Forutsetninger for elektronisk samhandling med Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje 1 13. Mars 2008.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Offentlig sektor krever Ehandel Hva krever dette av leverandøren?
Utvikling Design Integrasjon Forvaltning System Teknikk Produktinformation i flere kanaler.
BankID i Vital Forsikring ASA
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Implementerings- prosessen i Nets
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
Oppgave, rentemarkedet "Ta utgangspunkt i bankens rentesyn (eventuelt rentesyn beskrevet i avisartikler, rentesynet til andre analytikere eller kundens.
5. september 2013 Overingeniør Geir Sjøli Arbeidstilsynet Midt-Norge
Hva skal vi gjøre med våre stille avvik? Stille avvik-serien # 3
Statusrapport Web og informatikk 2008 Teknisk nivå Mariann Stageberg.
Brukerforum SSP, 28. mai Status Test & godkjenningsordningen 2008 Av Magnus Alsaker.
1 Utfordringer knyttet til full utbredelse av samhandlingsløsningene Implementering og bruk av NHN adresseregister.
Vurderingskriterier og oppgaver
Den Norske Landhandel Presentasjon gruppe 14 Hans Martin Pettersen
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
1 Listerrådet Leverandørseminar Innkjøpsprosessen i ExxonMobil.
Java sertifisering - testern tester test
Faglig informasjonssøking for protokollstudenter (IIC/IID)
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire)
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Fredag 28. november 2003 Kategorisering av læringsobjekter for UH- sektoren eStandard.no / NTNU.
Basware Purchase Management
KVALITET I INNKJØPSPROSESSEN
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
MediaLT fagseminar 21 november IKT og universell utforming – måleindikatorer og status Rudolph Brynn Seniorrådgiver Nasjonalt dokumentasjonssenter.
31.13.
IKT 1 Prosjektet ”E-handel gir mer!” (Kundebehov og læring i elektronisk varehandel) 2005 – Rolf Kenneth Rolfsen SINTEF IKT 2006.
Detta er en automatisk lønnsforhandling. Vær vennlig å svare på de neste spørsmålene. Dine svar vil danne grunnlag for til neste lønnsjustering. Neste>>
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Rekvisisjonsblokka forsvinner
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Utvikling av nettbutikken. Nettbutikken og Oppgavestiller Oppgavestiller og prosjektgruppen består samme person, Inger-Lise Aase Nettbutikken er utviklet.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Agenda Velkommen v/ Kristin Tverå, Helse Midt-Norge
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
OPPGAVER MÅL TEKNOLOGI.
1 Prosjektopplegg-A3 for: IHR lokalopptak Eier: Universitetsdirektøren Dato: Dette er et felt med høyt frustrasjonsnivå både blant ansatte og studenter.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Bybanen Utbygging (BU)
Anskaffelse av uniformsprodukter
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Forretningsprosjektplan
Detta er en automatisk lønnsforhandling
Sett inn bilde av produktet her
Sett inn bilde av produktet her
Produktnavn.
UNINETT-avtalene Leverandøroppfølging BtB-prosjektet E-handel
22 april 2015 E-handel.
Sett inn bilde av produkt her
Utskrift av presentasjonen:

Forutsetninger for elektronisk samhandling med Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008

2 Agenda Krav til katalogkvalitet Roundtrip Ordremetode Sortiment

3 Kvalitet i produktkatalogen VurderingsparameterKrav til Scorecard poengsum (0-5) AProduktnavn4 BProduktbeskrivelse4 CBilder5 DKategorisering (UNSPSC)5 ESynonymer3 FProduktidentitet4 GVedlegg5

4 Kvalitet i produktkatalog - PRODUKTNAVN Krav = Scorecard poengsum = 4  Rasjonaliserte artikkelnavn ifølge anbefalt syntaks-> (Type av produkt - merke / modell - nøkkelattributt). Unike navn. Ingen forkortede nøkkeltermer.  HVORFOR ???

5 Kvalitet i produktkatalog - PRODUKTBESKRIVELSE Krav = Scorecard poengsum = 4  Utførlige beskrivelser med all vital produktinformasjon. Ingen forkortede nøkkeltermer.  HVORFOR 4???

6 Kvalitet i produktkatalog - BILDER Krav = Scorecard poengsum = 5  Rett formaterte (størrelse og vekt) og relevante bilder lenket til 99 % av samtlige artikler  HVORFOR 5???

7 Kvalitet i produktkatalog - UNSPSC Krav = Scorecard poengsum = 5  95 % av samtlige artikler kategorisert i korrekt varegruppe (nivå 4). Øvrige 5 % må være kategorisert i korrekt familie (nivå 2).  Det er viktig med høy kvalitet på UNSPSC-kategoriseringen, da UH- sektoren ønsker å skape automatiske konteringer fra dette i bestillingssystemet.

8 Kvalitet i produktkatalog - SYNONYMER Krav = Scorecard poengsum = 3  Synonymer identifiserer 50 % av samtlige artikler. De må være så eksakte som mulig for å gi bra søkepresisjon. For generelle synonymer gir irrelevante søketreff.  HVORFOR 3 ???

9 Kvalitet i produktkatalog - PRODUKTIDENTITET Krav = Scorecard poengsum = 4  50 % av samtlige artikler har med produsent og produsentens artikkelnummer. (unntak: tjenester og logistikkleverandører). Leverandørens artikkelnummer har samme format / syntaks i e- katalogen og i web shop / trykt katalog.  HVORFOR 4 ???

10 Kvalitet i produktkatalog - VEDLEGG Krav = Scorecard poengsum = 5  99 % av samtlige artikler har produktspesifikke lenker. (OBS! Ikke bildelenker), tekniske spesifikasjoner eller materialdatablad.  HVORFOR 5 ???

11 Roundtrip De leverandørene som vi aksepterer roundtrip-løsninger fra, må også verifisere at de klarer å oppfylle kravene til katalogkvalitet. Ved avvik må det lages individuelle oppfølgingsplaner, slik at leverandørens nettbutikker holder god nok kvalitet. Ved manglende oppfyllelse av kvalitet i nettbutikker, vil kunden vurdere krav til elektronisk produktkatalog på nytt. Mulighet til å filtrere bort produkter som ikke er en del av avtalen.

12 Ordremetode Krav til ordremetode må diskuteres i 1-1 møtene, og vil i stor grad være avhengig av hva leverandør har muligheter til. UH-sektoren ønsker i størst mulig grad å benytte elektronisk kommunikasjon mellom kjøper og selger.

13 Sortiment Hvilket sortiment som skal tilbys i de elektroniske produktkatalogene, vil avhenge av det som er avtalt i den kommersielle avtalen. Dette skal diskuteres i 1-1 møtene, og vil variere fra leverandør til leverandør, avhengig av produktenes egnethet for elektronisk handel.

14 Takk for oss! Spørsmål?