Oppgave 6 a) Fra presens til 2. kondisjonalis

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Advertisements

Kapittel 14 På tur i skogen
FRITID.
Tekster til kapittel 3.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Tekster til kapittel 7.
Leiligheten til Melissa og Petter
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Kapittel 48 Elina møter en mann på fjellet.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Kapittel 6 oppgave a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kapittel mai hos Reza og Heidi.
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Kapittel 3 En vanlig dag.
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Kapittel 5 oppgave g Sett inn substantivene i riktig form.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Mormor har ikke spist frokost. Har du?
Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Kapittel 6 oppgave g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Nattverden.
Polen tur 2007 Uke 39. Avreise Søndag 23/9 Oppmøte kl Skolen Vi pakker buss og lignende Setter opp liste med hvem som sitter hvor.
Partisipp I norsk.
6 e Fra direkte til indirekte tale. Heidi sier …
PIZZAKOKKEN. HANDLELISTE: Til middagen: Filmleie: 50kr 2x 2 tomater-8kr 1 løk-3kr 1 glass pizzasaus-20kr 400g kjøtteig-40kr 1 pakke pepperoni-30kr 1 boks.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Hva er klokka?
Dekketøy og kjøkkenredskaper1 En tallerken et glass en kopp dekketøy.
Kapittel 43 Emilio forteller om tradisjoner
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Kapittel 24 Samtale om været. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene. 1. forsinket 2. fortsatt 3. rastløs 4. ingen 5. å huske 6. en helg 7. overrasket.
Alta 6 april 2016 Helsefremmende samarbeid mellom barnehage og helsestasjon.
DAGSREISEN Barn fra Zambia og Norge viser med bilder tatt med engangskameraer, hvordan deres hverdag er.
Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis Kapittel 8 oppgave g.
Analyse Hva slags analyse vi kan utføre, er avhengig av det materialet du har. Vi gjør analyser også kalt bearbeidelse underveis. Og vi benytter også som.
SKRIV OM SLIK AT SETNINGENE BETYR OMTRENT DET SAMME Kapittel 8 oppgave j.
ER BIBELEN ET UNDER ? 1. 5 «En såmann gikk ut for å så kornet sitt. Og da han sådde, falt noe ved veien. Det ble tråkket ned, og fuglene under himmelen.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
FEVIK Turen til Fevik  Det tok lang tid å dra dit med bil, og vi måtte ta en ferje.  Ferja tok bare en halvtime.  Her er Sebastian, Sondre og.
Kapittel 3 En vanlig dag. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene 1. trøtt 2. å jobbe 3. å dusje 4. rotete 5. en jobb 6. hun har ikke lyst 7. mandag.
Fevik En tur til Fevik.
Gjør om fra presens til pluskvamperfektum
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan en timme.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Verb Presens – forteller om noe som skjer nå eller noe som pleier å skje Preteritum – Forteller om noe som skjedde i fortid.
Lage ernæringsplan og sette i gang tiltak
Kapittel 31 Melissas utdanning og ønsker for framtiden
Kapittel 4 En normal ettermiddag og kveld.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 1: Hei!.
Kapittel 1 Hei!.
Konfquiz 1.
Kapittel 5 oppgave g Sett inn substantivene i riktig form.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
LEGGERUTINER PETTER 1. JEG SETTER MEG I SENGA 2. MOR LESER BOK FOR MEG
Dekketøy og kjøkkenredskaper
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Kapittel 29 Melissa på norskkurs
Oppgave 6 g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Leiligheten til Melissa og Petter
Kapittel 1: Hei!.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
6 f Fra direkte til indirekte tale. Heidi sier …
Kapittel 6 oppgave g g. Sett inn å sette (seg), å legge (seg), å ligge, å sitte, å stå.
Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Utskrift av presentasjonen:

Oppgave 6 a) Fra presens til 2. kondisjonalis

Fra presens til 2. kondisjonalis Han er hjemme halv fem. Han slapper av hjemme. Heidi støvsuger i stua. Heidi sier «hei». Heidi lager middag. Reza tar av støvsugeren. De spiser ikke middag. Han skulle ha vært hjemme halv fem. Han skulle ha slappet av hjemme. Heidi skulle ha støvsuget i stua. Heidi skulle ha sagt «hei». Heidi skulle ha laget middag. Reza skulle ha tatt av støvsugeren.

Fra presens til 2. kondisjonalis De spiser ikke middag. Hun vasker ferdig. De setter seg ikke ved bordet. Heidi ligger og hviler. De sitter og spiser. De spiser og drikker. Hun skulle ha vasket ferdig. De skulle ikke ha satt seg ved bordet. Heidi skulle ha ligget og hvilt. De skulle ha sittet og spist. De skulle ha spist og drukket.