Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Magmatiske bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Advertisements

SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Kompetansemål i akvakultur
Forurensning og miljø Av: Lena, Iselin og Karoline Vi trenger naturen. Uten trær,planter og dyr hadde vi ikke klart å leve på jorda. Derfor er det viktig.
8 Skumlesing.
Geofag Fra himmel til jord – fra jordens indre til ytterst i atmosfæren. Geofagene er studiene av planeten Jorden; atmosfæren, hydrosfæren inkludert hav,
for minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Geo-105 Petrologi Del 1: Magmatisk petrologi
Bente Søgaard Fagansvarlig utdannings- og kompetansepolitikk
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole Breimyra ungdomsskole
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole
Nefelin (Leucitt) (Sodalitt)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Sedimentære bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Geologisk tid Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Strukturgeologi og tektonikk Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Om jorden og geologisk tid: De første tre kapitlene Kan brukes fritt til undervisning.
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Norges geologi Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Gologiske prosesser i dag Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
Geologisk feltundervisning i Oslo-området
Resultatbasert omfordeling (RBO)
© Olympiatoppen1 Helhetlig og langsiktighet i utvikling av utøvere.
Nes Arena – sentralt på Østlandet
Samarbeid fagskole høgskole
KOSTRA KOmmune-STat-RApportering KOSTRA KOmmune-STat-RApportering Av Hege Kristin Fosser Pedersen 16. april 2005.
Kjell Erik Killi Olsen Kjell Erik Olsen ble født i Trondheim i 1952.
Undervisning i forskningsetikk Mandag 20.november 2006 Hilde W. Nagell sekretariatsleder i NESH.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Valg av matematikk og realfag
Samfunnsviterne - hvem er vi?
© Olav Torvund - SENTER FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Open Access – opphavsrett, forretningsmodeller, lisenser Professor.
Naturfag.
Kongsberg norsksenter
Informasjon om søknad til videregående opplæring Torsdag 13.september 2012 Nina Hågensen Venås rådgiver Mail: Informasjon.
Velkommen til Jury PRINT Elisabeth Vik etc.
Sedimenter og sedimentære bergarter -Introduksjon
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
TEMA MODERSMÅL , KONFERENS 2009
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Moderne samtidsromaner 1 – tendenser på og 1980-tallet
In collaboration with: MatRIC – hva er vi og hva gjør vi? Line Eielsen Malde, prosjektleder.
Vestlandet Fjorder og fosser!.
Hovedstyret VestlandetRogalandØstlandetTrøndelagVestfold Lokalavdeling Østlandet Avd. østlandet har som mål å øke det enkelte medlems innsikt, nettverk.
Overskrift her Tekst, figur, bilder etc.. Staten Har et overordnet ansvar Vedtar lover Gir informasjon Fører kontroll Har tilsynsoppgaver Driver bl.a.
1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse.
Buss- og Sporveisbetjeningens Forening 6-timers arbeidsdag i bytte mot 2- skifts ordning? 50% av befolkningen sier ja takk!
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
NLM har vært i Sentral-Asia siden Prosjekter innen evangelisering og bistand. Sentral-Asia er et område hvor evangelisering er forbudt og hvor kristne.
- En bærekraftig historie Erling Fossen, Oslo Metropolitan Area.
1 1 Personell Om tallene Publiseringen i mars baserer seg på færre datakilder enn publiseringen i juni (mangler LTO og PAI) –Noen områder blir.
Kilde-/litteraturliste
Van Hiele-modellen.
Hvordan bruke feltboka
Bergarter og mineraler Booking av Newtondag
Den moderne steinalder! Digital jakt på mineraler
Hvordan stein av ulike typer blir dannet
Organisering av tjenestene
Sundvolden, torsdag 7. desember 2017
Investeringsprognose
NTNUs deltakelse i Horisont og veien videre Prorektor for forskning Bjarne Foss Rektors møte med instituttlederne 21. november 2017.
1.
INTRODUKSJON EKSOGEN GEOLOGI
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Livsstil og god helse Tekst, figur, bilder etc..
Geo-2001 Mineralogi Forelesning 1
Tabeller og grafer B – Samarbeid
Fordypningsemnet i norsk, vg3 2017
Oversikt over IKT - prosjekter
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
Utskrift av presentasjonen:

Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Magmatiske bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet) og til personlig bruk. For komersiell bruk (kurs i oljeselskaper, videre publisering etc) kontakt forfatteren (haakon.fossen@geo.uib.no). Merk at rettighetene til noen av fotografiene tilhører andre fotografer, som navngitt i figurteksten i boken.

©Rolf Birger Pdersen

Kilde: USGS og NASA ©USGS ©NASA

©H. Fossen og R.B. Pedersen

Foto: Rolf Birger Pedersen ©Rolf B. Pedersen