Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012."— Utskrift av presentasjonen:

1 KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012 Microsoft. Med enerett. Planlegge et Lync-møte Du kan planlegge et Lync-møte ved hjelp av Outlook-tillegget for Lync. 1.Åpne Outlook-kalenderen, gå til kategorien Hjem og klikk Nytt Lync-møte. 2.I møteinnkallelsen legger du til mottakere, et emne, en saksliste og dato/klokkeslett. Møteinnkalleog lsen inneholder møtekobling informasjon om lyd som deltakeren kan bruke for å bli med på møtet ellet telefonkonferansen. Angi møtealternativer Du kan tilpasse møtealternativene etter behov, møtetype og deltakere. Dette kan for eksempel være tilgang, presentatører, videodelingstillatelser og så videre. Klikk Alternativer for møte i møteinnkallelsen, og klikk deretter En ny møteplass (jeg styrer tillatelsene). Hvis du vil styre møtetilgangen, merker du av for et alternativ under Disse personene trenger ikkeå vente i lobbyen. Hvis du vil velge presentatører, merker du av for et alternativ under Hvem er presentatør? Hvis du vil dempe alle deltakere og hindre at de deler video, bruker du alternativene under Vil du begrense deltakelse? Bli med på et Lync-møte 1.Klikk Bi med i Lync-møte eller Delta på nettmøte i møtepåminnelsen. 2.Velg ett av følgende alternativer i vinduet Koble til møtelyd: Trenger jeg en PIN-kode, et arbeidsnummer eller et internnummer? Ikke alltid. Som oftest når du ringer til møtet, kobles du til direkte. Du trenger bare en PIN-kode og et internnummer hvis: Du er lederen (arrangøren) av møtet og ringer fra en telefon som ikke er koblet til kontoen, for eksempel en mobiltelefon. Du er en deltaker, men møtet er sikret, og du må identifiseres før du kan bli med (kalles gjerne godkjent anroper). Når du blir bedt om det, bruker du telefonens numeriske tastatur til å taste inn nummer og PIN-kode. Hvis du ikke husker PIN-koden, klikker du Glemt innringings-PIN-koden? i møteinnkallelsen og følger instruksjonene på siden for å tilbakestille. Lync-møter Bruke Lync (full lyd- og videoopplevelse) Du kan bruke datamaskinlyd og -video med datamaskinens innebygde enheter eller et hodesett og webkamera. Ring meg på:Lync ringer deg på et nummer du angir. Ikke koble til lyd Velg dette hvis du foretrekker å koble til møtelyden med en telefon. Bruk konferansenummeret og IDen i innkallelsen til å ringe inn. Hurtigreferanse for Lync 2013

2 Dele skrivebordet eller et program I et Lync-møte kan du dele skrivebordet eller et bestemt program. 1.Hold markøren over presentasjonsikonet (skjermikonet). 2.I kategorien Presenter: Klikk Skrivebord for å vise alt innholdet på skrivebordet. Klikk Program, og dobbeltklikk programmet du vil dele. 3.Klikk Gi kontroll på verktøylinjen for deling øverst på skjermen, for å dele kontroll med delingsøkten med en annen deltaker. 4.Du kan ta tilbake kontrollen når som helst ved å klikke Gi kontroll og deretter Ta kontrollen tilbake. 5.Når du er ferdig med presentasjonen, klikker du Avslutt presentasjon på verktøylinjen. Dele en PowerPoint-presentasjon 1.Hold markøren over presentasjonsikonet (skjermikonet). 2.Klikk PowerPoint i kategorien Presenter, og last opp filen til møtet. 3.Hvis du vil flytte lysbildene, klikker du Miniatyrbilder, og deretter klikker du lysbildet du vil vise, eller bruker pilene nederst i møterommet. 4.Hvis du vil se presentatørnotatene, klikker du Notater. 5.Klikk Merknader-knappen øverst til høyre på lysbildet for å åpne verktøylinjen, og bruk merkepenner, stempler, laserpeker og så videre. Opptak og avspilling Lync spiller inn lyd, video, direktemeldinger, programdeling, PowerPoint- presentasjoner og tavle. 1.Klikk Flere alternativer i møtet, og klikk deretter Start opptak. 2.Bruk kontrollene nederst i møterommet for å stanse midlertidig, fortsette eller stoppe opptaket. 3.N[r opptaket er stoppet, vil Lync automatisk lagre det i et format som spilles av i Windows Media Player og Zune. 4.Klikk Behandle opptak på menyen Flere alternativer, og uthev opptaket som skal spilles av, gis nytt navn eller slettes. 5.Du kan også klikke Bla gjennom for å gå til plasseringen for opptaket og opprette en kopi av filen for å publisere den på en delt plassering slik at andre kan se den. Behandle deltakere 1.Hold markøren over personikonet for å behandle deltakerne enkeltvis eller som en gruppe. 2.I kategorien Deltakere høyreklikker du navnet på en person og bruker alternativene for å dempe, oppheve demping, fjerne og så videre. 3.Klikk kategorien Handlinger, og deretter: Inviterer du flere personer for å legge tildeltakere. Demper du publikum for å eliminere bakgrunnsstøy. Ingen deltakervideo for å hindre deltakere å starte videoen sin. Skjul navn for å skjule navnene på bildene. Alle er deltakere hvis du har for mange presentatører. Invite by to send invitations to additional people.


Laste ned ppt "KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google