Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Ruskonsulent Psykiatrisk senter Helgelandssykehuset Mosjøen
Andel reinnleggelser ved St. Olav per måned, Reinnleggelse definert som ø-hjelp innleggelse innen 30 dager etter forrige utskrivning Andel reinnleggelser.
Kommentar på dialogmøte - Overordnede perspektiver.
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Strategi 2012 – 2015 Oslo T-banedrift AS
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Hva kan bankene og ungdommen lære av forskningen? Ellen Katrine Nyhus Universitetet i Agder Finansnæringens dag 27.Mars, 2012: Ungdom og økonomi.
Basert på 50 kundepoeng Dere skaffer kunder som bruker våre tjenester. Sponsor Comunication Sum er månedlig utbetaling. Dere viser noen andre den samme.
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Resultat/status tariffoppgjøret 2012 Resultat/status tariffoppgjøret 2012 Oslo Kommune Spekter Staten Virke.
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
Kundens opplevelse av reisen - Kjelsås and Grorudalen
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
FELLESORGANISASJONEN Resultat Spekter Helse / område 10 Lyngør 2012.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
01. Mats Fransson Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 186 Vekt: 82
1. Mathias Kolstad Holm Født: Posisjon: Målvakt
1. Bjørn Olav Raasok Født: Posisjon: Keeper Høyde: 193
1. Ole Andre Lerang Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 199
1..
Spillere Postenligaen 2012/2013
5. Erik Skifjeld Alm Født: Posisjon: Venstre kant Mål Postenligaen: 2011/2012: 2010/2011: 2009/2010: Tidligere klubber: Oppsal.
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
PRINTER NORGE AS -Tillegg pris per kopi driftsavtale color, mono og multifunksjonsskrivere.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
100 lure ord å lære.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
1. Guro Rundbråten Født: Posisjon: Målvakt.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen Vurdering 2.
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Avvik fra arbeidstidsbestemmelsene
Storbyene som økonomisk kraftsenter Eirik Vatne Institutt for samfunnøkonomi Norges Handelshøyskole.
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen, Vurdering 2.
 Udgangspunkt Hovedkonto 0-6 Fratrukket -Forsyning -Tjenestemands- pension forsyning -Overførsler -Forsyning -Tjenestemands-
Aktuell sykefraværsstatistikk Inderøy kommune oppdatert 2009 NAV Arbeidslivssenter Nord-Trøndelag.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
INTERNKURS I OFFENTLIGE ANSKAFFELSER
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Hvorfor er folkehelsearbeid en viktig del av samhandlingsreformen? - Storfjordkonferansen 12. september 2012, Bjarne Håkon Hanssen.
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
Pressefrokost 6. februar 2006 Trond Bjørgan konsernsjef.
BOREAL Dialogkonferanse Kolumbus 8. September 2016 Ivan Fossan.
Utskrift av presentasjonen:

Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As

Hensikt  Sikre leveranse av høy kvalitet gjennom hele kontraktsperioden  Operatøren får økonomisk gevinst ved å løfte kvaliteten (bonus) fra et minimumsnivået.  Operatøren får økonomisk malus dersom nivået på kvaliteten faller under minimumsnivået. 2

Økonomisk omfang og målegrunnlag  8 % av den årlige godtgjørelse er satt av til incitamentbeskrivelsen −4 % kvalitetsincitament −4 % inntektsincitament  Det kreves grunnlag for å gjennomføre beregningene. Dersom dette ikke kan gjennomføres. Overføres resultater og beløp til neste kvartal. 3

Endringer i incitamentsbeskrivelsen  Avtalen i konkurransegrunnlaget gjelder ut kalenderåret 2014  Endringer kan iverksettes etter  Dersom partene ikke kommer til enighet er det opprinnelig avtale som gjelder  Fra 2015 kan det kreves forhandlinger på: −0-nivå −Maksimalt beløp pr element pr år/kvartal −Skala for beregning av bonus og malus −Minimumsverdier for beregning av bonus og malus −Målte elementer 4

Inntektselementer  4 % bonus/malus på inntekt −3 % grad av snik −1 % økt passasjertrafikk 5

Snik  Mål: Flere betalende kunder  Målemetode: Ruters billettkontroll  0-nivå: Gjennomsnitt snik % perioden –  Maksimalt årlig beløp (+/-): 75 % av bonus/ malus beløp inntekts- elementer 2.kvartal3.kvartal4.kvartal1.kvartalsum Kontrollerte ingen billett Sum snik3,72 %3,87 %4,50 %5,18 %4,25 % 6 Snik % ResultatSkala 1003,00 % 803,25 % 603,50 % 403,75 % 204,00 % 04,25 % -204,50 % -404,75 % -605,00 % 805,25 % -1005,00 %

Passasjer vekst  Mål: Flere betalende kunder  Målemetode: INIT telle- utstyr i bussene, påstigende passasjerer  0-nivå: Gjennomsnitt antall reisende i perioden –  Maksimalt årlig beløp (+/-): 25 % av bonus og malus beløp inntekts- elementer 7 Passasjer vekst ResultatSkala 1005 % 804 % 603 % 402 % 201 % % % % 80-4 % %

Kvalitetselementer  Kundens opplevelse av reisen  Oppdragsgivers Markedsinformasjonssystem (MIS)  Tilgang til systemet gis ved kontraktstart  Tilgang til et utvalg av systemet under konkurransen  Minimum 100 målinger per kvartal  Hvert kvartal blir avsluttet og en starter ny beregning neste kvartal  0-nivå er satt med utgangspunkt i erfaringer med resultatene  Vesentlig avvik i målingene – mer en 50 % avvik 8

Kvalitetselementene Kvalitetselement:Andel Alt i alt hvor fornøyd er du med denne reisen20 % Kundens opplevelse av kjørestil 40 % Kundens opplevelse av innvendig renhold 40 % % 9

Alt i alt hvor fornøyd er du Alt i alt ResultatSkala % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % ,0 % 10

Innvendig renhold ResultatSkala % 9490 % 9380 % 9270 % 9160 % 9050 % 8940 % 8830 % 8720 % 8610 % 850 % 84-0,5 % 83-2,5 % 82-6,0 % 81-24,0 % 80-50,0 % 79-70,0 % 78-80,0 % 77-90,0 % 76-95,0 % ,0 % 11

Kjørestil ResultatSkala % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % ,0 % 12

Markedsinformasjonssystemet (MIS) 13