LAGLEDERMØTE Torsdag 2. mars
Idrettslagene i Tolga og Vingelen ønsker VELKOMMEN til Hovedlandsrennet 2017 i nordiske grener
Agenda: Opprop Kort presentasjon av arrangementet og Tolga Presentasjon av organisasjonen og jury Værprognoser Individuell distanse - friteknikk Beskrivelse av arena og løyper Generell info fra arrangør Generell info fra TD
Opprop: Agder og Rogaland Akershus Buskerud Finnmark Hedmark Hordaland Møre- og Romsdal Nordland Nord-Trøndelag Oppland Oslo Sogn og Fjordane Sør- Trøndelag Telemark og Vestfold Troms Østfold
Sammen om sunne spor: Bli med oss på å gi visjonen et innhold Gode opplevelser og minner for deltakere og gjester Ringvirkninger og spor i lokalsamfunnet Positiv aktivitet, skape stolthet og samhold Til våre samarbeidspartnere: Vi vil stå synlig "sammen om sunne spor...". Sammen med våre samarbeidspartnere er dette en mulighet for å sette dagsorden rundt samhold, og et sunt og godt liv i levende lokalsamfunn. Gode liv kan leves på mange måter, og vi ønsker å verdsette romslighet og forskjellighet innen rammen av sunne valg. Bli med oss på å gi visjonen et innhold
Fakta om Tolga kommune og arrangementet: Tolga kommune har 1.620 innbyggere Levende grender og bygdesamfunn Antall deltakere under HL 2017: Langrenn: 981 Hopp: 57 Kombinert: 32 Antall overnattinger i Tolga kommune: 800+ Antall frivillige: 400 + skoleungdom
Hovedorganisasjonen med arbeidsutvalg: Leder Hovedkomite: Harald Sørli Sekretær: Espen Heitmann Økonomi: Trond Lund/Odd Rune Enget Informasjon: Guri Jortveit Logistikk: Åsmund Nymoen/Eivind Moen Rennleder Hamran: Trond Tollan Rennleder Langrenn: Toril Østvang
Organisasjon langrenn: Rennleder Langrenn Toril Østvang Rennsekretær/ ass rennleder: Anne Berit Nordvang Løypesjef Harald Jordet Arenasjef Trond Nesteby Ansvarlig Langrennscross Jan Jakob Verdenius Ansvarlig Tidtaking Ingar Brennmoen Ansvarlig Rennkontor Astrid Moen/ Pia Volden Ansvarlig start Ellen Gullbrekken /Ivar Øyan Ansvarlig speakertjenesten Esten Inge Hilmarsen Ansvarlig logistikk Åsmund Nymoen
Jury fredag: Fridtjof Rannem – TD – Juryens leder Trond Iversen - TD Arnfinn Paus - TD Toril Østvang – Rennleder Langrenn
PROGRAM – Fredag 3. mars: Kl. 09.30: Offisiell åpning ved ordfører Ragnhild Aashaug Individuell distanse, friteknikk, 15 sek startintervall Kl. 10.00: Jenter 15 år - 5 km Kl. 11.00: Jenter 16 år og FH Jenter 16 år - 5 km Kl. 12.15: Gutter 15 år - 5 km Kl. 13.40: Gutter 16 år - 7,5 km Kombinert langrenn, Gundermetoden – 2 x 2,5 km Kl. 15.30: Jenter 15 og Jenter 16 år Kl. 15.35: Gutter 15 og Gutter 16 år Kl. 18.00: Lagledermøte
Fredag:
Arena oversiktskart:
Løypekart:
Oppvarmingsløype;
Premieutdelingene : 1/3 premiering av påmeldte Premiene ettersendes ikke Premieutdelingene vil foregå ved inngangen til Rennkontoret De 30 beste får premien utdelt. Resten henter premien på Rennkontoret. Foregår fortløpende ca 30 min etter siste løper er i mål i hver klasse. Foreløpig tidsplan premieutdelinger: Kl. 12.00: Jenter 15 år Kl. 13.00: Jenter 16 år og FH Jenter 16 år Kl. 14.30: Gutter 15 år Kl. 16.00: Gutter 16 år Kl. 16.45: Kombinert – alle klasser Tidspunktene for hver klasse blir kunngjort ved Rennkontoret
Viktige beskjeder : Startnummer hentes på Rennkontoret kretsvis og signeres av den som henter rett etter lagledermøtet, evt i morgen tidlig (åpent fra 07.30 – 21.00) Stavmålerstasjon ved brikkekontroll Klær kan henges på henviste plasser og legges i poser Alle må igjennom brikkekontroll fredag Møt opp til startslusa i god tid – 10 min før start Kun coachvester som får gå inn i startslusa sammen med løperne
Viktige beskjeder: Løypene kjøres i kveld ca kl. 20.00 Ikke sekundering på stadion Under oppvarming – vis aktsomhet og følg fartsretninga i konkurranseløypa Sanitet Ved behov, ta kontakt med en frivillig, som vil henvise deg til Sanitetsansvarlig Sanitetsrom i kjeller under Rennkontoret Offisiell trening for Langrennscross Fredag fra kl. 12.00 – 17.00
Vi publiserer vinnerene på FB og Instagram Bli med på bildekonkurranse DAGENS BILDE på Facebook og Instagram, og en av disse gevinstene kan bli DINE! Tagg bildene: #HL2017Tolga og #dagenshl2017 og du er med i trekninga! Vi publiserer vinnerene på FB og Instagram
Info fra TD: Generell info Kuldegrense Oppførsel til trenere, ledere og foreldre