Masterutdanning - synspedagogikk

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forum for Fagskoler Database for statistikk om fagskoleutdanning – forventninger fra privat sektor Knut Erik Beyer-Arnesen Forum for fagskoler - medlem.
Advertisements

VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK
Andel reinnleggelser ved St. Olav per måned, Reinnleggelse definert som ø-hjelp innleggelse innen 30 dager etter forrige utskrivning Andel reinnleggelser.
Heltene fra Telemark Studietilbud 2010/11
1 Goran Rajkovic Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 186.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Kvalitetssikring av opplæring for barn og unge med synshemming
Tekniske og allmenne fag ”TAF”
Institutt for pedagogikk, UiA, 2012 ! Ved professor
Toppskolering AOFs tilbud.
Læreren Rollen og utdannningen St. meld. nr. 11 ( ) kunnskap gir vekst
Videreutdanning i supported employment Målrettet og systematisk oppfølging til arbeidsgiver og arbeidssøker Videreutdanningen tilbys av Høgskolen i.
Søknadsfrist 26. mai 2008 Studiested Stord Du kan finne mer informasjon om skolen og studiene på KONTAKTPERSONER Bjørg Sørfonden Bye -
Nordisk fagdidaktikk – konferanse Trondheim –
1. Vegard B. Øien Født: Posisjon: Keeper Høyde: 190 Vekt:
Nasjonale prøver regning 5. trinn Aronsløkka1,81,72,1 Bragernes2,22,01,9 Brandengen1,92,02,2 Danvik1,72,02,1 Fjell1,7 1,6 Gulskogen2,01,91,8.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
Hadelandsregionen Ilsetra 5. desember 2006 v/Edvin Straume og John Kristiansen.
BIs bibliotekmodell ved bibliotekdirektør Dagmar Langeggen Åpning biblioteket ved BI Trondheim, 11. november 2008.
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
Institutt for religion, filosofi og historie
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
UNIVERSITETET I OSLO Institutt for statsvitenskap Bjørn Erik Rasch: Karaktersetting: Erfaringer og undersøkelser fra statsvitenskap 1. Karaktersetting.
Hvordan arbeider bibliotekutdanningen ved HiO for å møte kompetansebehovet i UH-institusjonene? Innlegg på UHRBs åpne møte om kompetansebehov og kompetanseutvikling.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Fjernundervisning eller nettstøttet læring Eksempel på gjennomføringsmodell ved Bergen teknisk fagskole Årskonferansen RFF Bodø 13 – 15 mai 2009.
s. 1 Gjennomføring i vgo i Nordland Rådgiversamling Foto: Crestock.com.
Vårt behov for studiesenteraktører
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
Temadag NSP og Telenor, 13. april Invitasjon til forskningssamarbeid Managing Organisations by Projects Managing Business by Projects Jan Alexander.
F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T U T D A N N I N G Rikets tilstand, ITU-konferansen1 Prosjektleder Vibeke.
Familien i rehabiliteringsfeltet. Konferanse 22. – 23. mai 2008 Auditoriet, Sunnaas Sykehus HF Familien i Rehabiliteringsfeltet. Hovedmålgruppe for konferansen.
Bruk av E-kompendium og Podcast som læringsmetoder
Sokrates Sokrates (EUs utdanningsprogram)
1. Mathias Kolstad Holm Født: Posisjon: Målvakt
1. Bjørn Olav Raasok Født: Posisjon: Keeper Høyde: 193
1..
1. Stine Lidèn Mål Postenligaen: Født: Posisjon: Målvakt
1..
1. Sakura Hauge Mål Postenligaen: Født: Posisjon: Målvakt
1 Sissi Karlson Født: Posisjon: Målvakt.
1 Sissi Karlsson Født: Posisjon: Målvakt.
5. Erik Skifjeld Alm Født: Posisjon: Venstre kant Mål Postenligaen: 2011/2012: 2010/2011: 2009/2010: Tidligere klubber: Oppsal.
OPPSUMMERING – STATUS - FREMDRIFT VÅREN KAMPER (8 h,11 b. Inkl cup) Hjemme: Mål: Snitt: 1,8 – 0,8 Borte: Mål: Snitt:
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger.
FAKULTET FOR ARKITEKTUR OG BILLEDKUNST ETTER- OG VIDEREUTDANNING FOR VERN OG FORVALTNING AV KULTURHISTORISKE BYGNINGER prodekan Fredrik Shetelig
God rådgivning for veien videre i utdanning og arbeidsliv
Rekruttering av lærere Informasjon Noe å tenke på Noen ønsker – en drøm. Universitetet i Nordland Profesjonshøgskolen.
Virkemidler for regional FoU og innovasjon VRI – 2007 – 2017 Seminar om kultur/opplevelsesnæringer og FoU 17. april 2007 Tindved Kulturhage, Verdal.
Faculty of mathematics and natural sciences Master education in ”offshore technology” in the Oslo region Anders Elverhøi Forskningsdekanus MNF.
Lærerutdanninger i endring Kristian Andersen, studieleder GLU Ingvild Ruhaven, studieleder 8-13 Rådgiversamling åpen dag, 16. mars 2016.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Modell 1 Struktur og innhald
Mulighetene for en videreutdanning
Opptakskrav til master i pedagogikk
Orientering om søkertall
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
Master i faglitterær skriving
Forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) i Statped
Informasjon - rådgiversamling
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Bergen Voksenopplæring skole og kompetansesenter
Hvorfor Mastergrad i operasjonssykepleie?
Utskrift av presentasjonen:

Masterutdanning - synspedagogikk Erfaringsbasert master i spesialpedagogikk Et studieprogram på til sammen 120 studiepoeng Et samarbeid mellom Universitetene i Oslo Trondheim og sentrene Tambartun Huseby

Masterutdanning - synspedagogikk NTNU (Universitet i Trondheim) fra H 2008 Universitet i Oslo (UiO) fra H 2009 Modul basert Kombinasjon av studiesamlinger og nettstøttet læring. Praksisrettet

Masterutdanning - synspedagogikk NTNU (Universitet i Trondheim) Videreutdanning Deltid – (desentralisert) UiO (Universitet i Oslo) Ordinært studietilbud Deltid – (Heltid)

Masterutdanning - synspedagogikk Målgruppe lærer, førskolelærer, barnevernspedagog sykepleier, fysioterapeut m.v. Tilleggskrav; pedagogikk

Masterutdanning - synspedagogikk 4 felles moduler (10 stp) i UiO og NTNU Synspedagogikk i et samfunnsperspektiv Medisinske, optiske og nevrologiske tilstander Opplæring av synshemmede i et livsløpsperspektiv Synspedagogisk (re-)habilitering

Masterutdanning - synspedagogikk Spesielle moduler i Trondheim (pr. dato) Mobilitet (20 stp) Punktskrift (20 stp) Spesiell modul i Oslo (pr. dato) Rådgiving (20 stp) Masteroppgave inkl. statistikk, vitenskapsteori, forskningsmetode (60 stp)

Masterutdanning - synspedagogikk Søknader fra Norden? Kontakt: Per Fosse, Tambartun, tlf. 0047 72 87 93 00 Annveig Skurseth, NTNU tlf. 0047 73 55 10 90 Sidsel Brøndmo, Huseby, tlf. 0047 22 02 95 00 Bente E. Kristiansen, UiO tlf. 0047 22 85 80 05