KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

Arbeidsoppgaver for baneansvarlige Ansvarlig årgang G/J 10 Sesong 2012: årgang 2002.
Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.
Hovedtrener Utdanningsnivå: • Intern opplæring innen Readys ledelsesfilosofi, spilleforståelse, coaching, samtaleteknikk mm • NB utdannelse? Arbeidsoppgaver:
Velkommen til foreldremøte Håndball Jenter 2005
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Lagleder og trenermøte Oppegård Fotball 16. april 2008.
Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen mars 2012.
Informasjonsmøte for lagledere i barnefotballen 2013-sesongen
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
VERDIER OG HOLDNINGER Hvilke verdier er grunnleggende i idrettsmiljøet vårt? Voksne som rollemodell Hva er ”Fair Play”? Hvilke tiltak gjør vi fra neste.
Stormøte i Bødalen.
Kvalitetsklubbprosjektet
Foreldremøte ungdom høsten 2012 Se Bakgrunn for foreldremøtene for masse informasjonBakgrunn for foreldremøtene.
CSK Håndball J-2000 Foreldremøte kl
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
VARDENESET BALLKLUBB sportslig strategi for Barne avd.
Kvalitetsklubb – NFF regi
Spiller-/foreldremøte høst -14 Med blikk for de beste og rom for alle.
Velkommen til foreldremøte for jenter 9 år
Styreseminar.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
KIL - UNGDOMSAVDELINGEN TURNERINGS CUPOVERSIKT U-styret innfører en styrt modell for hvilke turneringer/ cuper lag i den enkelte årsklasse skal/ bør delta.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
Foreldremøte Foreldrerollen i MIF!
UKI Arena 20. januar 2016 Velkommen til Lagledermøte.
- Region Midt-Norge Aksla IL tilbyr håndball og fotball trening.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Fana IL Fotball Holdnings kampanje 2013.
Fossum Fotball jenter 2001 Sesongen Fossum Fotballs Føringer Sportsplan Retningslinjer for barnefotball Hospitering.
Randesund IL Stiftet Randesund Idrettslag Vår visjon RIL er til for alle som vil RIL er til for alle som vil.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Barnefotballkvelden. Innhold Verdier og retningslinjer Klubben som sjef God fotballaktivitet – i økta og kampen God fotballaktivitet.
Foreldremøte G8 og J8 1) FFO Sven 2)Presentasjon av trenere 3) Årshjul 4) Info 5) Forventninger/holdninger til foreldre, ledere og spillere 6) Kampavvikling.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR G2006. Agenda  Introduksjon av lagledelsen  Utleira´s visjon og verdier  Sportslige og sosiale mål  Fair play  Foreldrevettregler.
Elverum Fotball Kvalitetsklubbprosjektet
FLØY IL Fløy IL Struktur og Ansvarsforhold. FLØY IL Fløy trenger retningslinjer som beskriver ansvarsforholdene til de enkelte styrer  Mange mennesker,
Viking Jenter 2002 ”Foreldremøte” Vikinghuset, 18.april 2012.
Infomøte lagledere/trenere Agenda –Hovedhensikt: Informasjon / oppdatering nye hjemmesider –Erfaringsutveksling - ris/ros –Litt om status.
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
Foreldremøte for J/G 2010, 27. august Plan for foreldremøtet J/G Info om klubben -hjemmesidene -sportsplan -medlemskap -lagene J/G lagsoppgaver.
Informasjonsmøte X.mai 201X
Øhil fotball [Barnefotballen]
KOLNES gutt/jente Oppstart jan.-07: trening mandager 18-19
Laglederforum
Klubben for alle.
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
J17/J15 Foreldremøte J17/J15.
Arrangementansvarlig LYN Fotball
Halden Alliansen
Mal/info foreldremøte
Velkommen til foreldremøte U8
Spiller-/foreldremøte høst
Oppstartsmøte
Politiattest Rutinebeskrivelse
Foreldremøte MG10 Mandag 18.august 2014.
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Årshjul fotball 2016 JANUAR JANUAR Desember Januar FEBRUAR NOVEMBER
Med fokus på barnas beste…
MÅLSETTINGER GRESVIK IF
Spiller-/foreldremøte høst
FORELDREMØTE KULLET - VÅG FK
Holdninger og verdier Kampen i fokus.
Velkommen til Foreldremøte 20 19
Foreldremøte Gjøvik stadion, xx.xx.xx.
Organisering og arbeidsform i MIF/HIL Fotball
Utskrift av presentasjonen:

KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig

 FLEST MULIG – LENGST MULIG – BEST MULIG  Vi trenger flere med!  Klubben kan ikke driftes av noen få  Flere som deltar fører til:  Mer overkommelige arbeidsoppgaver  Større involvering og inkludering i klubben – et bedre miljø  Hyggeligere og bedre for oss alle! Kvalitetsklubb

 Forslag til fordeling:  12-års lagene:Rydding av anlegg  13-års lagene:Vedlikehold av nett og mål  14-års lagene:Vask av garderober  16-års lagene:Kiosk og support av seniorlaget  Mini og knøtt:Kiosk/miljøaktiviteter ved egne turneringer/fotballskole Arbeidsoppgaver må fordeles!

 Arrangere enkelt kiosksalg for seniorlaget sine hjemmekamper  Speakertjeneste og billettsalg ved seniorlaget sine hjemmekamper  Arrangere enkelt kiosksalg ved egne hjemmekamper  Lede «kioskutvalget» bestående av en representant fra hvert lag i alle årsklasser.  Oppfordre og hjelpe til med å få satt i gang enkelt kiosksalg ved interne turneringer; særlig for knøtt og mini Kiosk – 16-års lagene

 Garderober skal vaskes månedlig ved jevnlig bruk.  Garderobene skal være nyvasket fremfor ØSB-cup og Tine Fotballskole.  Vaske garderober etter ØSB-cup (Gryta, ØBK-huset, Ørlandshallen og Lundavold)  Men - Alle lag har ansvar for å rydde etter seg etter bruk!! Garderober – 14-års lagene

 Hjul på mål smørres og ettersees fremfor sesongstart vår og høst.  Nett ettersees jevnlig slik at skader repareres så snart som mulig. Vedlikehold – 13-års lagene

 Søppel skal kastes i søppelbøtter  Søppelsekker tømmes ved behov og settes inn i garasjen for henting av kommunen.  Nye søppelsekker hentes i garasjen og has i søppelspann.  Området rundt Gryta og stadion rakes/kostes ved sesongstart på våren og før ØSB-cup medio august.  Områdene brukt under cup skal ryddes søndag kveld etter cup.  Alle lag har ansvar for å rydde etter seg etter trening/kamp! Rydding – 12-års lagene

 Arbeidet utføres i hovedsak av deltakere på bedriftslag samt en gruppe av klubbens folk  Viktig med god opplæring for å unngå unødige skader og reparasjoner av utstyr Plenklipping/brøyting

 Vi får gå på fotballtrening og spille kamper  Daglig drift må inngå som en del av klubbdriften  Ekstraordinært arbeid kan godtgjøres  Lagene kan søke om midler til sosiale aktiviteter, reiser, etc  Klubben dekker påmeldingsavgift og to A-kort ved deltakelse på cup. Men hva får vi igjen for dette da??

 Trenere og lagledere har mer enn nok å gjøre.  Meldes inn til styret v/Torhild ( ) innen 15. september!  Behov for en foreldrekontakt for ulike aktiviteter i laget:  Kampvert/Fair Play  Kjørelister  Kiosksalg  Dugnader  Miljøaktiviteter  Kontaktperson mot styret Foreldrekontakt

 Treningstilbud  Forsikringer  Reiser  Deltakelse på cup/samlinger/turneringer  Påmeldingsavgift til krets  Dommerutgifter  Viktig at denne betales, og lagledere/foreldrekontakt må hjelpe til for at denne kreves inn. Treningsavgift

 Vi trenger å få satt sammen utvalget snarest mulig – blir sendt ut forespørsel på mail.  Oppgaver:  Revidere sportsplan  Være koordinatorer for trenere  Bistå trenere med oppdateringer og gode råd  Sammensetning:  Sportslig leder (Bjørn Inge fra styret)  To fra ungdom/senior (Trond + …)  To fra barnefotballen Sportslig utvalg

 Utstyr som brukes skal settes tilbake på plass i samme stand og mengde!  Behov for utstyr: meldes fra til Kåre  Tilbakemeldinger fra møtet:  Utstyrspool fra 14 år og oppover, og baller med ulik farge etter årstrinn  Øvrige får ut egne ball-nett som de tar ansvar for. Utstyr

 Lederkurs del 1:  13 – 14. september (minst halvparten av styret må ha dette). Vi har to plasser ledig  Trenerkurs del II  Vellykket del I, og del to gjennomføres nå i høst?  Trenerseminar 16.september med Frode Moen, med tema Trenerrollen på Opphaug skole kl Utvikling

 Tillitsvalgte som har med barn og unge å gjøre er pliktige til å levere attest  Kan leveres elektronisk vha Bank-ID  Skjema blir sendt ut fra klubben  Fyller ut skjema, tar bilde av/skanner, og legger ved søknad. Sendes til politiet.  Fremvises for kontaktperson i Hovedstyret: For fotball: Torhild (Ta bilde av attest og send til ) Politiattester

 Flest mulig – lengst mulig  Vi må redusere frafallet!!  Trenere/lagledere må spesielt følge opp de som ikke møter på trening  Ta en prat med spiller og foreldre – eller be andre gjøre det  Vi må vite hvorfor spillerne våre slutter og hva vi kan gjøre for å beholde dem – hva kan vi bli bedre på?? Retningslinjer

 Hva kan styret bli bedre på?  Hva kan klubben bli bedre på?  Hva kan vi gjøre for at alle skal ha det enda bedre i ØBK ?  Noe mer da? Og hva mener dere?