæbo Tirsdag 25/11-03.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Automatisk vs manuell sjekk Torbjørn Helland
HUMIT1731 Hypermedier Introduksjon til XSL Transformation (XSLT)
Filmanalyse.
Til foreldre/foresatte for jenter/gutter i alderen 6-12 år Gresvik IF arrangerer for første gang fotballskole for barn i alderen 6-12 år. Gresvik IF ser.
Adaptasjon Fra bok til film.
Veiviserne Sonja, Therese, Bernt, Ole-Fredrik og Sigurd.
Are Raklev Teoretisk fysikk, rom FØ456, Forelesning 26.
Prosjekt STIEN Lavterskeltilbud, kartlegging og tilrettelegging for minoritetsspråklige.
Fossums nye web nå går vi online Opplæring 17 og 18.nov Tel Opplæringspresentasjon v/Carina nov10.
Norsk Nakke- og Ryggregister (NNRR) Et nasjonalt register for tverrfaglige nakke- og ryggpoliklinikker Høstmøtet i Bergen Audny Anke Overlege.
Forelesning 3 Are Raklev.
Kommunikasjon og rekruttering
Forskningsprosjekt, tittel
HMS-internrevisjon UiO AMU nov HMS-koordinator ved UiO
Tittel på opplæringspresentasjon
Agenda Om prosjektmedlem Prosjektet oppdragsgiver Bakgrunn oppdraget
Anvendt Statistik af Kenneth Hansen
Kurs og kompetansesenter Fylkesbibliotek i Norge: Kurs og kompetansesenter Aktiviterer fundert i nasjonal biblioteklov og regional kulturplan Viktig.
PDSA-sirkel/småskalatest
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Grundlæggende Statistik af Kenneth Hansen
Anvendt Statistik af Kenneth Hansen
Бейшева Ментай Идрисовна
grunnleggende virkemiddel I
Utskrift av presentasjonen:

HTML – 3. økt HiO IT20 Onsdag 11.11.04

Plan Repetisjon/spørsmål fra 4.11 Skjemaer – (forms) Oppgaver Oppsummering

Skjemaer (i) Grunnlag for interaktivitet på nettet Brukeren kan utveksle data med andre brukere

Skjemaer (ii) Tag-struktur: Hovedtag Input-bokser <FORM>…</FORM> <INPUT TYPE= Text Textarea Checkbox Radio Option Submit Reset

Skjemaer (iii) <FORM> Et navn Method – sending (POST) eller mottak (GET) av data ACTION sende data via e-post eller aktivere hjemmeside <FORM Name=”skjema” METHOD=POST ACTION= ”mailto:fao@acm.org” onSubmit=window.alert (’Skjemaet sendes pr e-post’)>

Skjemaer (iv) Eksempler: <INPUT TYPE=”text” NAME=”tittel” SIZE=50> <TEXTAREA NAME=”beskrivelse” ROWS=”5”></TEXTAREA> <INPUT NAME=”barn” TYPE=”checkbox”>Barn

Skjemaer (v) <INPUT NAME =”nasjon” TYPE=”radio” VALUE=”norsk”>Norsk Radioknapper: Kun en verdi gjelder Alle knapper må ha samme navn

Skjemaer (vi) ”Kombobox” – flere valgmuligheter <SELECT NAME=”sjanger” SIZE=”0”> <OPTION>Krim <OPTION>Fantasy <OPTION>Science Fiction <OPTION>Grøsser </SELECT>

Skjemaer (vii) INPUT NAME=”submit” TYPE=”submit” VALUE=”Send skjema”> INPUT NAME=”reset” TYPE=”reset” VALUE=”Nullstill skjema”>

Skjemaer (viii) <!Dokumenteksempler for skjemaer> <html> <head> <title> Eksempel på skjema</title> </head> <body> <h1>Her kommer et eksempel på registreringsskjema</h1> <h2>HTML-registrering</h2> <p> <FORM METHOD=POST ACTION="mailto:fao@acm.org" enctype="text/plain" onSubmit="window.alert ('Skjemaet sendes pr e-post, selv om det tilsynelatende ikke skjer noe sm helst')"> Tittel: <br> <INPUT TYPE="text" NAME="tittel" SIZE=50><p> Beskrivelse:<BR> <TEXTAREA NAME="beskrivelse" ROWS="5" SIZE="50"></TEXTAREA><p> Målgruppe: <INPUT NAME="barn" TYPE="checkbox">    Barn <INPUT NAME="unge" TYPE="checkbox">Unge <INPUT NAME="voksne" TYPE="checkbox"> Voksne<p> Nasjonalitet: <INPUT NAME="nasjonalitet" TYPE="radio" VALUE="norsk"> Norsk <INPUT NAME="nasjonalitet" TYPE="radio" VALUE="nordisk"> Nordisk <INPUT NAME="nasjonalitet" TYPE="radio" VALUE="amerikansk"> Amerikansk <INPUT NAME="nasjonalitet" TYPE="radio" VALUE="annet"> Annet<p> Sjanger: <SELECT NAME="sjanger" SIZE="0"> <OPTION>Krim <OPTION>Fantasy <OPTION>Science Fiction <OPTION>Grøsser </SELECT><p> <INPUT NAME="submit" TYPE="submit" VALUE="Send skjema"> <INPUT NAME="reset" TYPE="reset" VALUE="Nullstill skjema"> </FORM> </body> </html>

Oppgave Lag minst to skjemaer basert på mønstret og detaljene over Test skjemaene mot egen postkasse