Sentrale markedselementer Tom Fodstad, Markedsdirektør NFF 11. Mars 2007
Sentrale markedselementer Sentral arenareklame Statoil-aktivitet på Toppseriearenaene – ”Triks deg til Kina” Arenasalg
Arenareklame (se egen pdf) Kr. 50 000 til hver klubb for arenareklamen årlig, dersom man har med ISS (er obligatorisk som hovedpartner for Toppserien), BAMA, Norsk Tipping og Statoil. Uten Statoil: Kr. 30.000 ( de 20.000 inkluderer rett til aktiviteten ”Triks deg til Kina”) Oppsett som vist på skisse, men dispensasjon kan gis i spesielle tilfeller.
”Triks deg til Kina” Aktivitet på Toppserie-arenaene på 3 kamper på våren En triksekonkkurranse med jenter 14-16 år med hyggelige premier til deltagerne, og en flott hovedpremie til den spilleren som står igjen som landsvinner Finale på Norway Cup hvor de 12 hovedvinnerne fra hver av Toppserieklubbenes konkurranser + 4 dagsvinnere fra Norway Cup møtes Vinneren får ta med laget sitt til Kina og oppleve VM for kvinner sammen med det norske landslaget. NFF/Statoil tror dette vil bidra til økt fokus på Toppserie-kampene og sikkert noen ekstra tilskuere. Statoil ønsker i tillegg å legge betydelige ressurser inn i markedsføring av sin rolle mot kvinnelandslaget og dets profiler i VM-året 2007, hvilket vi tror også Toppserieklubbene vil dra nytte av.
ArenaSalg kiosk løsningen for hele idretts-Norge! i sentrum på alle cuper og turneringer! sørg for at din klubb sikrer sine inntekter!
Mer penger til klubben/ foreningen!
Status pr. 2007: Over 200 klubber er medlemmer av ArenaSalg
Reklametilskudd Arenasalg Tilskudd kr.20.000 forutsetter følgende: Innmelding i Arenasalgkonseptet Lojalitet til leverandørenes produkter 2 segl i TV-sone Gir klubbene i tillegg gode muligheter til bedre og enklere struktur på kiosksalget i klubben – ikke bare på seriekampene, men også i hverdagen ellers.
Sentrale markedselementer Tom Fodstad, Markedsdirektør NFF 11. Mars 2007