SvarUt i praksis Fagdager dokumentforvaltning 15. oktober 2015 Vanja Valjord Christensen
Agenda Hvordan komme i gang? Opplæringen In real life Gevinstene Mulighetene
Hvordan komme i gang?
Eksterne Ta kontakt med leverandør av sak/arkivsystem Tegne avtale med KS Avklare printleverandør Søknad til Skattedirektoratet for tilgang til folkeregister Klargjøre din private elektroniske pålogging
SvarUt administrator En veileder med step-by-step Formulere et godt følgebrev
Sak- og arkivsystemet Ta stilling til alternativene til printutskrift A- eller B-post Farger eller sort/hvitt-utskrifter Ensidig eller tosidig Brevmalene tilpasset elektronisk utsendelse? Signatur: «Dokumentet er elektronisk godkjent og sendes uten signatur» Rydde kontaktregisteret Rutine ved hemmelig adresse
Testing Testbruker fra KS SvarUt Privatperson og bedrift Fødselsnummer og organisasjonsnummer skrives Gateadresse må være utfylt
Opplæringen Forvaltningsloven og eForvaltningsforskriften Gevinster Mer fornøyde brukere – vi leverer bedre tjenester! Redusere saksbehandlingstiden Effektivisere saksbehandlingen Rutiner ved ekspedering
In real life
I produksjon Teknisk løsning ok! Veldig lite feil Saksbehandlerne synes det er enkelt Nytt for noen mottakere God service fra KS SvarUt Forsendelsesloggen er god
Gevinster Forenkling for innbyggeren – vi leverer bedre tjenester! Redusere saksbehandlingstiden Effektivisere saksbehandlingen Sparer porto Sparer postombæring Sparer miljøet Sikker dokumentflyt
Hvor mange leser digital post?
Mulighetene Masseutsendelser Personsensitivt innhold Sikker digital postkasse Koble SvarUt til andre fagsystemer Koble SvarUt til digitale automatiseringsprosesser
Transportør- beregner
Nyttige tips Delta på brukermøtene Knytt kontakter