Utenlandsturnering LFH 09 2020 Foreldremøte 06.03.2019 LFH 09 J f 05
Målet med møtet Gi mest mulig informasjon om hvor og når vi har mulighet til å reise. Vi ønsker å motivere til at dette skal bli en fin tur for alle spillere J 05 og deres foreldre og søsken. Etter møtet kan denne Power Point legges ut på hjemmesiden under J 14. Her kan også ny informasjon bli lagt inn. Er dette noe vi skal gå videre med?
Hva sier styret i LFH 09 ? Utenlandsturnering: LFH 09 ønsker at J/G 14 år (siste års) får tilbud om utenlandsturnering/ samling om sommeren hvert år. Lagene (J/G) bør reise sammen og jobbe sammen rundt planlegging av denne turen hvis begge lagene vil reise. Angående egne dugnader er dette mulig etter godkjenning av styret, må ikke gå utover ordinære dugnader til klubben for øvrig. Skriftlig beskrivelse av opplegget sendes og godkjennes av sportsutvalget i LFH 09. Klubben dekker påmeldingsavgiften pr. lag, og dekker også A-kort og transport til 2 pers. (ledere) pr. lag Det gis tilskudd til turen etter søknad fra lagene
Makarska 2020? Delta i internasjonal turnering fredag 26.juni til tirsdag 30. juni spilles ute på kunstgress ( 3 baner) og inne i ny idrettshall( 1 bane)
Opplegg Makarska 2016 Felles transport til/fra Gardermoen eller hver for seg Fly fra Gardermoen til Split eller Dubrovnik Buss til Makarska t/r. (1,5 t busstur fra Split til Makarska og 2,5 – 3 t fra Dubrovnik) Overnatting for spillerne må organiseres. Leiligheter like ved hallen og stranda er ønskelig. Frokost og lunsj organiseres felles for spillerne i samarbeid med lederne og foreldrene Middag spises samlet for lagene og foreldre ute på restaurant. Anbefaler foreldre å bo på hotell eller i leigligheter. Ikke nødvendig med transport når vi har kommet til Makarska det er gåavstand mellom hallen, stranden, sentrum, spisesteder og shopping. Komiteen bør lage et opplegg slik at det blir muligheter for felles opplevelser for hele gruppa inkludert foreldre og tid for spillere i sammen med sin familie.
Økonomi 2016 1. utkast - Tog/buss 10 000 200 pr spiller Fly(gruppe) 80 000 2000 pr spiller Transport til/fra Makarska 10 000 200 pr spiller Overnatt. 1 uke 40 000 1000 pr spiller Mat 56 000 1400 pr spiller ________________________________________________________ 200 000 - 30 000 tilskudd fra LFH 09 170000: 40 = 5000 pr spiller all inklusive ( ikke ink. lommepenger)
Økonomi/Kalkyle:
Betalingsplan 2016 2. Varianten: 1.000,- kr ved påmelding 300,- kr per måneder april 2015 - mai 2016 (14 X 300,- = 4.200,-kr) ingen dugnader 2. Varianten: 1.000,- kr ved påmelding 4.000,- kr ved forfall turbetaling ingen dugnader 3. Varianten: 1.000,- kr ved påmelding Kombinasjon av sparing og dugnad
Dugnader For å redusere egenandelen pr spiller kan lagene organisere dugnader som ikke går utover klubbens øvrige dugnader, er det stemning for dette? Russetreff Birkebeinerrennet Spillerne jobber selv? Sparing hver mnd. Hvert enkelt lag er ansvarlig for sin finansiering, det betyr at prisen kan bli forskjellig for lagene. Evt. også at hver enkelt spiller reduserer sin egenandel ved stor innsats på dugnad.
Informasjon til familie Alle utenom spillerne er selv ansvarlig for å bestille fly billett. De fleste vil kanskje ha mer ferie med sin familie etter turneringen og felles opplegget avsluttes på kvelden tirsdag 30. juni. Mulig å ta buss fra flyplassen til Split/Dubrovnik. Bytte buss til Makarska. Bosteder i Makarska er mange, alt fra luksushotell til privat utleie.
Sol og bading I Makarska er det mange fine strender, klipper og badeplasser. Bystranda Havnebasseng/ lita strand/klippene ved Hotel Osejava 200 m nedenfor hallen. Klipper på halvøy midt i byen Masse småstrender nordover fra Bystranda (fra 1,5 til 10 km fra hallen)
Turmuligheter 4-5 timers fjelltur for å komme på fjelltoppen Biokovo Fot/sykkeltur nordover langs havet til Baska Voda Fot/sykkeltur sørover til Tucipi, både langs sjøen og i fjellet Båttur til Hvar
Fremdrift Meningsmåling i FB- gruppen om det skal jobbes videre med turen svarfrist ??? - Hvis foreldrene er positive jobbes det vider Turkomitéen settes opp: - Økonomi ansvarlig (budget, kontoføring, innbetalinger osv.) - Sports ansvarlig (påmelding av lag og avvikling av turnering) - Bookings ansvarlig (booking av fly, buss, overnatting, utflukter osv.) - Måltids ansvarlig (planlegging av måltider og innkjøp, booking av restauranter) Møte med foreldre og spillere for alle lag april 2019 Bestille fly billetter mai/juni 2019 Jobbe dugnader fram til juni 2020 Foreldremøte vinteren 2019 Komiteen er ansvarlig for fremdrift
Vil dere være med på dette? Opplevelse for livet med venner og med håndball. Deilig sommervær Fin kombinasjon av håndball, ferie, sommer, sol, bading og gode opplevelser.