Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Gologiske prosesser i dag Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
versjon 7 Innføringskurs
Advertisements

Idrettshall og uteanlegg Kantine
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Kompetansemål i akvakultur
8 Skumlesing.
Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen
Geofag Fra himmel til jord – fra jordens indre til ytterst i atmosfæren. Geofagene er studiene av planeten Jorden; atmosfæren, hydrosfæren inkludert hav,
De siste timer og dager Legenes perspektiv
Tax & Legal Services Høgskolesektorens økonomisjefssamling - juni 2011 Utvidet fradragsrett - Særskilt registrering etter mval § 2-2 annet ledd.
1 NTNU og UiO – kommersielle universiteter? Norsk Biotekforum seminar 11.februar 2009 Kathrine Skretting Dekan HF fakultetet, NTNU NTNU og UiO – kommersielle.
Sjelesorgkurs: Ta vare på deg og andre Sjelesorgkurs: Ta vare på deg selv og andre © Sigmund Danielsen / Normisjon region Østside 1 Ta vare på.
Bente Søgaard Fagansvarlig utdannings- og kompetansepolitikk
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Sedimentære bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Geologisk tid Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Strukturgeologi og tektonikk Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Om jorden og geologisk tid: De første tre kapitlene Kan brukes fritt til undervisning.
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Norges geologi Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
UiB’s kompetansestrategi
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
Kap. 14 – Case Studies: Cultural Constraints How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor.
Tradisjonsbevisst og nyskapende Nyskrevet for revisjonen.
Resultatbasert omfordeling (RBO)
Samarbeid fagskole høgskole
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Magmatiske bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,
Kjell Erik Killi Olsen Kjell Erik Olsen ble født i Trondheim i 1952.
Undervisning i forskningsetikk Mandag 20.november 2006 Hilde W. Nagell sekretariatsleder i NESH.
Hvorfor ønsker rambøll samarbeidsavtale med ntnu?
Japan: Studier og arbeid
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Fakultet for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Institutt for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Norwegian University of Science and Technology Department of xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Faculty of xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Valg av matematikk og realfag
Samfunnsviterne - hvem er vi?
© Olav Torvund - SENTER FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Open Access – opphavsrett, forretningsmodeller, lisenser Professor.
Naturfag.
1 Universitetsbiblioteket i Trondheim Innlegg på Nordisk sommerskole for informasjonskompetanse Finland, Tusby, Gustavelund, 29. juni 2005 Anne L. Lorange,
Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet Fakultet for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Institutt for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Faculty of mathematics and natural sciences Master education in ”offshore technology” in the Oslo region Anders Elverhøi Forskningsdekanus MNF.
Vestlandet Fjorder og fosser!.
Økonometri Uke 6 The regression model OLS Regression Ulf H. Olsson Professor of Statistics.
Hovedstyret VestlandetRogalandØstlandetTrøndelagVestfold Lokalavdeling Østlandet Avd. østlandet har som mål å øke det enkelte medlems innsikt, nettverk.
Skolen som arbeidsplass Einar M. Skaalvik. Følelse av tilhørighet Utbrenthet Trivsel Psykosomatiske plager Motivasjon for å slutte som lærer.
Centre for Integrated Petroleum Research University of Bergen, Norway Erfaringer fra CIPR, Senter for fremragende forskning Erfaringer fra start og drift.
Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet Havet som blå resept, kilde til sunne og næringsrike proteiner Dag Rune Olsen dekan.
NLM har vært i Sentral-Asia siden Prosjekter innen evangelisering og bistand. Sentral-Asia er et område hvor evangelisering er forbudt og hvor kristne.
Hvordan legge til rette for økt kommersialisering av forskningsbaserte innovasjoner? Professor Lene Foss Handelshøgskolen ved Universitetet i Tromsø En.
- En bærekraftig historie Erling Fossen, Oslo Metropolitan Area.
Kilde-/litteraturliste
Van Hiele-modellen.
Kari Normann Kurs i/for xxxxxxxxxxxxxxxx
GNP per Capita in 1971 Index USA = 100
Budsjettrapport OF.
Kari Normann Kurs i/for xxxxxxxxxxxxxxxx
Ulike kristne skoletradisjoner
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Helsefakultet en mulighet?
Organisering av tjenestene
Lederforum Tilstandsrapport FoU
Investeringsprognose
NTNUs deltakelse i Horisont og veien videre Prorektor for forskning Bjarne Foss Rektors møte med instituttlederne 21. november 2017.
1.
INTRODUKSJON EKSOGEN GEOLOGI
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Studentombudets årsrapport 2014
Jæren Vinklubb Hedda Nedler Haugen
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Utskrift av presentasjonen:

Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Gologiske prosesser i dag Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet) og til personlig bruk. For komersiell bruk (kurs i oljeselskaper, videre publisering etc) kontakt forfatteren Merk at rettighetene til noen av fotografiene tilhører andre fotografer, som navngitt i figurteksten i boken.

©E. Olsen/NTNU

©Inge Aarseth

©Alvar Braathen

©Hedda Breien (øverst) og Krister Kristensen

©Haakon Fossen

©R Russell, Alaska Department of Fish and Game